Leren van de Olympische Spelen

jakobmarin

Re: Leren van de Olympische Spelen

Bericht door jakobmarin »

Tiberius schreef:
jakobmarin schreef:
Tiberius schreef:Jawel, maar je lijkt meer te willen zeggen.
Namelijk dat je uit het feit dat Paulus bepaalde aspecten van sporters als voorbeeld stelt, de OS wil goedpraten.
Waar maak je dat precies uit op?
En als iets lijkt, dan kun je toch vragen of het ook zo is?
Uit opmerkingen als deze: "Daarom vind ik dat opmerkelijk wat Paulus doet (en overigens zelf amper kritiek uit in zijn brieven op OL, ook al opmerkelijk".
Bedoel je dat het erop lijkt dat ik de OL goedpraat, omdat ik het opmerkelijk vind dat Paulus een positief voorbeeld uit een heidens sportfestijn haalt en dat ik aangeef dat Paulus amper kritiek uit op de OL?
Als dit is wat je bedoelt, dan begrijp ik daar niets van... :nonnon
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

jakobmarin schreef:
Tiberius schreef:
jakobmarin schreef:
Tiberius schreef:Jawel, maar je lijkt meer te willen zeggen.
Namelijk dat je uit het feit dat Paulus bepaalde aspecten van sporters als voorbeeld stelt, de OS wil goedpraten.
Waar maak je dat precies uit op?
En als iets lijkt, dan kun je toch vragen of het ook zo is?
Uit opmerkingen als deze: "Daarom vind ik dat opmerkelijk wat Paulus doet (en overigens zelf amper kritiek uit in zijn brieven op OL, ook al opmerkelijk".
Bedoel je dat het erop lijkt dat ik de OL goedpraat, omdat ik het opmerkelijk vind dat Paulus een positief voorbeeld uit een heidens sportfestijn haalt en dat ik aangeef dat Paulus amper kritiek uit op de OL?
Ja, dat bedoel ik inderdaad. Maar kennelijk vergis ik me dan. Sorry.
jakobmarin

Tiberius schreef:
jakobmarin schreef:Bedoel je dat het erop lijkt dat ik de OL goedpraat, omdat ik het opmerkelijk vind dat Paulus een positief voorbeeld uit een heidens sportfestijn haalt en dat ik aangeef dat Paulus amper kritiek uit op de OL?
Ja, dat bedoel ik inderdaad. Maar kennelijk vergis ik me dan. Sorry.
OK, no problem! :super
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Mister schreef:
-DIA- schreef:
Simon schreef:Misschien geeft die christelijke wedloop-renner uit afrika wel heel haar winst aan het dorp waar ze vandaan komt, of iets anders liefdadigs, terwijl de ''verwende 'christen'' uit Europa op vakantie gaat naar Spanje, Frankrijk of Italie voor eigen vermaak.
Laten we dus onze medechristenen niet oordelen, en hen die uit de wereld zijn al helemaal niet, dat is bovendien de buitenplaats waar we niets mee te maken hebben.
Ik kan het niet uitsluiten, maar ik geloof toch dat een waar christen zich niet naar Spanje, Italië of Frankrijk zal begeven... Onze dominee heeft wel 2 weken vakantie, maar preekt wel gewoon door, in de gemeente van Oudemirdum... Hij zei eens: Het liefst zou ik 2 weken op vakantie gaan naar het Rijssen van vroeger, waar er toen zoveel van Gods volk woonden.
En waarom gaat een waar christen niet naar Spanje, Italië of Frankrijk dan?
Aangezien er hier geen reactie komt op mijn vraag, ga ik er maar van uit dat ik in alle vrijmoedigheid kan gaan boeken... :langue
Simon

Bericht door Simon »

Je bent net terug van vakantie toch?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Simon schreef:Je bent net terug van vakantie toch?
Bijtijds boeken, spaart uw euro's :super
Simon

Bericht door Simon »

Mister schreef:
Simon schreef:Je bent net terug van vakantie toch?
Bijtijds boeken, spaart uw euro's :super
Dat is een waarheid als een koe.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Desiree

Bericht door Desiree »

Rust goed uit en lees een goed boek.. zeg onze Ds. altijd, als je op vakantie gaat.

Wij thuis alle boeken nalopen... uh.. :livre :livre :livre :livre :livre :livre :livre
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

aboricultura

Bericht door aboricultura »

ja kan dominee van Dieren wel begrijpen.
Ik lees regelmatig een hoofdstuk uit het herdenkingsboek toen was het anders dan nu al gebeurden er toen ook dingen die niet goed waren.
Het leuke was dat er in mijn geboorteplaats dominee van der Heijden gestaan die geboren is waar ik nu zo n beetje woon.

Mijn oude leraar zei altijd dat mensen best wel op vakantie mogen om er even tussen uit te zijn en om tot rust te komen.
Als je maar ergens heen gaat waar je nog onder de zuivereleer kunt opkomen.
Als je het zo bekijkt snap ik dat ds van Dieren zegt dat je niet naar spanje en zo kunt gaan.

Maar er is altijd nog overjarig koren en ingeblikt voedsel.
Mijn voorkeur gaat naar een verse daar zitten toch meer vitamienen in.
heb dan de waarheid en de vrede lief
jakobmarin

aboricultura schreef:Mijn oude leraar zei altijd dat mensen best wel op vakantie mogen om er even tussen uit te zijn en om tot rust te komen.
Als je het zo bekijkt snap ik dat ds van Dieren zegt dat je niet naar spanje en zo kunt gaan.
In Spanje worden ook Nederlandse diensten gehouden hoor, zie RefDag
Je doet net of het alleen maar in orde is in Nederland en omstreken :slurp
Jongere

Bericht door Jongere »

aboricultura schreef:Mijn oude leraar zei altijd dat mensen best wel op vakantie mogen om er even tussen uit te zijn en om tot rust te komen.
Het is wel goed op te merken dat Nederland één van de meest seculiere landen ter wereld is.
In die zin zou je tegenwoordig haast moeten gaan overwegen om op vakantie te gáán om aan de goddeloze lucht te ontsnappen die je in onze samenleving inademt.

En dat meen ik heel serieus. Wereldwijd bloeit de kerk op veel plaatsen. China, Zuid-Korea, Afrika, Zuid-Amerika.
alias

Bericht door alias »

Jongere schreef:
Het is wel goed op te merken dat Nederland één van de meest seculiere landen ter wereld is.
In die zin zou je tegenwoordig haast moeten gaan overwegen om op vakantie te gáán om aan de goddeloze lucht te ontsnappen die je in onze samenleving inademt.

En dat meen ik heel serieus. Wereldwijd bloeit de kerk op veel plaatsen. China, Zuid-Korea, Afrika, Zuid-Amerika.
Is het niet de hoogste tijd dat wij God zouden gaan smeken om Nederland zo'n bloeitijd te geven?

Indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zo zoekt de dingen die boven zijn, waar Christus is, zittende aan de rechter hand Gods.
Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn (Kolossensen 3: 1 en 2).
Jongere

Bericht door Jongere »

alias schreef:Is het niet de hoogste tijd dat wij God zouden gaan smeken om Nederland zo'n bloeitijd te geven?
Gelukkig gebeurt dat op heel veel plaatsen in Nederland nog.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

jakobmarin schreef:
Ik vond dit wel een aardig stukje: http://www.refdag.nl/opinie/goed-bekeke ... e_1_666416
henriët

Bericht door henriët »

Wilhelm schreef:
jakobmarin schreef:
Ik vond dit wel een aardig stukje: http://www.refdag.nl/opinie/goed-bekeke ... e_1_666416
Ja, inderdaad.
Maar ja, er zijn zoveel mensen die zo kortzichtig denken, en dan zullen ze ook op dit stukje wel weer wat aan te merken hebben.
Er is genoeg geklaag, gezeur en gedoe vooral ook over een ander, maar als je dieper vraagt, wie de Heere voor hun in leven is, of dat ze kunnen sterven, krijg je helaas nogal eens verdrietige antwoorden..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Plaats reactie