Dat schreef ik ook.Oorspronkelijk gepost door PimElementen toevoegen in platte HTML kost teveel tijd en bezoekers kunnen niet gericht zoeken. Daarom willen we wat dynamischer elementen inbouwen.Oorspronkelijk gepost door Lecram
Als ik jullie was zou ik de site niet dynamisch maken, maar gewoon met platte HTML pagina's. Tenminste, als je het aantal pagina's beperkt houdt.
Dynamische pagina's vragen veel meer performance (zoals geheugengebruik) dan platte HTML pagina's.
PrekenWeb
Dat bedoelde ik ook (CMS is een heel rekbaar begrip). Enige wat je wél in een dbase wil hebben is welke preken/predikanten er zijn, zodat je ook eenvoudig een zoekfunctie in kunt bakken.Oorspronkelijk gepost door VortigernNou nou.... Een CMS is wat anders dan een aantal dynamische webpagina's.Oorspronkelijk gepost door mementoAch ja. Wat is goed. Ik denk dat voor prekenweb zelf een CMSje schrijven gewoon het beste is. Stelt niets voor (een btje programmeur schrijft dat makkelijk binnen 1 dag). Heeft als grote voordeel dat je het meteen helemaal kan aanpassen aan de wensen die je als prekenweb hebt.Oorspronkelijk gepost door LecramMaar die open source systemen zijn zeker niet zo goed als SmartsiteOorspronkelijk gepost door memento Er zijn genoeg Open Source content management systemen, die ook zeer goed zijn. Maar voor iets als prekenweb kan je beter zelf een CMSje schrijven. Uiteindelijk heb je aan 2 á 3 tabellen genoeg. En de scripts schrijf je binnen een halve dag.![]()
Voor Prekenweb is een CMS helemaal niet nodig. Gewoon een aantal dynamische pagina's. Dat is snel en simpel. Je content stop je waarschijnlijk toch niet in de database, maar ergens op de harde schijf van de server.
De mp3's in een dbase stoppen lijkt me niet
echt handig, dus sla je alleen de beschrijvende gegevens van een preek op in de dbase.
De pagina's zelf zou ik ook niet in een dbase stoppen, heeft totaal geen nut. Enige wat handig is om dynamisch aan te laten maken zijn de pagina's met preken.
Wat mij betreft, ik bezoek af en toe prekenweb om een preek te downloaden.Oorspronkelijk gepost door Pim
Zouden jullie eens wat reacties op PrekenWeb kunnen geven? Technisch en inhoudelijk aub.
Met inhoudelijk bedoel ik dan of je de website wel eens bezoekt voor het beluisteren/downloaden van preken en bijv. of je liever hele preken zou beluisteren (incl. gebed en alle liturgie) of liever enkel de preek zelf. Of je nog nieuwe functies ziet voor de website die in het verlengde van de doelstelling liggen?! Etc.
Het viel mij op, dat de totale lengte ca. 1 uur is. Gebed, schriftlezing en psalmen zijn er niet bij. Hier moest ik even aan wennen.
Het voordeel is echter, dat je na een uur klaar bent. Toch mis je de schriftlezing en psalmen wel, want die horen er toch helemaal bij.
Het gebed is moeilijker, want dat is vaak gedateerd. Met name de voorbede is na een jaar bv meestal wel verouderd.
Ik zou niet teveel aan de site veranderen. Zo als hij nu is functioneert hij goed.
Ja doei, ik kan mn tijd wel beter besteden dan aan wedstrijdjes. Ik wil best de scripts voor een dynamische site maken. Maar met meerdere hetzelfde werk gaan doen, en dan kijken wie ut het beste kan, daar heb ik mn tijd niet voor over...Oorspronkelijk gepost door jacob
Nou ik merk dat er een hoop computerfreaks rond vliegen hier.
laten we er een wedstrijd van maken.
wie bouwt de mooiste en beste website
voorlopige deelnemers
Breekijzertje
Lecram
Memento
Volgende OSW bijeenkomst wil ik voor de pauze een bezinnend stuk en na de pauze het onderwerp 'hoe bouw ik als beginneling een eigen website' en dit uitgelegd door iemand die nog benul heeft dat er ook mensen zijn die van niets weten [niet persoonlijk bedoelt hoor]
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
- jakobmarin
Het kan allemaal echt heel gemakkelijk, je moet alleen wel een vaste (ADSL)lijn hebben met internet én wat feeling voor Linux én een PC'tje tot je beschikking.
Zie Mambo.
Daarmee kun je echt hele leuke sites bouwen, zonder al te veel moeite. Zie demo.
Zie Mambo.
Daarmee kun je echt hele leuke sites bouwen, zonder al te veel moeite. Zie demo.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Tja, wat staat er onderaan op http://www.omsionswil.nl --> Miro International Pty Ltd. © 2000 - 2004 All rights reserved. Mambo Open Source is Free Software released under the GNU/GPL License.Oorspronkelijk gepost door Admin
Mambo
hehehe die heb ik meer gezien op dit forum
Even on-topic mensen. Nog tips (wat betreft functionaliteiten) of klachten over PrekenWeb?