Ik heb het over directie- en ondernemingsraadvergaderingen. Ik weet niet wat de dames bij jou vertegenwoordigden ?Auto schreef:Ik heb ooit vergaderingen moeten leiden waarin 9 vrouwen zaten en 3 mannen (incl. moi). Ik kan vertellen dat ik heel vaak heb moeten ingrijpen om niet terecht te komen bij de aanbiedingen van de plaatselijke middenstand en alle oplossingen die aangeboden werden volgens alle grootmoeders in tijde dat de griep heerste.Mara schreef:Het zijn de vrouwen van wie de mond gesnoerd moet worden, volgens mopjes en spotprentjes. Echter... Ik heb jarenlang genotuleerd bij vergaderingen. Als er alleen mannen waren, duurde de vergadering 3 x zolang. Een vrouw kan kort en bondig haar standpunt uiteenzetten en vindt het op een gegeven moment wel genoeg. Mannen kunnen nog eindeloos doorkleppen bij de rondvraag
De dames waren de eerste keren erg gepikeerd als ik ingreep, maar toen ze er achter kwamen dat het mogelijk was om 21.45 uur uiterlijk weer naar huis te kunnen of om dan nog even te praten waren ze erg verheugd. Een strakke agende geeft veel meer tijd om te praten (achteraf dan).
Deze is echt leuk...
Re: Deze is echt leuk...
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dat zullen wij, vrouwen, dus nooit te weten komen voorlopigTiberius schreef:Ik denk dat je verbaasd zou zijn als je weet wat er allemaal in zo korte tijd besproken moet worden...MarthaMartha schreef:n.a.v. die ervaring zou ik zo graag eens een kerkenraadsvergadering voorzitten.... ik wil wedden dat hun vrouwen verbaasd vragen wat er opgedaan heeft als ze opeens op tijd thuis komen...

Jij zegt het..Mister schreef:Dat is zo, maar er zijn echt kerkenraadsvergaderingen die wat effectiever kunnen verlopenTiberius schreef:Ik denk dat je verbaasd zou zijn als je weet wat er allemaal in zo korte tijd besproken moet worden...MarthaMartha schreef:n.a.v. die ervaring zou ik zo graag eens een kerkenraadsvergadering voorzitten.... ik wil wedden dat hun vrouwen verbaasd vragen wat er opgedaan heeft als ze opeens op tijd thuis komen...
Dat was een plaatselijk comite met dames met een hoge opleiding en waarvan een aantal een hoge maatschappelijke functie haddden. Maar uit mijn werkervaring kan ik je vertellen dat er alleen in een gemeleerd gezelschap het goed werken was. Samenwerken met alleen maar mannen was soms een drama, maar ook samenwerken met alleen maar dames was een drama. En ik sprak net een oud collega en die zit op dit moment bij een organisatie waar hij over het algemeen alleen maar met dames samenwerkt en volgens hem "het is weer gezellig hoor met een kopje rooisbos thee en een biscuitje. Ik kom weer dik in de overuren.".Mara schreef:Ik heb het over directie- en ondernemingsraadvergaderingen. Ik weet niet wat de dames bij jou vertegenwoordigden ?Auto schreef:Ik heb ooit vergaderingen moeten leiden waarin 9 vrouwen zaten en 3 mannen (incl. moi). Ik kan vertellen dat ik heel vaak heb moeten ingrijpen om niet terecht te komen bij de aanbiedingen van de plaatselijke middenstand en alle oplossingen die aangeboden werden volgens alle grootmoeders in tijde dat de griep heerste.Mara schreef:Het zijn de vrouwen van wie de mond gesnoerd moet worden, volgens mopjes en spotprentjes. Echter... Ik heb jarenlang genotuleerd bij vergaderingen. Als er alleen mannen waren, duurde de vergadering 3 x zolang. Een vrouw kan kort en bondig haar standpunt uiteenzetten en vindt het op een gegeven moment wel genoeg. Mannen kunnen nog eindeloos doorkleppen bij de rondvraag
De dames waren de eerste keren erg gepikeerd als ik ingreep, maar toen ze er achter kwamen dat het mogelijk was om 21.45 uur uiterlijk weer naar huis te kunnen of om dan nog even te praten waren ze erg verheugd. Een strakke agende geeft veel meer tijd om te praten (achteraf dan).
Kortom het ligt er aan met wat voor type man of type vrouw je moet samenwerken.
Mannen ook niet.Mara schreef:Dat zullen wij, vrouwen, dus nooit te weten komen voorlopigTiberius schreef:Ik denk dat je verbaasd zou zijn als je weet wat er allemaal in zo korte tijd besproken moet worden...MarthaMartha schreef:n.a.v. die ervaring zou ik zo graag eens een kerkenraadsvergadering voorzitten.... ik wil wedden dat hun vrouwen verbaasd vragen wat er opgedaan heeft als ze opeens op tijd thuis komen...
Het gaat wel over de eigen gemeente, maar je hoort nooit iets.
Dat doet vermoeden dat ze het gewoon gezellig vinden.
Het wordt pas echt problematisch voor je als je er wel wat van hoort.refo schreef:Mannen ook niet.Mara schreef:Dat zullen wij, vrouwen, dus nooit te weten komen voorlopigTiberius schreef:Ik denk dat je verbaasd zou zijn als je weet wat er allemaal in zo korte tijd besproken moet worden...MarthaMartha schreef:n.a.v. die ervaring zou ik zo graag eens een kerkenraadsvergadering voorzitten.... ik wil wedden dat hun vrouwen verbaasd vragen wat er opgedaan heeft als ze opeens op tijd thuis komen...
Het gaat wel over de eigen gemeente, maar je hoort nooit iets.
Dat doet vermoeden dat ze het gewoon gezellig vinden.

Er staat altijd wel een kort verslag in het kerkblad !
Maar ja, dat zijn de hoofdpunten, de bijzaken zullen wij nooit weten en dat is misschien maar goed ook
Maar ja, dat zijn de hoofdpunten, de bijzaken zullen wij nooit weten en dat is misschien maar goed ook

Ik heb medelijden met je vrouwLourens schreef:
Beste Burgers, Per 1 januari 2011 is de nieuwe wet op autogordels van kracht.
Na langdurig testen is hiervoor ook een ander type autogordel ontwikkeld.
De resultaten tijdens de testen geven aan dat het aantal ongelukken hierdoor met 45% zal verminderen.
Het gebruik is hieronder weergegeven. Veilige reis!
DIT KAN EEN LEVEN SPAREN!!
Rij voorzichtig, doe je riem om, en kijk uit !!. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Ministerie van Justitie.

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Geweldig! het contrast

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
- MarthaMartha
prachtig!Ichtus schreef:Wat maf!!
Hij is verder dan ik...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.