Ik ben wel benieuwd.
Wat doen we vandaag?
-
- Verbannen
Re: Wat doen we vandaag?
Ik heb je gemaild.
-
- Verbannen
Dank. Ik zal eens kijken. Je hoort ervan.Zeeuw schreef: ↑11 jun 2024, 20:52Ik heb je gemaild.
Anders gewoon hier even de titel en auteur vermelden?Zeeuw schreef: ↑11 jun 2024, 20:52Ik heb je gemaild.
O, dat zal vast wel.Erskinees schreef: ↑11 jun 2024, 19:19Je weet dat F. Batmanghelidj van een behoorlijk lange lijst met valse claims en leugens bericht wordt?Posthoorn schreef: ↑11 jun 2024, 17:05 Ik heb hierboven al een link naar een artikel gegeven. Een inzichtgevend boek o.a. hierover is het boek 'Water, het goedkoopste medicijn' van F. Batmanghelidj.
Het gaat om de juiste verhouding van water, kalium en zout. En natuurlijk andere mineralen. Die juiste verhouding ontdek je door zelf een beetje te experimenteren. Hou je vocht vast, dan heb je te veel zout in verhouding in je lichaam.

Ik omgeef me graag met zwendelaars en en andere dubieuze figuren.

Interessant!Zeeuw schreef: ↑11 jun 2024, 20:12 Het vet dat ik eet zit in: eieren, noten, rauwe melk, rauwmelkse kaas, vet(ter) vlees zoals ribeye, maar ook regelmatig, niet te vaak, lever, vis, schelpdieren, roomboter enz enz. Daar groeit niemand van dicht, tenzij je het uiteraard in te grote hoeveelheden consumeert. Ik eet weinig groente en alleen groente van onder de grond. Koolhydraten klein beetje uit fruit, soms 1 boterham met 4 eieren, aardappelen etc. Maar niet veel.
Dus eigenlijk zo puur mogelijk, zo min mogelijk bewerkt, niet te veel ingrediënten, geen oliën enz. Er ligt een hoop theorie en onderzoek onder. Ik eet nu al een behoorlijke tijd zo en voel me er fysiek goed bij. Andere kant is dat ik van 1 keer een taartje of pizza behoorlijk misselijk kan zijn.
Op zich is wat je eet niet per se ongezond. Maar toch een paar aandachtspunten:
1. variatie lijkt op zich ok.
2. vis is ook aanwezig, dat is goed
3. weinig groente en fruit zo te zien. In landen waar dat meer wordt gegeten hebben een gezondere bevolking.
4. juist minder vet vlees is gezonder, daar kun je nog wat winnen m.i.
5. je bent matig met suiker dat is goed, zout lijkt me te veel op basis van bovenstaande info
6. vezels: ook niet veel aanwezig lijkt me?
7. weinig bewerkt voedsel is ook goed
En iedereen is uniek, en het een werkt beter voor de een dan voor de ander, maar dit zijn redelijk universele regels.
Persoonlijke interesse. En vervolgens kijken of het verhaal geloofwaardig is. En ten slotte: in de praktijk uitproberen. Zo simpel is.
Van Batmanghelidj bijvoorbeeld vond ik een wetenschappelijk artikel op internet, met heel veel referenties. Dat versterkte mijn vertrouwen in zijn visie. Bovendien kan iemands theorie fouten of hiaten vertonen, terwijl de therapie in de praktijk wel werkt.
Het is in elk geval goed om verder te kijken dan de neus van de officieel erkende medische wetenschap lang is.
Van Batmanghelidj bijvoorbeeld vond ik een wetenschappelijk artikel op internet, met heel veel referenties. Dat versterkte mijn vertrouwen in zijn visie. Bovendien kan iemands theorie fouten of hiaten vertonen, terwijl de therapie in de praktijk wel werkt.
Het is in elk geval goed om verder te kijken dan de neus van de officieel erkende medische wetenschap lang is.
Vol spanning afwachten of dochterlief geslaagd is.
Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk
ZE IS GESLAAGD!!!Robbie schreef:Vol spanning afwachten of dochterlief geslaagd is.
Gefeliciteerd!Robbie schreef:ZE IS GESLAAGD!!!Robbie schreef:Vol spanning afwachten of dochterlief geslaagd is.
Vandaag gingen mijn echtgenoot en ik naar Museum Bronbeek in Arnhem.
Museum Bronbeek vertelt de geschiedenis van ons koloniale verleden in Nederlands-Indië. Centraal staat de geschiedenis van het KNIL.
Heel boeiend, maar ook best verdrietig. Mijn schoonvader was Indië-veteraan en zijn verblijf daar had hem gestempeld. Hij wilde er nooit over praten.
Je hebt dat toch voortdurend in je achterhoofd als je kennis neemt van die ingewikkelde jaren waarin Nederland met man en macht Indië wilde houden als kolonie.
Museum Bronbeek vertelt de geschiedenis van ons koloniale verleden in Nederlands-Indië. Centraal staat de geschiedenis van het KNIL.
Heel boeiend, maar ook best verdrietig. Mijn schoonvader was Indië-veteraan en zijn verblijf daar had hem gestempeld. Hij wilde er nooit over praten.
Je hebt dat toch voortdurend in je achterhoofd als je kennis neemt van die ingewikkelde jaren waarin Nederland met man en macht Indië wilde houden als kolonie.
Zendingsdag ZGG bezocht, samen met heel veel andere mensen. Alle stoelen gevuld. Mooi op de betrokkenheid bij het zendingswerk te zien van zoveel mensen.