Omdat het een toenemend probleem is geworden MoesTuin!MoesTuin schreef:Tja, waarom stel je deze vraag op een Reformatorisch forum?Mara schreef:Mijn zoon kwam zonet naar mij toe om te vertellen dat één van zijn schoolvrienden zich laat overdopen.
Hij ging al een tijdje naar de evangelische kerk.
Maar dit zag hij toch niet aankomen.
Hij weet niet zo goed hoe hij moet reageren op dit bericht, hij begrijpt het niet goed.
Ik weet het eerlijk gezegd ook niet.
Het zette mij wel stil. Hoe zou ik dat vinden, hoe zou ik reageren op een dergelijk bericht?
Is dit een "modern" probleem geworden?
Wat is nu wijsheid?
Zelf ben ik ook niet zo bekend mbt je vraag.
Het lijkt me handiger om dit zelf na te vragen binnen de Evangelische kringen.
Hier ligt dit teer, het onderwerp, dus weet niet waar je op uit bent mbt deze vraag hier te stellen....
(Lees eerdere berichten in dit topic)
Het lijkt mij zelf handiger als je zoon zelf op onderzoek uit gaat, als hij dit niet snapt en zelf vragen gaat stellen aan zijn vriend over dit onderwerp, dan dat zijn moeder dit op een openbaar Forum gaat uitzoeken.
MoesTuin
In vele reformatorische kerken. Ik had dit nog niet eerder zo dichtbij meegemaakt.
Ik schrok er nogal van, deze jongen zat op belijdeniscatechisatie en laat dat zo ineens achter om over te gaan naar een evangelische gemeente.
Mijn andere zoon, die hier net was, zei dat het in zijn GerGem gemeente nu ook een aantal keren gebeurd is.
En niet alleen jongeren die overgaan naar een evang.gemeente, hele gezinnen.
Dus ik hoef niks uit te zoeken, ik kaart een probleem aan, wat van ons allemaal is lijkt mij. Het kan je zomaar overkomen in je gezin!