Dit raakt me. Dat de relatie tot ouders als onzeker wordt gezien. ( Hopelijk is dit fictie en niet autobiografisch).Jongere schreef:Ja, dat heeft een betekenis. In het interview met Franca in Wapenveld lees ik:henriët schreef:Wat ik trouwens 'storend'; vond, is dat ze schrijft over 'de'vader en 'de' moeder, of zou dat een betekenis hebben?
"Het is eigenlijk zoals je bij God altijd terecht kunt, volgens de leer, maar je weet niet aan het eind of je wel bij de kudde zal horen. Of God je gaat verwerpen of aannemen is altijd de vraag. Aan de ene kant: komt tot Mij, maar aan de andere kant weet je het niet of je er wel bij màg horen. Zo is het ook in de relatie van Katelijne tot haar ouders. Het is niet alleen een voorwaardelijke liefde, het is ook onzeker. Ze kan op ieder moment op zichzelf worden teruggeworpen. Die ouders zijn haar ouders, maar ze mist soms geborgenheid bij hen. Die afstand wordt ook weergegeven doordat ik spreek over 'de vader' en 'de moeder' in mijn boek. Het heeft ook te maken met de afstand tot God, de Heere".
Ps. Inderdaad ben ik weg, maar ik zag tot mijn verbazing dat er een aantal post van m'n teller zijn verdwenen. Dus ik werk weer even richting de 5000. ;-)
Dan nog die eerste zin volgens de leer kun je altijd terecht bij God. enz.
God spreekt tot ieder die gedoopt is, Ik wil je Vader zijn. Wel verwacht Hij gehoorzaamheid. Het onzekere ligt dus echt in de mens. ..
God, de Heere, nog nooit over nagedacht dat dat woordje 'de'afstand scheppen zou?