Wat doen we vandaag?

Wim Anker

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Wim Anker »

Zeeuw schreef: Gisteren, 14:35
Ad Anker schreef: Gisteren, 13:14 Mijn dochter afleveren in haar studentenkamer. Ze woont nu bij broer Wim. Als dat maar goed gaat. :)
Ai, goed checken of ze niet radicaliseert :)
....ben bang dat ze al te goed is opgevoed door mijn broeder.....
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Wim Anker schreef: Gisteren, 15:13
Zeeuw schreef: Gisteren, 14:35
Ad Anker schreef: Gisteren, 13:14 Mijn dochter afleveren in haar studentenkamer. Ze woont nu bij broer Wim. Als dat maar goed gaat. :)
Ai, goed checken of ze niet radicaliseert :)
....ben bang dat ze al te goed is opgevoed door mijn broeder.....
:D
Bertiel

Bericht door Bertiel »

vandaag de oudste naar de basisschool. 5.30 uur reeds wakker, die had er zin in...
Met z'n allen weggebracht, geen traan gelukkig, helpt dat ze al op de peuter heeft gezeten.
Vanmiddag iets minder zin om te gaan.
Om 17:30 toen we nog moesten beginnen met de maaltijd lag ze al te slapen op de bank. Nu weer wakker, zo maar verder en hopen dat ze morgen iets later wakker wordt.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Marijn_M

Bericht door Marijn_M »

Bertiel schreef: Gisteren, 19:29 vandaag de oudste naar de basisschool. 5.30 uur reeds wakker, die had er zin in...
Met z'n allen weggebracht, geen traan gelukkig, helpt dat ze al op de peuter heeft gezeten.
Om 17:30 toen we nog moesten beginnen met de maaltijd lag ze al te slapen op de bank. Nu weer wakker, zo maar verder en hopen dat ze morgen iets later wakker wordt.
5:30 is echt vroeg! Het is ook spannend! Hoe vond je hetzelf?
Marijn_M

Bericht door Marijn_M »

Ik had een mindere dag. Daarom ff leuk op Refoforum.
Morgen weer aan de slag. Hoop ik.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Marijn_M schreef: Gisteren, 20:16
Bertiel schreef: Gisteren, 19:29 vandaag de oudste naar de basisschool. 5.30 uur reeds wakker, die had er zin in...
5:30 is echt vroeg! Het is ook spannend! Hoe vond je hetzelf?
Ik vond het meer spannend hoe het zou gaan qua logistiek, best druk, ook nog met een kleintje, maar mijn vrouw heeft zich er prima doorheen geslagen, trots!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Bij ons kwamen de tranen pas na de volgende vakantie. Maar na 1 of 2 dagen ook weer over hoor. (maar dit is wel heel lang geleden)
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Sterkte, gisteren ook al niet zo lekker vermoed ik?
@Marijn_M
ZWP

Bericht door ZWP »

Vanavond met jongste dochter naar schoolopening in GG Gouda. Ds. Anker (familie van?) en een lid van het college van bestuur spraken. Was een mooie avond, wel wat lang.
DDD

Bericht door DDD »

-DIA- schreef: Gisteren, 12:08 Straks... de laatste eer bewijzen; weer valt een van onze neven weg... Het wordt wel dun, wat betreft onze generatie.
Ik denk dat de rouwdienst wel is te volgen via internet bij de Hervormde gemeente van Wierden. Maar weet niet of daar verder iemand belang bij heeft. Een rouwdienst is immers geen kerkdienst... Misschien wordt het wel een dankdienst, dat is wel vrij algemeen in Wierden.
Het was mooi om ook op afstand te zien wat het betekent om op de Heere in alles je betrouwen te zetten.

Ik hoop dat alle aanwezigen een beetje jaloers waren en dat het een aansporing is om die God ook te zoeken en te vinden.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

DDD schreef: Gisteren, 22:46
-DIA- schreef: Gisteren, 12:08 Straks... de laatste eer bewijzen; weer valt een van onze neven weg... Het wordt wel dun, wat betreft onze generatie.
Ik denk dat de rouwdienst wel is te volgen via internet bij de Hervormde gemeente van Wierden. Maar weet niet of daar verder iemand belang bij heeft. Een rouwdienst is immers geen kerkdienst... Misschien wordt het wel een dankdienst, dat is wel vrij algemeen in Wierden.
Het was mooi om ook op afstand te zien wat het betekent om op de Heere in alles je betrouwen te zetten.

Ik hoop dat alle aanwezigen een beetje jaloers waren en dat het een aansporing is om die God ook te zoeken en te vinden.
Er zullen zeker ook nogal wat onkerkelijken zijn geweest. Ik had prop. Bredenhoff al meerdere malen gehoord. In de preekfragmenten kun je soms best naar hem luisteren. Nu vond ik wel dat er nogal wat liederen van Sela en dergelijk werden gezongen.
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
DDD

Bericht door DDD »

Tja. Die heeft hij vast niet zelf uitgezocht. Ik was vooral blij dat de organist die niet hoefde te begeleiden.;-)

Maar er zijn natuurlijk meestal wel dingen die beter of mooier of anders kunnen. Dit leek me niet het moment om daar de nadruk op te leggen. Ik vond het een heel waardige dienst. Vooral het beeld van het overnachten vond ik heel mooi. Nooit eerder over nagedacht.

Dat overnachten, en dat je mag blijven tot de morgen. Dat is toch een wonder op zich. Dat je er niet halverwege uitgezet wordt, zegt de dichter. Daar zou je een preek mee kunnen vullen. Sterker nog, daar kun je na een week nog verbaasd van staan.

En het slotlied vond ik heel mooi. Het is mij wel eens toegezongen op mijn verjaardag en ik hoop dat het tijdens mijn rouwdienst ook zal klinken.
Plaats reactie