Tiberius schreef:Joh, kop op. Misschien zit je volgende maand weer wel in de forumthermometer.MarthaMartha schreef:Ik ben helaas ook wel eens jaloers op minder edele zaken.

Tiberius schreef:Joh, kop op. Misschien zit je volgende maand weer wel in de forumthermometer.MarthaMartha schreef:Ik ben helaas ook wel eens jaloers op minder edele zaken.
Jolanda, meid, dat is vaak de buitenkant, dat LIJKT zo. Maar als je er een vergrootglas bij houdt, schrik je. Of er kan nooit wat. (want dan wordt het vuil) Ik kreeg een tip van een werkende moeder: zorg dat je alles op ooghoogte schoonhoudt, eronder en erboven kijkt niemandJolandaOudshoorn schreef:Ik ben jaloers op mensen die alles kunnen en waarbij alles zo heerlijk op rolletjes loopt. Ze werken, hebben hun huis spik en span en zijn actief in de kerk.![]()
Dan voel ik mij een grote chaoot die in alles tekort komt.
@ willem, je hebt gelijk als het gaat dat we vaak ook zelf de grijze muizen overrulen. Daar probeer ik zelf nu heel hard aan te werken. Maar het lukt nog niet zo.....
Niet doen!!Bloempje28 schreef:Ik moet zeggen dat ik niet snel jaloers ben, maar ik kijk altijd wel op naar mensen die het financieel gemaakt hebben. Het lijkt me zo gemakkelijk om niet te hoeven opletten! Niet dat je daar gelukkiger van wordt, er is altijd wel wat te zorgen, maar wie geld genoeg heeft heeft wel een zorg minder!
Mara schreef:Jolanda, meid, dat is vaak de buitenkant, dat LIJKT zo. Maar als je er een vergrootglas bij houdt, schrik je. Of er kan nooit wat. (want dan wordt het vuil) Ik kreeg een tip van een werkende moeder: zorg dat je alles op ooghoogte schoonhoudt, eronder en erboven kijkt niemandJolandaOudshoorn schreef:Ik ben jaloers op mensen die alles kunnen en waarbij alles zo heerlijk op rolletjes loopt. Ze werken, hebben hun huis spik en span en zijn actief in de kerk.![]()
Dan voel ik mij een grote chaoot die in alles tekort komt.
@ willem, je hebt gelijk als het gaat dat we vaak ook zelf de grijze muizen overrulen. Daar probeer ik zelf nu heel hard aan te werken. Maar het lukt nog niet zo.....![]()
De vloer ziet er hier na een dag niet meer uit, daar val je oog toch meteen op ?
Je moet maar zo denken, je kinderen kunnen je beter herinneren als een lieve moeder waar vrijwel alles bij kon, dan aan een moeder met een clean huis.
En die mensen waar jij het over hebt, hebben misschien wel een hulp/werkster/kopen kantenklare maaltijden
Ik probeer het niet te doen, maar soms overvalt me wel eens het gevoel dat ik zo graag een heel ruim budget zou willen hebben, zodat je niet hoeft op te tellen of het wel uit kan. Niet dat we het nu krap hebben, we kunnen goed rondkomen... maar we kunnen niet uit blijven geven.helma schreef:Niet doen!!Bloempje28 schreef:Ik moet zeggen dat ik niet snel jaloers ben, maar ik kijk altijd wel op naar mensen die het financieel gemaakt hebben. Het lijkt me zo gemakkelijk om niet te hoeven opletten! Niet dat je daar gelukkiger van wordt, er is altijd wel wat te zorgen, maar wie geld genoeg heeft heeft wel een zorg minder!
Ik zie weinig mensen die het financieel goed hebben en die écht gelukkig zijn. Integendeel vaak...
Wij hebben het ook niet krap. Ik ben zelf wel opgegroeid in een gezin waar het geld 3 x omgedraaid moest worden, maar mijn moeder was een zuinige en goede huisvrouw. En dan moet je uitkijken dat je niet te ruim wordt naar je kinderen. Dat kan echt een valkuil zijn. Ik moest zelf overal voor werken, brommer, rijbewijs enz. Wij zouden het liefst de kinderen dit geven, maar doen het bewust niet. Ik ben bang dat het allemaal te vanzelfsprekend wordt dan. Je kunt altijd wel met een hoger budget omgaan, maar een lager.... dat valt niet mee !Bloempje28 schreef:Ik probeer het niet te doen, maar soms overvalt me wel eens het gevoel dat ik zo graag een heel ruim budget zou willen hebben, zodat je niet hoeft op te tellen of het wel uit kan. Niet dat we het nu krap hebben, we kunnen goed rondkomen... maar we kunnen niet uit blijven geven.helma schreef:Niet doen!!Bloempje28 schreef:Ik moet zeggen dat ik niet snel jaloers ben, maar ik kijk altijd wel op naar mensen die het financieel gemaakt hebben. Het lijkt me zo gemakkelijk om niet te hoeven opletten! Niet dat je daar gelukkiger van wordt, er is altijd wel wat te zorgen, maar wie geld genoeg heeft heeft wel een zorg minder!
Ik zie weinig mensen die het financieel goed hebben en die écht gelukkig zijn. Integendeel vaak...
Wij gaan er niet van op vakantie, ik ben bezig met een ontwerp voor een wandschuifdeurkast. Maar dat is een investering zeghelma schreef:wij kunnen ook op vakantie van de belastingteruggaaf
wij kunnen niet, maar ik ben niet jaloers.helma schreef:wij kunnen ook op vakantie van de belastingteruggaaf
Wij hebben financieel ook goed en voelen ons absoluut gelukkig.helma schreef:Niet doen!!Bloempje28 schreef:Ik moet zeggen dat ik niet snel jaloers ben, maar ik kijk altijd wel op naar mensen die het financieel gemaakt hebben. Het lijkt me zo gemakkelijk om niet te hoeven opletten! Niet dat je daar gelukkiger van wordt, er is altijd wel wat te zorgen, maar wie geld genoeg heeft heeft wel een zorg minder!
hier net zoBloempje28 schreef:Ik moet zeggen dat ik niet snel jaloers ben, maar ik kijk altijd wel op naar mensen die het financieel gemaakt hebben. Het lijkt me zo gemakkelijk om niet te hoeven opletten! Niet dat je daar gelukkiger van wordt, er is altijd wel wat te zorgen, maar wie geld genoeg heeft heeft wel een zorg minder!
Lassie schreef:Wij hebben financieel ook goed en voelen ons absoluut gelukkig.helma schreef:Niet doen!!Bloempje28 schreef:Ik moet zeggen dat ik niet snel jaloers ben, maar ik kijk altijd wel op naar mensen die het financieel gemaakt hebben. Het lijkt me zo gemakkelijk om niet te hoeven opletten! Niet dat je daar gelukkiger van wordt, er is altijd wel wat te zorgen, maar wie geld genoeg heeft heeft wel een zorg minder!
Als ik kijk naar m'n schoonzus en zwager hoe die het voor elkaar krijgen met weinig geld. Neem m'n petje voor ze af.
Ik ben eigenlijk best wel jaloers op famlieleden die goed met m'n oma over weg kunnen. Ik kan het niet.![]()