Mag een bruid in het wit trouwen?

Lassie

Bericht door Lassie »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Voorbij de IJssel: allemaal een pot nat
*schut met haar hoofd* NEE!!! :D
visje

Bericht door visje »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
In sommige kringen wordt het niet toegstaan om als bruid in het wit te trouwen. Naar ik heb begrepen omdat wij allen zondige mensen zijn.

Maar wellicht zit er wat anders achter.

Maar wat is bijbels?
volgens mij staat hierover in de Bijbel niets geschreven.
of heb ik dat mis ?
wel dat een bruid zich voor haar bruidegom versiert en mooi maatk, nou daar past zo'n witte jurk toch ook wel bij dacht ik.
maar over de kleur lees ik niks.
Adorote

Bericht door Adorote »

Trouwen in een moeilijk pak wat peper duur is een trouwjurk wit of wat voor kleur dan ook eveneens peper duur in een auto uit de jaren 20,allemaal valse romantiek.

Waarom niet trouwen in gewoon gangbare nette kleding waarmee je ook voor het Altaar kan verschijnen ,om de Zegen te krijgen over samen verder het levenspad te lopen.
Lassie

Bericht door Lassie »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Trouwen in een moeilijk pak wat peper duur is een trouwjurk wit of wat voor kleur dan ook eveneens peper duur in een auto uit de jaren 20,allemaal valse romantiek.

Waarom niet trouwen in gewoon gangbare nette kleding waarmee je ook voor het Altaar kan verschijnen ,om de Zegen te krijgen over samen verder het levenspad te lopen.
precies.

Mijn zus en zwager zijn in normale kleding getrouwd. Zij draagt de rok en het hesje daarop ook gewoon apart als gewoon dagelijkse kleding. Mijn zwager draat de broek en de blouse ook apart als gewoon dagelijkse kleding.

Ik begrijp dan niet waarom men dan in een trouwjurk/trouwpak moet gaan trouwen die je na je trouwdag in de kast laat hangen!!! Jammer van het geld.
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Adorote

Waarom niet trouwen in gewoon gangbare nette kleding waarmee je ook voor God kan verschijnen ,om de Zegen te krijgen over samen verder het levenspad te lopen.
Geweldige posting Adorate!
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik ben getrouwd in mijn werkkloffie en zijn op de fiets naar de kerk gegaan en na afloop smane op de fiets naar huis, in de regen.

Het maakt mij niet zoveel uit. Ik vond het in elk geval fijn dat mijn wijfie zich helemaal had opgedost, een kapsel met wel meer dan 50 speltjes er in die er allemaal uitmoesten een jurk mt wel meer dan 50 knoopjes, ik heb er nog zere vingers van. Een fijne trouwdienst in de kerk, ook met een witte jurk
Kislev

Bericht door Kislev »

De witte bruidsjurk wordt geweerd in sommige kerken omdat wit de kleur van de reinheid is. Een mens is niet rein, dus mag je ook niet in het wit gaan.
Zoals ik pas hoorde zoals een juf het aan de kinderen vertelde; 'dan zie je er uit als een engeltje, en een mens is geen engel'.

Als je trouwt in de GGiN moet je een staaltje van je bruidsjurk aan een groepje mensen laten zien (ds., ouderling, ds' vrouw) en dan wordt besloten of het wel of niet kan. Komt niet uit mn duim; gaat echt zo.

Los hiervan:
kVond overigens het interview met ds. Schreuder in Terdege erg mooi!

[Aangepast op 29/11/04 door Kislev]
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Kislev.........Als je trouwt in de GGiN moet je een staaltje van je bruidsjurk aan een groepje mensen laten zien (ds., ouderling, ds' vrouw) en dan wordt besloten of het wel of niet kan. Komt niet uit mn duim; gaat echt zo.
Kunnen ze aan dat "staaltje" dan ook zien hoe "bloot" de jurk is??? Als het waar is (ik heb grote twijfels) lijkt het op geestelijke manipulatie en inbreuk op de privacy!!!!!!!!
Kislev

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Oorspronkelijk gepost door Kislev.........Als je trouwt in de GGiN moet je een staaltje van je bruidsjurk aan een groepje mensen laten zien (ds., ouderling, ds' vrouw) en dan wordt besloten of het wel of niet kan. Komt niet uit mn duim; gaat echt zo.
Kunnen ze aan dat "staaltje" dan ook zien hoe "bloot" de jurk is??? Als het waar is (ik heb grote twijfels) lijkt het op geestelijke manipulatie en inbreuk op de privacy!!!!!!!!
Mn broer zei al 'dat staaltje is misschien het enige wat ze aanheeft' :D
Plaats reactie