merel schreef: ↑11 jun 2024, 20:06
Zeeuw schreef: ↑11 jun 2024, 17:10
ZWP schreef: ↑11 jun 2024, 16:26
Zeeuw schreef: ↑11 jun 2024, 16:16
Ik heb een boek liggen met onderzoeken die veel andere zaken uitwijzen dan mainstream wordt geadviseerd. Maar dat gaat over het algemeen ook gepaard met een algehele levensstijl die anders is dan de mainstream. Ook bv over cholesterol, vet eten enz enz.
Maar de meeste mensen lezen vooral dat was snel voorhanden is.
Of hebben geleerd zin van onzin te onderscheiden.
Het adagio dat mainstream=slecht kan me meestal niet bekoren. En er is genoeg kundig onderzoek gedaan naar de zout in voedsel.
Wat doe jij dan anders met zout en vet in je dagelijkse kost?
Ik eet vermoedelijk veel meer vet. Bottenbouillon, noten, vet vlees (rund), roomboter, eieren, rauwe melk, rauwmelkse kaas enz enz. Die zout ik vooral. Verder weinig tot geen kruiden. Niet veel koolhydraten.
Er is evenzeer kundig onderzoek naar het tegengestelde gedaan. Mail me gerust, ik wil je het boek best eens uitlenen als je de materie interessant vindt.
Hoeveel en wanneer eet jij koolhydraten en welke?
Ik eet liever niet zoveel vet, omdat ik anders dichtgroei. Ik probeer juist veel groente te eten in de vorm van soep en salade.
Het vet dat ik eet zit in: eieren, noten, rauwe melk, rauwmelkse kaas, vet(ter) vlees zoals ribeye, maar ook regelmatig, niet te vaak, lever, vis, schelpdieren, roomboter enz enz. Daar groeit niemand van dicht, tenzij je het uiteraard in te grote hoeveelheden consumeert. Ik eet weinig groente en alleen groente van onder de grond. Koolhydraten klein beetje uit fruit, soms 1 boterham met 4 eieren, aardappelen etc. Maar niet veel.
Dus eigenlijk zo puur mogelijk, zo min mogelijk bewerkt, niet te veel ingrediënten, geen oliën enz. Er ligt een hoop theorie en onderzoek onder. Ik eet nu al een behoorlijke tijd zo en voel me er fysiek goed bij. Andere kant is dat ik van 1 keer een taartje of pizza behoorlijk misselijk kan zijn.