Column: Voetbal

jvdg

Re: Column: Voetbal

Bericht door jvdg »

Gian schreef:Het overlijden van het dochtertje kan ook een miskraam genoemd worden.
Het kindje was bijvoorbaat niet levensvatbaar. Ik heb dit ook 2 keer mee moeten maken. Moest ik toen ook een week thuis op de bank blijven zitten? Bovendien moet je niet van een moslim dingen verwachten die voor refo's normatief zijn.

En Wilhelm, ik snap je intentie. Die is ongetwijfeld goed.
Nochtans vraag ik niet om onderbuikgevoelens als maatstaf, maar om bewijs vanuit het Woord. Ik zie niet in wat de auto of het biertje van andere orde is. Die wordt ook door miljoenen aanbeden.

Mij ontgaat wat het stuk van Boston hiermee te maken heeft.
Alleen al het maken van een onderscheid tussen een miskraam en overlijden doet mij al huiveren.
Dat bankzitten, nee, dat hoeft niet, maar alle aandacht op iets anders richten dan deze gebeurtenis lijkt me tegennatuurlijk.

Enne, waarin onderscheidt een moslim zich van een christen in deze zaken?
Dat vind ik nou oordelen zonder onderbouwing.
Zeker gezien het feit dat ook (juist) moslims bijzonder op kinderen c.q. nageslacht gesteld zijn.
Gian

Bericht door Gian »

Goed.
Nu weer on topic, want ondertussen proberen we de standpunten met bijzaken af te leiden.

Iemand nog een inhoudelijke reden om niet naar voetbal te kijken?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gian

Bericht door Gian »

jvdg schreef: Enne, waarin onderscheidt een moslim zich van een christen in deze zaken?
Waar lees jij een oordeel?

Hoe Boularouz dit verwerkt is zijn verantwoording. Hij zal dat doen naar de cultuur waar hij vandaan komt.
Hoe wij dat zouden doen weet ik niet, er wordt iig afgegeven op het feit dat hij zaterdag weer speelt.

Erg goedkoop.
Laatst gewijzigd door Gian op 20 jun 2008, 19:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
jvdg

Bericht door jvdg »

Gian schreef:
jvdg schreef: Enne, waarin onderscheidt een moslim zich van een christen in deze zaken?
Waar lees jij een oordeel?
Als jij zegt dat je van moslims andere dingen moet verwachten dan van refo's spreek jij een oordeel uit.
Dat oordeel heb je niet toegelicht, en je stelt eigenlijk dat moslims t.a.v. miskramen onverschillig zijn.
Hoe weet je dat?
Gian

Bericht door Gian »

jvdg schreef: Als jij zegt dat je van moslims andere dingen moet verwachten dan van refo's spreek jij een oordeel uit.
Goed, in jouw ogen een oordeel.
Waar haal je het vandaan..

Nu weer ontopic ok?
jvdg

Bericht door jvdg »

Gian schreef:
jvdg schreef: Als jij zegt dat je van moslims andere dingen moet verwachten dan van refo's spreek jij een oordeel uit.
Goed, in jouw ogen een oordeel.
Waar haal je het vandaan..

Nu weer ontopic ok?
Jij meent dat moslims anders denken over miskramen en overlijden van kinderen zonder onderbouwing, dan mag ik toch zeggen dat jij een oordeel velt over andere culturen?

Vreemd verweer, maar oké, on-topic maar weer.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Al deze dingen worden zo20 moede, dat het niemand zou kunnen uitspreken;21 het oog wordt niet verzadigd met zien; en het oor wordt niet vervuld van horen. Hetgeen er geweest is, hetzelve zal er zijn, en hetgeen er gedaan is, hetzelve zal er gedaan worden; zodat er niets nieuws22 is onder de zon.

Met de kanttekening:

20) worden zo
Of, zijn zo vol arbeids, of woeling.
21) zou kunnen uitspreken;
Ja ook met zijn verstand of zinnen niet zou kunnen begrijpen. En volgens die kunnen die dingen, die men in de wereld ziet en hoort, den mensen geen recht genoegen of rust des gemoeds aanbrengen.
22) niets nieuws
Te weten belangende die dingen, die op aarde geschieden naar den algemene loop der natuur; maar het heeft een andere gelegenheid met de buitengewone werken Gods.
23) Het is alreeds geweest
De zin is, er is niets, al schijnt het nieuw, of het is ook voor deze de ene tijd of de andere tijd geweest.

Het is of kiezen voor God of kiezen voor de wereld. Niet de wereld aan de lijn houden. Er is geen tussenweg. Want als Nederland op zondag kampioen wordt, willen jullie (de voorstanders) de uitslag dan niet weten omdat het op zondag gespeeld is? Of is dat weer een te strikte zondagshantering? Of drink je ook bier dat op zondag geproduceerd is? Of roei je ook op zondag?

En als je dan zo makkelijk een wedstrijd laat schieten als je wat anders moet doen, ben je dan de volgende dag niet benieuwd naar de uitslag? Zit er dan niet iets dwangmatigs in dat je de uitslag moet weten?

Waarin heb je nu je vermaak?

Hun hart is vet als smeer; maar ik heb vermaak in Uw wet. Het is mij goed, dat ik verdrukt ben geweest, opdat ik Uw inzettingen leerde. De wet Uws monds is mij beter, dan duizenden van goud of zilver.

Laat mij Uw barmhartigheden overkomen, opdat ik leve, want Uw wet is al mijn vermaking.

Want ik heb een vermaak in de wet Gods, naar den inwendigen mens

Dacht je dat deze Bijbelschrijvers nog enig vermaak in andere dingen hadden? Dacht je dat zij zich overgaven aan volksvermaak?

De Heere Jezus Zijn aangezicht was als reizende naar Jeruzalem. Daar straalde een ander leven vanaf. Hij wilde niet offeren voor de Samaritaanse afgod.

En dan kom ik ook in alles tekort. En wie niet. Maar laten we toch alsjeblieft ons er voor wachten om deze volkshysterie goed te praten. Met de argumenten die ik lees kun je het bezoek van een popconcert ook goedpraten. En het luisteren naar Top40 muziek of wat voor andere rommel dan ook. Maar we gaan het spoor van de reformatie, de nadere reformatie ja de Bijbel verre te buiten.
jvdg

Bericht door jvdg »

Ja, Erasmiaan, je hebt gelijk.

Hypocrisie is niemand vreemd, en zeker mij niet.
BJD

Bericht door BJD »

Erasmiaan schreef:
Het is of kiezen voor God of kiezen voor de wereld. Niet de wereld aan de lijn houden. Er is geen tussenweg. Want als Nederland op zondag kampioen wordt, willen jullie (de voorstanders) de uitslag dan niet weten omdat het op zondag gespeeld is? Of is dat weer een te strikte zondagshantering? Of drink je ook bier dat op zondag geproduceerd is?
Waarscijnlijk drink ik wel eens bier dat op zondag geproduceerd is, ook zal ik wel eens brood eten dat op zondag gebakken is, daar heb ik geen zicht op, staat niet op eticet ;) Maar ik kijk geen voetbal dat op zondag "geproduceerd" is. Dus die vergelijking gaat niet op.
Erasmiaan schreef:
En als je dan zo makkelijk een wedstrijd laat schieten als je wat anders moet doen, ben je dan de volgende dag niet benieuwd naar de uitslag? Zit er dan niet iets dwangmatigs in dat je de uitslag moet weten?
Wel benieuwd naar de uitslag omdat het je interesse hebt.
Erasmiaan schreef:
Waarin heb je nu je vermaak?

Hun hart is vet als smeer; maar ik heb vermaak in Uw wet. Het is mij goed, dat ik verdrukt ben geweest, opdat ik Uw inzettingen leerde. De wet Uws monds is mij beter, dan duizenden van goud of zilver.

Laat mij Uw barmhartigheden overkomen, opdat ik leve, want Uw wet is al mijn vermaking.

Want ik heb een vermaak in de wet Gods, naar den inwendigen mens
Hiermee suggereer je dat je buiten bovenstaande nergens je vermaak in mag hebben.
Erasmiaan schreef:
Dacht je dat deze Bijbelschrijvers nog enig vermaak in andere dingen hadden? Dacht je dat zij zich overgaven aan volksvermaak?

De Heere Jezus Zijn aangezicht was als reizende naar Jeruzalem. Daar straalde een ander leven vanaf. Hij wilde niet offeren voor de Samaritaanse afgod.

En dan kom ik ook in alles tekort. En wie niet. Maar laten we toch alsjeblieft ons er voor wachten om deze volkshysterie goed te praten.
Die volkshysterie goed praten doe ik zeker niet. Laatst liep ik in de kruidvat, een medewerkster geheel in oranje, puntmuts op, helemaal leip, als ik alle randverschijnselen eromheen zie zou ik zowat een hekel krijgen aan het spelletje... Al die gekte met oranje vlaggetjes, massa's mensen naar Oostenrijk.. Het enige wat ik probeer aan te geven dat je als je het van de zijlijn volgt (figuurlijk dan ;) ) er een nuance verschil zit en je niet meedoet aan de volkshysterie.
Erasmiaan schreef: Met de argumenten die ik lees kun je het bezoek van een popconcert ook goedpraten. En het luisteren naar Top40 muziek of wat voor andere rommel dan ook. Maar we gaan het spoor van de reformatie, de nadere reformatie ja de Bijbel verre te buiten.
Dit verband zie ik niet :quoi
albion

Bericht door albion »

Erasmiaan schreef:
.......
En dan kom ik ook in alles tekort. En wie niet. Maar laten we toch alsjeblieft ons er voor wachten om deze volkshysterie goed te praten. Met de argumenten die ik lees kun je het bezoek van een popconcert ook goedpraten. En het luisteren naar Top40 muziek of wat voor andere rommel dan ook. Maar we gaan het spoor van de reformatie, de nadere reformatie ja de Bijbel verre te buiten.

dit zal door een heleboel mensen hier op het refoforum niet begrepen worden.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
cosmo

Bericht door cosmo »

jvdg schreef:Wilhelm haalde nog even het overlijden aan van een pasgeboren baby van één der spelers.
Ik heb begrepen dat deze speler gewoon in de selectie (zo heet dat toch) blijft opgenomen en beschikbaar blijft voor het toernooi.
Ik kan hier met mijn gevoel, maar ook verstand, niet bij.
Als je de krant leest, dan kun je lezen dat het zijn eigen keuze is. Dus je moet niet zo dramatisch doen.
parsifal

Bericht door parsifal »

De burgemeester van Bern had gezegd dat het in de stad nooit zo'n feest was geweest. De 80.000 Nederlanders in de stad hadden zich keurig gedragen en veel Zwitsers moedigen nu ook het Nederlands team aan. Goed het zijn een stel idioten, maar echt principiele bezwaren heb ik niet tegen oranje klompen, wortels als oorbellen en trommelsch, zeker niet als het gewaardeerd wordt door de mensen in de stad zelf.

De hoeveelheid drank is een groter probleem, maar ook dit heeft niet echt tot problemen geleid geloof ik. Ik ben het met een eerdere poster eens dat het wat vreemd is, om bezwaar te hebben tegen voetbal en alles wat er om heen gebeurt en niet tegen alcohol en alles wat er om heen gebeurt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Gian schreef:Het overlijden van het dochtertje kan ook een miskraam genoemd worden.
Onzin. Het gaat over een zwangerschap van 22 weken.
Moslim, refo of seculier, dat ga je echt geen miskraam meer noemen, maar is al een echt kind.

Als je het zelf meegemaakt hebt, dan praat je er niet zo makkelijk over. Dan doet het al zeer als mensen een afgebroken zwangerschap van 12 weken nog een miskraam noemen.

Maar goed: on-topic maar weer.

In het RD van vandaag lees je dus 60% van onze jongeren knielt voor de het oranjekalf! En 30% van de volwassenen.
Dus dan kan je niet lang meer volhouden dat dergelijke artikelen niet voor de eigen achterban bedoeld zijn of om juist te laten zien "kijk eens hoe goed wij zijn om niet voor die afgod te knielen".
Hoeveel mensen, die morgen in de kerk zitten en dus beter zouden moeten weten, zullen vanavond weer naar deze sportverdwazing zitten te kijken?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
Moslim, refo of seculier, dat ga je echt geen miskraam meer noemen, maar is al een echt kind.
Maar het is toch ook weer anders dan 'een kind verliezen'. Want dit kind heb je nooit echt gehad (zoals je andere kinderen).
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:
Tiberius schreef:
Maar het is toch ook weer anders dan 'een kind verliezen'. Want dit kind heb je nooit echt gehad (zoals je andere kinderen).
Ik weet gelukkig niet hoe het voelt om een kind dat je "echt gehad hebt" te verliezen. Dus dat vooropgesteld.
Maar ook met een ongeboren kind dat overlijdt heb je al een band. Zo'n verlies moet je echt wel een plaats geven en daar is veel tijd voor nodig. Zeker als christen, omdat je weet dat er dan een eeuwigheidsbeslissing is gevallen.
Gesloten