Inderdaad. God is 'in passieve zin' almachtig, niet in actieve zin. Waar dat niet strookt met de DL is me een raadsel.Marnix schreef:In de DL H 3/4 1e stukje, staat precies wat ik ook zei, dat de mens goed is geschapen maar hij van God is afgeweken door de duivel / zijn vrije wil. En dus tegen Gods wil inging.
Aanslag verstoort koninklijk bezoek
-
Re: Aanslag verstoort koninklijk bezoek
Kippetje schreef:Nee, ik spreek niet voor mezelf (vandaar het woord 'geneigd'). Ik heb zelf die gedachte ook niet gehad (zie ook een eerdere posting in dit topic). Blijkbaar ben ik niet in staat goed te verwoorden wat ik bedoel. Ik zou bijna gaan denken dat jij met bovenstaande zin aangeeft dat jij toch nét weer ietsje beter bent omdat jij de gedachte niet had......Maar ik laat het verder rusten omdat ik niet zit te wachten op stekelige opmerkingen en het bovendien ook niet de discussie is.Hinde schreef: Spreek voor jezelf.
Omdat wij van nature geneigd zijn om kwaad te doen betekent dat nog niet dat we met z'n alle geneigd zijn om dit soort dingen te denken.
Sorry

Ik heb van nature de neiging om nogal heetgebakerd te zijn

Hinde schreef:Kippetje schreef:Nee, ik spreek niet voor mezelf (vandaar het woord 'geneigd'). Ik heb zelf die gedachte ook niet gehad (zie ook een eerdere posting in dit topic). Blijkbaar ben ik niet in staat goed te verwoorden wat ik bedoel. Ik zou bijna gaan denken dat jij met bovenstaande zin aangeeft dat jij toch nét weer ietsje beter bent omdat jij de gedachte niet had......Maar ik laat het verder rusten omdat ik niet zit te wachten op stekelige opmerkingen en het bovendien ook niet de discussie is.Hinde schreef: Spreek voor jezelf.
Omdat wij van nature geneigd zijn om kwaad te doen betekent dat nog niet dat we met z'n alle geneigd zijn om dit soort dingen te denken.
Sorry![]()
Ik heb van nature de neiging om nogal heetgebakerd te zijn

ik ook.........
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
-
Zie pb Kippetje.Kippetje schreef:Ja, wij zijn van nature geneigd om kwaad te doen. Vandaar ook dat wij van nature geneigd zijn om de dingen te denken die tukkertje nu hardop met ons deelt. En hij/zij is zich er zelf al van bewust dat zo'n uitspraak eigenlijk niet hoort, maar verwoord daarmee waarschijnlijk wel iets wat door vele hoofden is heengegaan. Ik maak uit zijn/haar uitspraak in ieder geval niet op dat hij zichzelf beter acht dan de dader en vind jouw reactie daarom wat te scherp.edele strijdster schreef:Hoe ziek klinkt dit....tukkertje schreef: (....) Mag het niet zeggen, maar ben blij dat die dader niet meer leeft.
Je uitspraak klinkt als:
... Gelukkig ben ík beter, en niet in staat tot dit soort acties.
... Tjonge, wat was die man een slechterik.
... Blij, dat hij gestorven is, kan hij een ander geen kwaad meer doen.
Weet wel dat ik en jij ook tot dit soort dingen in staat zijn!
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
fijn dat vandaag alles goed is gegaan tijden de dodenherdenking
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ik ben er langs gegaan uit college, was wel eens boeiend om mee te maken. Jammer dat het Wilhelmus niet werd meegezongen. Mooi dat er werd geklapt voor de koningin.henriët schreef:fijn dat vandaag alles goed is gegaan tijden de dodenherdenking
Dit is toch wel écht ziek......
==
Uit de Telegraaf:
Richard Tates onterecht aangezien voor Karst T.'Ik ben geen moordenaar, ik leef!' door Harrie Nijen Twilhaar
Een foto van de inkoper van de Aalsmeerse Bloemenveiling ging gisteren opnieuw de hele wereld over: ‘Dit is de dader van de bloederige aanslag op het Koninklijk Huis’.
Richard Tates (36) uit Hoofddorp is plotseling wereldnieuws nu hij onterecht wordt aangezien voor de dader van de bloederige koninginnedagaanslag. "Verschrikkelijk. Onbekenden hebben me dagenlang afschuwelijke e-mailtjes gestuurd en zelfs telefonisch bedreigd."
"Ik ben Richard Tates en heb niets met de aanslag in Apeldoorn te maken."
Een foto van de inkoper van de Aalsmeerse Bloemenveiling ging gisteren opnieuw de hele wereld over: 'Dit is de dader van de bloederige aanslag op het Koninklijk Huis'. Via De Telegraaf laat hij weten dat hij met rust wil worden gelaten. "Ik heet toevallig Richard Tates en ben géén aanslagpleger, moordenaar, broer of familielid van de dader."
Op Koninginnedag, enkele uren na het gruwelijke drama, kreeg hij via de website Hyves de eerste dreigmailtjes al binnen. "Mijn foto, gemaakt door een goede vriendin, werd via het tv-programma Shownieuws van SBS6 donderdagavond gebalkt getoond. Ik werd toch herkend als de dader van de aanslag." Die uitzending had al grote gevolgen voor de vrijgezel uit Hoofddorp.
"Sinds dat moment werd ik beschuldigd van moord op zeven burgers en een aanslag op het Koninklijk Huis. Ik was verbijsterd. Zomaar, zonder te checken werd mijn foto van Hyves geplukt. Bizar gewoon."
Voorpagina
Gisteren werd de situatie nog traumatischer. Tates' foto werd prominent op de voorpagina van het AD geplaatst. "Collega's, leveranciers kwamen naar me toe. Iedereen had me herkend als de moordenaar. Ongelooflijk, zelfs de BBC en Duitse media hebben die foto klakkeloos overgenomen. Ik dacht erover mijn baard af te scheren. Maar ik moet ook mezelf blijven. Ik ben niet Karst Tates!"
De foto van Richard werd ook bij De Telegraaf aangeboden. Na het checken van de feiten bleek dat het 'verhaal', aangeboden door een 'oude vriend', een verzinsel was.
De inwoner van Hoofddorp heeft gistermiddag na overleg met zijn advocaat Hugo Heerebout van het gelijknamige advocatenkantoor in Nieuw-Vennep bij de politie aangifte gedaan tegen de media die zijn foto heeft gepubliceerd. "Het is ronduit betreurenswaardig wat een leed ze mijn cliënt op deze manier berokkenen." Het advocatenkantoor overweegt een schadeclaim in te dienen tegen het AD en SBS6. Verder wordt een rectificatie afgedwongen.
Jan Bonjer, algemeen hoofdredacteur van het AD, biedt via het ANP zijn verontschuldigingen aan. "Ten onrechte is de man op de foto aangetast in zijn persoonlijke integriteit", aldus Bonjer. "Daarnaast past een excuus aan onze lezers. We betreuren het enorm dat dit is gebeurd."
=========
De vermoedelijke dader van de aanslag is DOOD.........iedereen met een béétje kippenverstand weet het.............dussssssssssss, je moet wel héél ziek in je kop zijn om dan een persoon, die stomtoevallig dezelfde achternaam heeft, voor de NOG SPRINGLEVENDE dader aan te zien en haatmails e.d. te sturen............
maar ja.............er lopen nu eenmaal meer gekken buiten dan binnen de inrichtingen om het in het rond hollands te zeggen.
==
Uit de Telegraaf:
Richard Tates onterecht aangezien voor Karst T.'Ik ben geen moordenaar, ik leef!' door Harrie Nijen Twilhaar
Een foto van de inkoper van de Aalsmeerse Bloemenveiling ging gisteren opnieuw de hele wereld over: ‘Dit is de dader van de bloederige aanslag op het Koninklijk Huis’.
Richard Tates (36) uit Hoofddorp is plotseling wereldnieuws nu hij onterecht wordt aangezien voor de dader van de bloederige koninginnedagaanslag. "Verschrikkelijk. Onbekenden hebben me dagenlang afschuwelijke e-mailtjes gestuurd en zelfs telefonisch bedreigd."
"Ik ben Richard Tates en heb niets met de aanslag in Apeldoorn te maken."
Een foto van de inkoper van de Aalsmeerse Bloemenveiling ging gisteren opnieuw de hele wereld over: 'Dit is de dader van de bloederige aanslag op het Koninklijk Huis'. Via De Telegraaf laat hij weten dat hij met rust wil worden gelaten. "Ik heet toevallig Richard Tates en ben géén aanslagpleger, moordenaar, broer of familielid van de dader."
Op Koninginnedag, enkele uren na het gruwelijke drama, kreeg hij via de website Hyves de eerste dreigmailtjes al binnen. "Mijn foto, gemaakt door een goede vriendin, werd via het tv-programma Shownieuws van SBS6 donderdagavond gebalkt getoond. Ik werd toch herkend als de dader van de aanslag." Die uitzending had al grote gevolgen voor de vrijgezel uit Hoofddorp.
"Sinds dat moment werd ik beschuldigd van moord op zeven burgers en een aanslag op het Koninklijk Huis. Ik was verbijsterd. Zomaar, zonder te checken werd mijn foto van Hyves geplukt. Bizar gewoon."
Voorpagina
Gisteren werd de situatie nog traumatischer. Tates' foto werd prominent op de voorpagina van het AD geplaatst. "Collega's, leveranciers kwamen naar me toe. Iedereen had me herkend als de moordenaar. Ongelooflijk, zelfs de BBC en Duitse media hebben die foto klakkeloos overgenomen. Ik dacht erover mijn baard af te scheren. Maar ik moet ook mezelf blijven. Ik ben niet Karst Tates!"
De foto van Richard werd ook bij De Telegraaf aangeboden. Na het checken van de feiten bleek dat het 'verhaal', aangeboden door een 'oude vriend', een verzinsel was.
De inwoner van Hoofddorp heeft gistermiddag na overleg met zijn advocaat Hugo Heerebout van het gelijknamige advocatenkantoor in Nieuw-Vennep bij de politie aangifte gedaan tegen de media die zijn foto heeft gepubliceerd. "Het is ronduit betreurenswaardig wat een leed ze mijn cliënt op deze manier berokkenen." Het advocatenkantoor overweegt een schadeclaim in te dienen tegen het AD en SBS6. Verder wordt een rectificatie afgedwongen.
Jan Bonjer, algemeen hoofdredacteur van het AD, biedt via het ANP zijn verontschuldigingen aan. "Ten onrechte is de man op de foto aangetast in zijn persoonlijke integriteit", aldus Bonjer. "Daarnaast past een excuus aan onze lezers. We betreuren het enorm dat dit is gebeurd."
=========
De vermoedelijke dader van de aanslag is DOOD.........iedereen met een béétje kippenverstand weet het.............dussssssssssss, je moet wel héél ziek in je kop zijn om dan een persoon, die stomtoevallig dezelfde achternaam heeft, voor de NOG SPRINGLEVENDE dader aan te zien en haatmails e.d. te sturen............
maar ja.............er lopen nu eenmaal meer gekken buiten dan binnen de inrichtingen om het in het rond hollands te zeggen.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Ziek? Gelukkig ben ik niet ziek.edele strijdster schreef:Hoe ziek klinkt dit....tukkertje schreef: (....) Mag het niet zeggen, maar ben blij dat die dader niet meer leeft.
Je uitspraak klinkt als:
... Gelukkig ben ík beter, en niet in staat tot dit soort acties.
... Tjonge, wat was die man een slechterik.
... Blij, dat hij gestorven is, kan hij een ander geen kwaad meer doen.
Weet wel dat ik en jij ook tot dit soort dingen in staat zijn!
... Waar heb je mij horen zeggen dat ik beter ben dan iemand anders. Nergens. Heb nergens aangegeven dat ik niet in staat zou zijn zulke acties te plegen. Iedereen kan zover komen.
.... Ja die man was een slechterik, want hij heeft 6 moorden op zijn geweten.
.... Precies. Bespaard iedereen veel moeite en energie en geld.
Toch moeten we ons, als samenleving, wel de eerlijke vraag stellen: Hoe heeft het kunnen gebeuren, dat in ons beschaafde Nederland, iemand tot zulke wanhoop wordt gedrongen? Kan iets gedaan worden om dit soort, tot wanhoop drijvende situaties, in de toekomst te voorkomen.
Ik las iets dat de dader ontslagen was, en zn huis uit gezet werd. Vooral dat laatste zou ik graag onderzocht willen zien: Was die uithuisplaatsing nodig, en ook: was dat redelijk. Niet om daarmee het gedrag van de dader goed te praten, maar wel om kritisch na te gaan of onze samenleving wel rechtvaardig functioneert, en ook om zulke gevallen in de toekomst te voorkomen (we leven in een economische crisis, waarin velen hun baan verliezen. Je moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als sommigen daarvan ook zo door wanhoop gedreven worden dat ze ook gekke dingen gaan doen).
Ik las iets dat de dader ontslagen was, en zn huis uit gezet werd. Vooral dat laatste zou ik graag onderzocht willen zien: Was die uithuisplaatsing nodig, en ook: was dat redelijk. Niet om daarmee het gedrag van de dader goed te praten, maar wel om kritisch na te gaan of onze samenleving wel rechtvaardig functioneert, en ook om zulke gevallen in de toekomst te voorkomen (we leven in een economische crisis, waarin velen hun baan verliezen. Je moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als sommigen daarvan ook zo door wanhoop gedreven worden dat ze ook gekke dingen gaan doen).
Ik las in een buitenlandse krant dat zijn huisbaas verbaasd was dat hij zich meldde met de mededeling: vanaf 1 mei kun je het huis aan een ander verhuren want IK kan de huur niet meer opbrengen. Veelal laten huurders een flinke huurschuld na, voor ze vertrekken.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Onzin, het was das schuld von der kirchen.
Bovendien zijn er wel mensen die om minder tot "wanhoop gedreven worden" en vervolgens de hand aan zichzelf slaan.
Vreselijk zeg dat ze nu die andere Richard Tates lastig vallen. 

Dat is wel zo. Maar als iemand zijn huisvesting en levensonderhoud dreigt kwijt te raken, zijn dit toch wel forse invloedhebbers.Tiberius schreef:Bovendien zijn er wel mensen die om minder tot "wanhoop gedreven worden" en vervolgens de hand aan zichzelf slaan.
Waar ik voor pleit (ook al voor dit incident) dat een werkgever een ontslag vóóraf moet melden bij een instantie als het UWV, en dat deze direct ná het ontslag telefonisch contact opneemt voor het maken van een afspraak op korte termijn, om eens te praten over de mogelijkheden van het vinden van nieuw werk, en de mogelijkheden op uitkering etc. Veel mensen weten gewoonweg niet wat ze te wachten staat na een ontslag, en hoe het dan verder moet. Ietwat meer begeleiding dan nu gebeurt (met name net na het werkeloos worden), zou m.i. geen kwaad kunenn.
En uiteraard kan iedereen zelf ook zijn steentje bijdragen, door als ze ontslagen mensen uit hun omgeving kennen, met hen in gesprek te gaan, en een btje moed in te praten. Veel mensen die ontslagen worden, zijn moedeloos, en voelen zichzelf nutteloos. Daarnaast kan je ze wijzen op de mogelijkheid van hulp bij het zoeken van een nieuwe baan, en de mogelijkheid van een uitkering (volgens mij iets waar het UWV over gaat).
En Kaw, de kerken kunnen ook hun steentje bijdragen. In ieder geval door snel na een ontslag iemand te bezoeken, en ook regelmatig te blijven bezoeken. En waar nodig, financieële hulp te bieden (in afstemming met de uitkeringsinstanties). Daarnaast zou het nog mooier zijn als de kerkelijke gemeente dit ook bij niet-kerkelijke mensen uit de omgeving zou doen, om zo door meeleven en diaconische hulp, mensen te winnen voor het evangelie.
PS> Het gaat mij niet om de schuld op de samenleving te schuiven. Niets rechtvaardigt moord of zelfmoord. Maar om op een meer menselijke manier met ontslagen mensen om te gaan.
-
Nee, dat kan niet.memento schreef:Toch moeten we ons, als samenleving, wel de eerlijke vraag stellen: Hoe heeft het kunnen gebeuren, dat in ons beschaafde Nederland, iemand tot zulke wanhoop wordt gedrongen? Kan iets gedaan worden om dit soort, tot wanhoop drijvende situaties, in de toekomst te voorkomen.
Als men met een huurachterstand wordt ontruimd wil men zelfs al suïcidaal worden.Ik las iets dat de dader ontslagen was, en zn huis uit gezet werd. Vooral dat laatste zou ik graag onderzocht willen zien: Was die uithuisplaatsing nodig, en ook: was dat redelijk. Niet om daarmee het gedrag van de dader goed te praten, maar wel om kritisch na te gaan of onze samenleving wel rechtvaardig functioneert, en ook om zulke gevallen in de toekomst te voorkomen (we leven in een economische crisis, waarin velen hun baan verliezen. Je moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als sommigen daarvan ook zo door wanhoop gedreven worden dat ze ook gekke dingen gaan doen).