Klinkt alsof je daar wel een mooi verhaal over kunt vertellen...Zita schreef:Gedroogde springbok. Je maakt wat mee met logé's.
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Zita schreef:Dat met die chilipeper moet je niet al te serieus nemen. Tenzij je het leuk vindt om in halve paniek met suiker en koriander de boel weer af te blussen. En vlak voor sluitingstijd van de winkels met rokende fietsbanden naar de supermarkt te crossen.Zita schreef:Ik ga straks deze maken: http://www.kokenmetkarin.nl/hoofd/pdf/K ... uscous.pdf Vandaag gewoon, morgen (voor een grote groep) als salade.Lassie schreef:Couscous salade is ook erg lekker.
Wij eten vanavond gekookte aardappelen, vegaburger en sperziebonen.

Wij hadden pas op ons werk Surinaams eten en daar was de kip ook echt enorm pittig, zo pittig dat mijn lippen echt knalrood waren. Die arme oudjes, die bleven maar water drinken maar dan maak je het alleen maar erger mee.
Tja, je komt uit Burundi en je neemt mee... Ik heb me er nog niet aan gewaagd. Wie wil komen proeven, is van harte welkom.Mister schreef:Klinkt alsof je daar wel een mooi verhaal over kunt vertellen...Zita schreef:Gedroogde springbok. Je maakt wat mee met logé's.
Vandaag schaft de pot spaghetti met groene pesto, ham, gebakken champignons en in olijfolie en balsamico-azijn geroosterde tomaten.
Vandaag maar even chinees gehaald.
- Niet meer zo actief -
Nasi gemaakt en gegeten, iets uit geschoten met de sambal.
Zelfs manlief vond het erg pittig.

Heb net grote bonken aardappels geschild en frieten gesneden 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Waar bak je die in Orch?Orchidee schreef:Heb net grote bonken aardappels geschild en frieten gesneden
Welke olie/vet bedoel ik dan.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wat patat gebakken en de restjes chinees weer opgewarmd. Lekker makkelijk zo.
Patat bakken wij in Diamant Golden Crisp.
- Niet meer zo actief -
Chinees opwarmen?Mannetje schreef:Wat patat gebakken en de restjes chinees weer opgewarmd. Lekker makkelijk zo.

Ik gebruik al een paar jaar arachideolie, daarvoor frituurolie van Reddy.
Mijn broer zegt altijd: zus, als je dan toch zoveel werk van je frieten maakt en het niet te vaak eet, gebruik dan ouderwets ossewit.
Dit heb ik nog nooit gedaan en ga het denk ik ook niet doen, lijkt me TE vet
Mijn broer zegt altijd: zus, als je dan toch zoveel werk van je frieten maakt en het niet te vaak eet, gebruik dan ouderwets ossewit.
Dit heb ik nog nooit gedaan en ga het denk ik ook niet doen, lijkt me TE vet

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Hoezo niet? Die plastic bakken zijn gemaakt om in de magnetron te doen.Mara schreef:Chinees opwarmen?Mannetje schreef:Wat patat gebakken en de restjes chinees weer opgewarmd. Lekker makkelijk zo.
Prik een gaatje in het dekseltje, minuutje op de hoogste stand en je eet zo weer verder.
- Niet meer zo actief -
Je weet niet of dit vers bereid voedsel is, soms worden gerechtjes opgewarmd, om het dan pas mee te geven.Mannetje schreef:Hoezo niet? Die plastic bakken zijn gemaakt om in de magnetron te doen.Mara schreef:Chinees opwarmen?Mannetje schreef:Wat patat gebakken en de restjes chinees weer opgewarmd. Lekker makkelijk zo.
Prik een gaatje in het dekseltje, minuutje op de hoogste stand en je eet zo weer verder.
Weet je hoe ziek je kunt worden van een voedselvergiftiging? Het heeft mijn buurvrouw bijna het leven gekost, ze had ook een restje chinees opgewarmd.
Zo vraag ik me altijd het volgende af " vlees kun je invriezen, maar als het ontdooid is mag dat niet meer"
In diverse supermarkten koop je soms half ontdooid/bevroren vlees, zgn "vers" maar zou je zoiets thuis weer willen invriezen, dan kan dat eigenlijk niet
In diverse supermarkten koop je soms half ontdooid/bevroren vlees, zgn "vers" maar zou je zoiets thuis weer willen invriezen, dan kan dat eigenlijk niet

Soms staat het op het etiket: niet geschikt om in te vriezen.Orchidee schreef:Zo vraag ik me altijd het volgende af " vlees kun je invriezen, maar als het ontdooid is mag dat niet meer"
Maar je kunt het eigenlijk zien aan de bodem van het schaaltje, als daar veel vleesnat inligt, is het zo goed als zeker ingevroren geweest.
Ik vries nooit iets in, waarvan ik de herkomst niet precies weet. (na eerdere mislukte pogingen)