'derde weg'
-
Ik vond het stukje erg treffend (van de 3e weg). In de gemeente waar ik kom is er een sfeer van geheiligde onbekeerdheid. Erkennen dat je onbekeerd ben, dat is pas heilig! Mensen die, of door kiezen voor God, of dat God hun tot bekering gedwongen heeft, dus te getuigen hebben dat ze wedergeboren zijn, zijn zo fout daar! Het hele geloof begint geïnverteerd te raken. Andersom is beter.
In de prediking waar ik onder verkeer staat de gelovige centraal. Of beter gezegt het uitverkoren volk van God en al hun eigenschappen. Is dat separatie? Ja, de doodstaat wordt gepredikt, maar niet de weg tot behoud.Oorspronkelijk gepost door AdrianusDit is echt een groot probleem bij dit soot discusies. Mensen als Kaw die om wat voor reden dan ook kritisch zijn ten opzichte van de prediking die ze beluisteren, en van die prediking vervolgens een karikatuur maken.Oorspronkelijk gepost door Kaw
Ik vond het stukje erg treffend (van de 3e weg). In de gemeente waar ik kom is er een sfeer van geheiligde onbekeerdheid. Erkennen dat je onbekeerd ben, dat is pas heilig! Mensen die, of door kiezen voor God, of dat God hun tot bekering gedwongen heeft, dus te getuigen hebben dat ze wedergeboren zijn, zijn zo fout daar! Het hele geloof begint geïnverteerd te raken. Andersom is beter.
Beste Kaw, als je nu je emoties wat terzijde probeert te schuiven en je posting nog eens eerlijk en onbevangen leest, geeft die dan eerlijk weer wat je zondags hoort? Of is dit misschien een opsomming van gevolgtrekkingen die jij met jouw bril op zelf hebt gemaakt, omdat je eigenlijk een andere prediking wilt, een prediking zonder separatie, een prediking waarbij de doodstaat van de mens wordt verzwegen of althans niet meer functioneert in de prediking, een prediking waarbij uiteindelijk de 'gelovige' mens in het middelpunt komt te staan...
Ik wil een prediking met het evangelie. (Reddeloos verloren zijn in onszelf. Redding in Christus. Leven uit die redding.) Is dat nu te veel gevraagt? Is dat onbijbels?
Jij insinueert zonder onderbouwing dat ik een niet-seperatistische prediking wil horen, waar het makkelijk evangelie van het juich-geloof centraal staat en waar al die juich-gelovigen fantastische dingen doen.
[Aangepast op 26/10/04 door Kaw]
Wat een vreemde draad,men zou toch hier moeten weten dat er geen andere weg is ,maar dat er maar een weg is,die naar het Levendschenkend Kruis.
Zou zeggen zie uw dwalingen ,misken het Levendschenkend Kruis niet, de enige weg tot zaligheid,trouwens ook zuivere kerkleer.
O ja misschiem is dat ook belangrijk......Jezus alleen......
Zou zeggen zie uw dwalingen ,misken het Levendschenkend Kruis niet, de enige weg tot zaligheid,trouwens ook zuivere kerkleer.
niemand hier ontkent dat Adorote, dus ik vrees dat je de discussie niet helemaal gevolgd hebt of niet helemaal begrijpt...Oorspronkelijk gepost door Adorote
Wat een vreemde draad,men zou toch hier moeten weten dat er geen andere weg is ,maar dat er maar een weg is,die naar het Levendschenkend Kruis.
Dat is nu hypercalvinisme en het bestaat. U2U me maar om eens zondag naar een gemeente te gaan waar dit praktijk is.Oorspronkelijk gepost door AdrianusGeloof ik niets van.Oorspronkelijk gepost door Kaw de doodstaat wordt gepredikt, maar niet de weg tot behoud.[Aangepast op 26/10/04 door Kaw]
Het komt voort uit de leerstelling dat het verbond onder de uitverkiezing staat. Het verbond is dus alleen voor de uitverkorenen. Het evangelie (lees maar eens werken van Steenblok en misschien kun je eens het artikel opzoeken in de Saambinder waar Moerkerken uitlegt waarom dit logisch is.) mag dus alleen aan de uitverkorenen gepreekt worden, want anders krijg je wolven in schaapskleren die via een valse weg terecht komen in de schaapskooi van Christus. Aangezien de echte roeping inwendig geschiedt, hoeft de prediking ook niet te 'roepen'.
het is ronduit een leugen als je beweert dat ds. Moerkerken in de Saambinder geschreven zou hebben dat het evangelie alleen aan de uitverkorenen gepreekt mag worden. Dat heeft ds. Moerkerken nooit geschreven. Wél dat het evangelie aan alle creaturen gepredikt dient te worden.Oorspronkelijk gepost door KawDat is nu hypercalvinisme en het bestaat. U2U me maar om eens zondag naar een gemeente te gaan waar dit praktijk is.Oorspronkelijk gepost door AdrianusGeloof ik niets van.Oorspronkelijk gepost door Kaw de doodstaat wordt gepredikt, maar niet de weg tot behoud.[Aangepast op 26/10/04 door Kaw]
Het komt voort uit de leerstelling dat het verbond onder de uitverkiezing staat. Het verbond is dus alleen voor de uitverkorenen. Het evangelie (lees maar eens werken van Steenblok en misschien kun je eens het artikel opzoeken in de Saambinder waar Moerkerken uitlegt waarom dit logisch is.) mag dus alleen aan de uitverkorenen gepreekt worden, want anders krijg je wolven in schaapskleren die via een valse weg terecht komen in de schaapskooi van Christus. Aangezien de echte roeping inwendig geschiedt, hoeft de prediking ook niet te 'roepen'.
Kijk tegen zulke valse beschuldigingen kun je moeilijk op. Het is niet de eerste in deze discussie en het maakt de gedachtenwisseling behoorlijk onzuiver en onfris. Bah!
- ndonselaar
- Contacteer:
Kom op Majorca, de Geest van God kan iederéén verlichten, dus onderzoekt de Schriften, want zij zijn het die van Mij getuigen'. Je mag best daarnaast een oudvader of Reformator lezen, maar weet wel dat dat mensen waren.Oorspronkelijk gepost door Majorcanee hoor, de natuurlijke mens verstaat weliswaar niet de dingen die des Geestes Gods zijn, maar de Geest kan wél ons verstand verlichten.Oorspronkelijk gepost door refo
De Bijbel is dus toch een puzzelboek...
Ik zal één dezer dagen een gedicht van Da Costa hierover plaatsen, dan weten we hoe we hier mee om dienen te gaan.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
zeg ik ergens dat dit niet zo is? Waar heb je het eigenlijk over?Oorspronkelijk gepost door ndonselaarKom op Majorca, de Geest van God kan iederéén verlichten, dus onderzoekt de Schriften, want zij zijn het die van Mij getuigen'. Je mag best daarnaast een oudvader of Reformator lezen, maar weet wel dat dat mensen waren.Oorspronkelijk gepost door Majorcanee hoor, de natuurlijke mens verstaat weliswaar niet de dingen die des Geestes Gods zijn, maar de Geest kan wél ons verstand verlichten.Oorspronkelijk gepost door refo
De Bijbel is dus toch een puzzelboek...
Ik zal één dezer dagen een gedicht van Da Costa hierover plaatsen, dan weten we hoe we hier mee om dienen te gaan.