Als de Persgroep Nederland eens lucht krijgt van dit forum zouden daar een geweldige zomerserie aan kunnen wijden!Hendrikus schreef:Die "iemand" lacht zich innmiddels een kriek vanwege het feit dat het RD zijn onzinbericht als serieus heeft opgepikt.Mara schreef:Toen wij in de grote kerk in Staphorst waren, zaten mannen en vrouwen ook apart.Dodo schreef:In het RD pleit iemand voor het gescheiden zitten van mannen en vrouwen, in de kerk.
Het zou beter voor de aandacht zijn, ongewenste flirts tegenhouden en meer. En het zou beter zingen (nu herinner ik me dat het een organist was, die dit graag wilde).
Zelf zie ik de voordelen niet zo.
Maar heel jonge kindjes, zaten meest bij hun moeder. Ik denk dat het vanaf een bepaalde leeftijd was.
Het zingen klonk anders vonden wij. Links zwaar vanwege de mannen en rechts wat lichter vanwege de vrouwen.
Volgens mijn vader was het in sommige kerken vroeger ook de gewoonte dat mannen en vrouwen apart zaten.Net gebeld door journalist van DE STENTOR over artikel RD (vrouwen en mannen apart zitten in de kerk) Zij begrepen ook wel dat dit niet echt serieus bedoeld was van mij![]()
We kennen de kranten van de Persgroep (voorgeen Wegener) maar al te goed.