Deze is echt leuk...

Mara

Re: Deze is echt leuk...

Bericht door Mara »

Auto schreef:
Mara schreef:Het zijn de vrouwen van wie de mond gesnoerd moet worden, volgens mopjes en spotprentjes. Echter... Ik heb jarenlang genotuleerd bij vergaderingen. Als er alleen mannen waren, duurde de vergadering 3 x zolang. Een vrouw kan kort en bondig haar standpunt uiteenzetten en vindt het op een gegeven moment wel genoeg. Mannen kunnen nog eindeloos doorkleppen bij de rondvraag :huhu
Ik heb ooit vergaderingen moeten leiden waarin 9 vrouwen zaten en 3 mannen (incl. moi). Ik kan vertellen dat ik heel vaak heb moeten ingrijpen om niet terecht te komen bij de aanbiedingen van de plaatselijke middenstand en alle oplossingen die aangeboden werden volgens alle grootmoeders in tijde dat de griep heerste.

De dames waren de eerste keren erg gepikeerd als ik ingreep, maar toen ze er achter kwamen dat het mogelijk was om 21.45 uur uiterlijk weer naar huis te kunnen of om dan nog even te praten waren ze erg verheugd. Een strakke agende geeft veel meer tijd om te praten (achteraf dan).
Ik heb het over directie- en ondernemingsraadvergaderingen. Ik weet niet wat de dames bij jou vertegenwoordigden ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara

Bericht door Mara »

Tiberius schreef:
MarthaMartha schreef:n.a.v. die ervaring zou ik zo graag eens een kerkenraadsvergadering voorzitten.... ik wil wedden dat hun vrouwen verbaasd vragen wat er opgedaan heeft als ze opeens op tijd thuis komen...
Ik denk dat je verbaasd zou zijn als je weet wat er allemaal in zo korte tijd besproken moet worden...
Dat zullen wij, vrouwen, dus nooit te weten komen voorlopig ;)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mister schreef:
Tiberius schreef:
MarthaMartha schreef:n.a.v. die ervaring zou ik zo graag eens een kerkenraadsvergadering voorzitten.... ik wil wedden dat hun vrouwen verbaasd vragen wat er opgedaan heeft als ze opeens op tijd thuis komen...
Ik denk dat je verbaasd zou zijn als je weet wat er allemaal in zo korte tijd besproken moet worden...
Dat is zo, maar er zijn echt kerkenraadsvergaderingen die wat effectiever kunnen verlopen ;)
Jij zegt het..
Auto

Bericht door Auto »

Mara schreef:
Auto schreef:
Mara schreef:Het zijn de vrouwen van wie de mond gesnoerd moet worden, volgens mopjes en spotprentjes. Echter... Ik heb jarenlang genotuleerd bij vergaderingen. Als er alleen mannen waren, duurde de vergadering 3 x zolang. Een vrouw kan kort en bondig haar standpunt uiteenzetten en vindt het op een gegeven moment wel genoeg. Mannen kunnen nog eindeloos doorkleppen bij de rondvraag :huhu
Ik heb ooit vergaderingen moeten leiden waarin 9 vrouwen zaten en 3 mannen (incl. moi). Ik kan vertellen dat ik heel vaak heb moeten ingrijpen om niet terecht te komen bij de aanbiedingen van de plaatselijke middenstand en alle oplossingen die aangeboden werden volgens alle grootmoeders in tijde dat de griep heerste.

De dames waren de eerste keren erg gepikeerd als ik ingreep, maar toen ze er achter kwamen dat het mogelijk was om 21.45 uur uiterlijk weer naar huis te kunnen of om dan nog even te praten waren ze erg verheugd. Een strakke agende geeft veel meer tijd om te praten (achteraf dan).
Ik heb het over directie- en ondernemingsraadvergaderingen. Ik weet niet wat de dames bij jou vertegenwoordigden ?
Dat was een plaatselijk comite met dames met een hoge opleiding en waarvan een aantal een hoge maatschappelijke functie haddden. Maar uit mijn werkervaring kan ik je vertellen dat er alleen in een gemeleerd gezelschap het goed werken was. Samenwerken met alleen maar mannen was soms een drama, maar ook samenwerken met alleen maar dames was een drama. En ik sprak net een oud collega en die zit op dit moment bij een organisatie waar hij over het algemeen alleen maar met dames samenwerkt en volgens hem "het is weer gezellig hoor met een kopje rooisbos thee en een biscuitje. Ik kom weer dik in de overuren.".

Kortom het ligt er aan met wat voor type man of type vrouw je moet samenwerken.
refo

Bericht door refo »

Mara schreef:
Tiberius schreef:
Mannen ook niet.
Het gaat wel over de eigen gemeente, maar je hoort nooit iets.
Dat doet vermoeden dat ze het gewoon gezellig vinden.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

refo schreef:
Mara schreef:
Tiberius schreef:
Mannen ook niet.
Het gaat wel over de eigen gemeente, maar je hoort nooit iets.
Dat doet vermoeden dat ze het gewoon gezellig vinden.
Het wordt pas echt problematisch voor je als je er wel wat van hoort. :hum
Mara

Bericht door Mara »

Er staat altijd wel een kort verslag in het kerkblad !
Maar ja, dat zijn de hoofdpunten, de bijzaken zullen wij nooit weten en dat is misschien maar goed ook :hum
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Lourens schreef:Afbeelding
Beste Burgers, Per 1 januari 2011 is de nieuwe wet op autogordels van kracht.
Na langdurig testen is hiervoor ook een ander type autogordel ontwikkeld.

De resultaten tijdens de testen geven aan dat het aantal ongelukken hierdoor met 45% zal verminderen.

Het gebruik is hieronder weergegeven. Veilige reis!
DIT KAN EEN LEVEN SPAREN!!

Afbeelding

Rij voorzichtig, doe je riem om, en kijk uit !!. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Ministerie van Justitie.
Ik heb medelijden met je vrouw :fouet
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Gian

Bericht door Gian »

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Geweldig! het contrast :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Ichtus schreef:
Wat maf!! :haha
prachtig!
Hij is verder dan ik...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gian

Bericht door Gian »

Afbeelding
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Lassie

Bericht door Lassie »

BJD

Bericht door BJD »

Gian schreef:Afbeelding
:haha
Plaats reactie