Wat maakt jou jaloers?

MarthaMartha

Re: Wat maakt jou jaloers?

Bericht door MarthaMartha »

Tiberius schreef:
MarthaMartha schreef:Ik ben helaas ook wel eens jaloers op minder edele zaken.
Joh, kop op. Misschien zit je volgende maand weer wel in de forumthermometer.
:wiz
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik ben jaloers op mensen die alles kunnen en waarbij alles zo heerlijk op rolletjes loopt. Ze werken, hebben hun huis spik en span en zijn actief in de kerk. :sweat
Dan voel ik mij een grote chaoot die in alles tekort komt.

@ willem, je hebt gelijk als het gaat dat we vaak ook zelf de grijze muizen overrulen. Daar probeer ik zelf nu heel hard aan te werken. Maar het lukt nog niet zo..... :nonnon
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara

Bericht door Mara »

JolandaOudshoorn schreef:Ik ben jaloers op mensen die alles kunnen en waarbij alles zo heerlijk op rolletjes loopt. Ze werken, hebben hun huis spik en span en zijn actief in de kerk. :sweat

@ willem, je hebt gelijk als het gaat dat we vaak ook zelf de grijze muizen overrulen. Daar probeer ik zelf nu heel hard aan te werken. Maar het lukt nog niet zo..... :nonnon
Jolanda, meid, dat is vaak de buitenkant, dat LIJKT zo. Maar als je er een vergrootglas bij houdt, schrik je. Of er kan nooit wat. (want dan wordt het vuil) Ik kreeg een tip van een werkende moeder: zorg dat je alles op ooghoogte schoonhoudt, eronder en erboven kijkt niemand :bobo
De vloer ziet er hier na een dag niet meer uit, daar val je oog toch meteen op ?
Je moet maar zo denken, je kinderen kunnen je beter herinneren als een lieve moeder waar vrijwel alles bij kon, dan aan een moeder met een clean huis.
En die mensen waar jij het over hebt, hebben misschien wel een hulp/werkster/kopen kantenklare maaltijden :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bloempje28

Bericht door Bloempje28 »

Ik moet zeggen dat ik niet snel jaloers ben, maar ik kijk altijd wel op naar mensen die het financieel gemaakt hebben. Het lijkt me zo gemakkelijk om niet te hoeven opletten! Niet dat je daar gelukkiger van wordt, er is altijd wel wat te zorgen, maar wie geld genoeg heeft heeft wel een zorg minder!
helma

Bericht door helma »

Bloempje28 schreef:Ik moet zeggen dat ik niet snel jaloers ben, maar ik kijk altijd wel op naar mensen die het financieel gemaakt hebben. Het lijkt me zo gemakkelijk om niet te hoeven opletten! Niet dat je daar gelukkiger van wordt, er is altijd wel wat te zorgen, maar wie geld genoeg heeft heeft wel een zorg minder!
Niet doen!!
Ik zie weinig mensen die het financieel goed hebben en die écht gelukkig zijn. Integendeel vaak...
Bloempje28

Mara schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Ik ben jaloers op mensen die alles kunnen en waarbij alles zo heerlijk op rolletjes loopt. Ze werken, hebben hun huis spik en span en zijn actief in de kerk. :sweat

Jolanda, meid, dat is vaak de buitenkant, dat LIJKT zo. Maar als je er een vergrootglas bij houdt, schrik je. Of er kan nooit wat. (want dan wordt het vuil) Ik kreeg een tip van een werkende moeder: zorg dat je alles op ooghoogte schoonhoudt, eronder en erboven kijkt niemand :bobo
De vloer ziet er hier na een dag niet meer uit, daar val je oog toch meteen op ?
Je moet maar zo denken, je kinderen kunnen je beter herinneren als een lieve moeder waar vrijwel alles bij kon, dan aan een moeder met een clean huis.
En die mensen waar jij het over hebt, hebben misschien wel een hulp/werkster/kopen kantenklare maaltijden :huhu

100% van harte mee eens. mijn moeder heeft altijd veel gewerkt en had nooit tijd voor ons. Dat doet nu nog pijn. Ik zie het bij mijn zus, het ruikt er naar schoonmaakmiddel als je bij haar komt. De huishoudtrap staat altijd in de kamer en ze heeft nooit tijd om eens een bakkie te doen..... de kinderen moeten zich vooral zelf vermaken en zijn al bang als ze een glas drinken per ongeluk omstoten... zo mag het niet zijn! laat stof maar liggen als dat kan.... samen tijd doorbrengen is een betere inverstering... een schoon huis geeft je niks terug... je kids wel als het goed is.
Bloempje28

helma schreef:
Bloempje28 schreef:Ik moet zeggen dat ik niet snel jaloers ben, maar ik kijk altijd wel op naar mensen die het financieel gemaakt hebben. Het lijkt me zo gemakkelijk om niet te hoeven opletten! Niet dat je daar gelukkiger van wordt, er is altijd wel wat te zorgen, maar wie geld genoeg heeft heeft wel een zorg minder!
Niet doen!!
Ik zie weinig mensen die het financieel goed hebben en die écht gelukkig zijn. Integendeel vaak...
Ik probeer het niet te doen, maar soms overvalt me wel eens het gevoel dat ik zo graag een heel ruim budget zou willen hebben, zodat je niet hoeft op te tellen of het wel uit kan. Niet dat we het nu krap hebben, we kunnen goed rondkomen... maar we kunnen niet uit blijven geven.
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Wij hebben financieel best ruime tijden gekend.
Waren we meer gelukkig dan nu?
Absoluut niet!!

De bede van Agur, voedt mij met het bescheiden deel, is zo rijk als dat echt praktijk in je leven mag zijn!
Als je zo biddend mag leven, ervaar je dat de Heere er in mee komt, dat alles aan Zijn zegen gelegen is.
Dan heeft een euro voor ons meer waarde dan voor iemand die met gemak 50 euro uitgeeft!
Mara

Bericht door Mara »

Bloempje28 schreef:
helma schreef:
Niet doen!!
Ik probeer het niet te doen, maar soms overvalt me wel eens het gevoel dat ik zo graag een heel ruim budget zou willen hebben, zodat je niet hoeft op te tellen of het wel uit kan. Niet dat we het nu krap hebben, we kunnen goed rondkomen... maar we kunnen niet uit blijven geven.
Wij hebben het ook niet krap. Ik ben zelf wel opgegroeid in een gezin waar het geld 3 x omgedraaid moest worden, maar mijn moeder was een zuinige en goede huisvrouw. En dan moet je uitkijken dat je niet te ruim wordt naar je kinderen. Dat kan echt een valkuil zijn. Ik moest zelf overal voor werken, brommer, rijbewijs enz. Wij zouden het liefst de kinderen dit geven, maar doen het bewust niet. Ik ben bang dat het allemaal te vanzelfsprekend wordt dan. Je kunt altijd wel met een hoger budget omgaan, maar een lager.... dat valt niet mee !
Je kunt bijv er wel een beloning aan koppelen wat sommige ouders doen, als je niet gaat roken, betaal ik je rijbewijs, zei een vader. Zijn zoon zakte 8 x :fi

Maar ik kijk er bijv naar uit dat het vakantiegeld er aan komt en een teruggave van de belasting. Als je 100.000 op je rekening hebt staan, zal dit peanuts zijn.
helma

Bericht door helma »

wij kunnen ook op vakantie van de belastingteruggaaf :)
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:wij kunnen ook op vakantie van de belastingteruggaaf :)
Wij gaan er niet van op vakantie, ik ben bezig met een ontwerp voor een wandschuifdeurkast. Maar dat is een investering zeg :oO
Want van het 1 komt het ander, dus ander plafond er meteen in, nieuw behang, nieuwe vloer en ik zakte gisteravond door de lattenbodem :bobo
Man kon hem nog maken, pin was eruit geschoten, maar het zag er niet al te stabiel meer uit.
Dus ook een nieuw bed, ik denk boxspring.
Vakantie is zo om joh, nieuwe slaapkamer hebben we weer jaren plezier van, hopen we :)
henriët

Bericht door henriët »

helma schreef:wij kunnen ook op vakantie van de belastingteruggaaf :)
wij kunnen niet, maar ik ben niet jaloers.
Wat ontzettend leuk en fijn voor jullie!!!!!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Lassie

Bericht door Lassie »

helma schreef:
Niet doen!!
Wij hebben financieel ook goed en voelen ons absoluut gelukkig.

Als ik kijk naar m'n schoonzus en zwager hoe die het voor elkaar krijgen met weinig geld. Neem m'n petje voor ze af.

Ik ben eigenlijk best wel jaloers op famlieleden die goed met m'n oma over weg kunnen. Ik kan het niet. :cry :cry
madelief1983

Bericht door madelief1983 »

hier net zo
albion

Bericht door albion »

Lassie schreef:
helma schreef:
Niet doen!!
Wij hebben financieel ook goed en voelen ons absoluut gelukkig.

Als ik kijk naar m'n schoonzus en zwager hoe die het voor elkaar krijgen met weinig geld. Neem m'n petje voor ze af.

Ik ben eigenlijk best wel jaloers op famlieleden die goed met m'n oma over weg kunnen. Ik kan het niet. :cry :cry

Zelfde karakter??? Erger je je aan dingen waar jezelf misschien ook mank aangaat? (dat komt nl. vaak voor).
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Plaats reactie