Praktiserende homo's bij Christen Unie

BJD

Bericht door BJD »

Unionist schreef:
Tiberius schreef:
Unionist schreef:Een ongetrouwd heterostel heeft een goed alternatief: ga trouwen
Een homostel heeft geen enkel alternatief dan: alleen blijven, celibatair leven.

Dat vind ik nog wel een verschil.
Wat wil je precies wegnuanceren, Unionist?

Straks komt er iemand van Martijn en die gaat dezelfde redenatie houden voor pedofielen.
Zou zo iemand ook probleemloos de CU kunnen vertegenwoordigen?
Volgens het Veling-argument wel (een politieke partij moet niet treden in een onderdeel van iemands levensstijl).
Ik wil niets wegnuanceren, ik wil een nuance wegnemen.

Hier en daar wordt in deze discussie beargumenteerd dat de worsteling van een homofiel niet anders zou zijn dan een worsteling die ieder mens met de zonde heeft. Of dat een homofiel niet een groter probleem heeft dan een hetero, die tenslotte ook zijn hartstochten moet beheersen en niet alles mag op seksueel gebied wat in zijn hart opkomt.

Ik denk, en dat is gebaseerd op wat ik gelezen en gehoord heb, dat homofiele gevoelens veel dieper gaan dan bijvoorbeeld mijn zondige hartstochten om oneerlijk te zijn of kwaad te spreken.

Een homofiel is niet een zelfde man zoals ik, alelen dan het verschil dat hij van mannen houdt en ik van vrouwen. Een homofiel zit met heel zijn psyche anders in elkaar dan ik. Zo zie je bijvoorbeeld veel homo's werkzaam in de kunst of in de mode en weinig op de boerderij. Dat heeft volgens mij weinig te maken met het object van zijn seksuele begeerte, maar gewoon met wie hij als mens is.

Dat maakt het voor hem ook zo moeilijk, want is hij door God bedoeld zoals hij is? Waarom mag hij dan niet zijn zoals hij is?

Wat ik probeer, is antwoorden te zoeken op zijn vragen. En mijn doel is die antwoorden niet goedkoop te geven, in de zin van: "och, ik worstel ook weleens ergens mee, hup, tanden op elkaar en doorzetten, kerel."

De vergelijking met een pedofiel gaat maar ten dele op, denk ik. Wodt iemand als pedofiel geschapen? Daar geloof ik niets van. Wordt iemand als homofiel geschapen? Daar zou ik niet zo makkelijk "nee" op durven zeggen.
Goedkoop antwoorden is in het verleden al genoeg gedaan terzake homosexuele gevoelens. Daarom goed er voorzichtig mee om te gaan.

God heeft bedoeld dat de man van de vrouw houd en tot haar zijn begeerte zal zijn.

Dus niet de begeerte van een man tot een man, een vrouw tot een vrouw, een man naar een andere vrouw, een man tot een kind, een man tot een dier of wat dan ook. Elke begeerte van dien aard is een zonde. Niet God's bedoeling geweest.

Ondanks dat dit wel wezenlijk bestaat en mogelijk zelfs aangeboren is het niet de bedoeling van God maar een gevolg van de zonde. Een ander voorbeeld daarvan is dat mannen als vrouwen willen leven en die drang vanuit zichzelf hebben en hiemee geboren zijn.

Ik denk zeker dat er pedofielen zijn die als zodanig geboren zijn en zich ontwikkeld hebben. (Ik heb er een aantal jaren geleden mee gwerkt.)

Pedofielen hebben dus een begeerte waar ze geen gevolg kunnen geven. Ik denk zeker dat er binnen de refomtorische kerken ook mannen worstelen met die gevoelens. En wat te denken van mannen die als vrouw in een mannenlichaam zitten.

In die zin geen wezenlijk verschil er tussen.. denk ik.

Zo kunnen die mensen die met pedofilegevoelens worstelen of met hun sekse prima een partij vertegenwoordigen mits ze geen uiting geven aan hun gevoelens.

Overigens moeten geen enkele CU-er of SGP-er uiting geven aan al hun gevoelens. Het zou een flink zooitje worden vrees ik..
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Unionist schreef:De vergelijking met een pedofiel gaat maar ten dele op, denk ik. Wodt iemand als pedofiel geschapen? Daar geloof ik niets van. Wordt iemand als homofiel geschapen? Daar zou ik niet zo makkelijk "nee" op durven zeggen.
Waarom geloof je het van een homofiel eerder dat hij zo geschapen is dan van een pedofiel?

Ik zou eerder denken van andersom.
Het is allebei walgelijk, maar van een pedofiel zou je nog kunnen zeggen, dat hij psychisch in zijn kinderjaren is blijven steken.

Nee, laten we ons maar gewoon aan de Bijbel houden en niet met allerlei moderne spitsvondigheden meedoen om de zonde goed te gaan zitten praten.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Van nu.nl:

'Antihomoraadslid' doet aangifte van discriminatie
Uitgegeven: 7 november 2007 14:00

AMSTERDAM - Het deelraadslid voor de ChristenUnie in Amsterdam-Zuidoost Yvette Lont heeft aangifte gedaan tegen de VVD-fractie in het stadsdeel en haar fractievoorzitter Eddy Meyer. De liberalen zouden hebben aangezet tot discriminatie tegen een christen.
Inertia Stock

Lont zegt veel dreigmails, discriminerende teksten en beledigende telefoontjes te hebben ontvangen. Ook hiervan heeft zij aangifte gedaan. De politica krijgt extra politiebewaking en stelt dat ze mede door de actie van de VVD in haar bewegingsvrijheid is belemmerd. Lont wil dat de deelraad zich uitspreekt over de handelwijze van de VVD.

Bijbel

Lont trok vorige week een voorstel in om praktiserende homoseksuelen uit bestuursfuncties van de partij te weren. Meyer stelde dat Lont homo's discrimineert en deed aangifte tegen haar. Lont stelt op haar beurt dat de VVD de bevolking hierdoor heeft aangezet tot discriminatie. De VVD zou haar naam door het slijk hebben gehaald en haar integriteit 'ernstig' hebben aangetast. Zij zegt alleen 'op grond van de bijbel de standpunten van de achterban' te willen verwoorden.

Meyer had de aangifte niet verwacht. Hij is verrast en 'een beetje bevreemd'. "We kunnen het niet helemaal begrijpen", reageert hij. "Mevrouw heeft nog steeds het verschil niet door tussen een discussie over homoseksualiteit en het ondernemen van actie."

Respectvol

Lont zegt dat niet iedere burger het homohuwelijk correct vindt. "We hoeven het daar niet mee eens te zijn en die vrijheid eis ik als gelovige dan ook op." Zij verwacht van de homobeweging een respectvolle omgang met mensen die niet hetzelfde standpunt delen. Lont heeft besloten de motie niet in te dienen om de kiesverenigingen en de achterban meer tijd te geven om zorgvuldig na te denken over dit onderwerp.

Onacceptabel

De partijvoorzitter van de ChristenUnie Peter Blokhuis reageert geschrokken op de bedreigingen. Hij vindt deze 'onacceptabel'. De partij meldt dat twee op de drie bestuurders van de ChristenUnie het voorstel van Yvette Lont ondersteunen. Partijleider van de ChristenUnie André Rouvoet nam eerder afstand van haar standpunt.

Geestelijke dood

In augustus kwam Lont in opspraak toen ze stelde dat homoseksualiteit een zonde is die de 'geestelijke dood' verdient. Later bood ze haar excuses aan voor deze uitspraak. In 2005 zei de voormalig prostituee dat 'razzia's' in alle Amsterdamse bordelen een einde moeten maken aan de illegale prostitutie in de hoofdstad.

Dit soort artikelen komen uit het riool... In dezelfde lijn zullen we Wilders en Verdonk nazi's noemen? Jan van SP een Stalin? Wat een flauwekul... Dit noem je nu demoniseren.
plebe

Bericht door plebe »

Tiberius schreef:
Unionist schreef:De vergelijking met een pedofiel gaat maar ten dele op, denk ik. Wodt iemand als pedofiel geschapen? Daar geloof ik niets van. Wordt iemand als homofiel geschapen? Daar zou ik niet zo makkelijk "nee" op durven zeggen.
Waarom geloof je het van een homofiel eerder dat hij zo geschapen is dan van een pedofiel?

Het is allebei walgelijk, maar van een pedofiel zou je nog kunnen zeggen, dat hij psychisch in zijn kinderjaren is blijven steken.

Nee, laten we ons maar gewoon aan de Bijbel houden en niet met allerlei moderne spitsvondigheden meedoen om de zonde goed te gaan zitten praten.
Right!
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Eiger

Bericht door Eiger »

Tiberius schreef:

Nu gaat er toch iets mis.... De Heere heeft nóch de pedofiel, nóch de homofiel geschapen (!). Ik weet niet welke Bijbel jullie er op na houden maar ik lees: "En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze." De mens (!) is door God geschapen. Uit "een paar" van die mensen zijn homofielen en pedofielen geworden (ontspoord dus). Het blijft een mens, maar ze zijn er allebei net zo verkeerd mee bezig. Er ligt dus geen fout in de schepping, maar in dat wat daaruit geworden is. Dat verschil lijkt me iets te groot, als dat er geen kommentaar op zou moeten komen. Bij deze.
Unionist

Bericht door Unionist »

Dus je bent alleen homo als je "ermee bezig" bent?

Wat ik bedoelde met "een homo is zo geschapen" is, dat er gevallen zijn waarin een man of vrouw er nadrukkelijk niet zelf voor gekozen heeft om homo te zijn. En ik denk dat dat voor de meste christenhomo's geldt.

Ik geloof wel dat er mensen seksueel ontsporen, daar schrijft Romeinen 1 over. Ik geloof ook dat er mensen homofiele gevoelens krijgen als gevolg van incest o.i.d. Deze gevallen zijn (hoewel moeilijk) te genezen.
Maar dat geldt zeker niet voor alle gevallen.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
cosmo

Bericht door cosmo »

Tiberius schreef:
Dergelijke analyses zijn overigens behoorlijk onverantwoord ongenuanceerd.
Zoals ik al eerder aangaf, hoop ik dat mensen andere zonden net zo zullen beoordelen als homosexualiteit. De hypocrisie spat er namelijk vanaf, in dit topic.
entiteitxx

Bericht door entiteitxx »

Homofilie (wat trouwens ook bij dieren voorkomt) is een gevolg van de zondeval. Als je dit als uitgangspunt neemt, moet je een homofiele medemens zien als iemand die, vanwege onze zonden in Adam, een bijzonder zwaar kruis is opgelegd. Dat in ogenschouw nemend, past ons bescheidenheid in ons oordeel. Dit heeft niets met goedpraten te maken, maar met naastenliefde. Als je hier niet van overtuigd bent, ga een dag stage lopen bij Eleos of zoiets.
"............................................................."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

cosmo schreef:
Tiberius schreef:
Dergelijke analyses zijn overigens behoorlijk onverantwoord ongenuanceerd.
Ik zeg ook niet dat het mijn mening is, laat stil staan een analyse.
Maar: ik zou eerder tot die mening overhellen, dan tot de mening die Unionist ventileerde (die niet gelooft dat iemand als pedofiel geschapen is, maar eraan twijfelt dat iemand als homofiel geschapen is).
cosmo schreef:
Zoals ik al eerder aangaf, hoop ik dat mensen andere zonden net zo zullen beoordelen als homosexualiteit. De hypocrisie spat er namelijk vanaf, in dit topic.
Daar geldt hetzelfde voor.
Wat je in dit topic leest, is dat homosexualiteit weggenuanceerd wordt, omdat we zelf ook (weliswaar andere) zonden doen. Dat is onjuist.
We moeten de zonde gewoon zonde blijven noemen.
Marnix

Bericht door Marnix »

entiteitxx schreef:Homofilie (wat trouwens ook bij dieren voorkomt) is een gevolg van de zondeval. Als je dit als uitgangspunt neemt, moet je een homofiele medemens zien als iemand die, vanwege onze zonden in Adam, een bijzonder zwaar kruis is opgelegd. Dat in ogenschouw nemend, past ons bescheidenheid in ons oordeel. Dit heeft niets met goedpraten te maken, maar met naastenliefde. Als je hier niet van overtuigd bent, ga een dag stage lopen bij Eleos of zoiets.
Natuurlijk. Het is (en als ik dat in het openbaar roep krijg ik allicht veel klachten) een afwijking. Maar niet een waar de betreffende persoon zelf iets aan kan doen. Daarom kan je dus nooit je homofiele medemens veroordelen omdat hij homofiel is. We zijn allen in zonde ontvangen en geboren en dat de uitwerking daarvan verschillend is maakt ons niet beter dan iemand bij wie het door zoiets bijvoorbeeld beter zichtbaar is. Maar ik denk ook niet dat dit het probleem is. Dit zou ieder christen moeten weten. Het gaat hier om een situatie waarbij een gevolg van de zondeval ook leidt tot zonde. Dus een homofiel die zegt: Zo ben ik nou eenmaal dus ga ik gewoon een relatie aan met een andere man met alles wat daarbij komt kijken. Net zoals we allemaal zondig zijn maar daarom niet een aanleiding hebben om te mogen zondigen, zo mag een homofiel dus ook geen homoseksuele relatie aangaan omdat hij homo is. Dat is geen discriminatie, dat is juist "gelijke behandeling". Dat dat heel moeilijk is snap ik... maar dat mag geen reden zijn om het maar door de vingers te zien toch?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Unionist

Bericht door Unionist »

Iemand heeft een gedragsstoornis. Een gevolg van de zondeval en de gebrokenheid van de wereld.
Hij krijgt door deze stoornis regelmatig driftbuien en kan moeilijk met gezag omgaan.
Dat is zonde.

Maar toch hebben wij meer begrip voor zijn drift en ongehoorzaamheid dan wanneer het een 'normaal' iemand betreft.

Niet dat het oké is dat hij die driftbuien heeft, maar toch zijn we eerder geneigd om hem te begeleiden dan te straffen of botweg te zeggen: "Dat mag jij niet doen".
entiteitxx

Bericht door entiteitxx »

Marnix schreef:
entiteitxx schreef:Homofilie (wat trouwens ook bij dieren voorkomt) is een gevolg van de zondeval. Als je dit als uitgangspunt neemt, moet je een homofiele medemens zien als iemand die, vanwege onze zonden in Adam, een bijzonder zwaar kruis is opgelegd. Dat in ogenschouw nemend, past ons bescheidenheid in ons oordeel. Dit heeft niets met goedpraten te maken, maar met naastenliefde. Als je hier niet van overtuigd bent, ga een dag stage lopen bij Eleos of zoiets.
Natuurlijk. Het is (en als ik dat in het openbaar roep krijg ik allicht veel klachten) een afwijking. Maar niet een waar de betreffende persoon zelf iets aan kan doen. Daarom kan je dus nooit je homofiele medemens veroordelen omdat hij homofiel is. We zijn allen in zonde ontvangen en geboren en dat de uitwerking daarvan verschillend is maakt ons niet beter dan iemand bij wie het door zoiets bijvoorbeeld beter zichtbaar is. Maar ik denk ook niet dat dit het probleem is. Dit zou ieder christen moeten weten. Het gaat hier om een situatie waarbij een gevolg van de zondeval ook leidt tot zonde. Dus een homofiel die zegt: Zo ben ik nou eenmaal dus ga ik gewoon een relatie aan met een andere man met alles wat daarbij komt kijken. Net zoals we allemaal zondig zijn maar daarom niet een aanleiding hebben om te mogen zondigen, zo mag een homofiel dus ook geen homoseksuele relatie aangaan omdat hij homo is. Dat is geen discriminatie, dat is juist "gelijke behandeling". Dat dat heel moeilijk is snap ik... maar dat mag geen reden zijn om het maar door de vingers te zien toch?
dat was het issue niet, maar acceptatie van mensen die homo zijn, is nog steeds een groot probleem in de gereformeerde gezindte. Nog steeds worden (jonge) mensen geisoleerd door hun ouders en verdere familie, met alle gevolgen van dien. Er worden hierdoor nog steeds mensen gedreven tot wanhoopsdaden of komen in het trieste homowereldje terecht. Gelukkig zie je dit wel langzaam veranderen.
Wat homoseksualiteit betreft is Gods Woord duidelijk.
"............................................................."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Een gedragsstoornis is een ziekte.
Homoseksualiteit is zonde.
Unionist

Bericht door Unionist »

Je haalt 2 dingen door elkaar.

Kiest een homofiel voor zijn geaardheid ja of nee?
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Unionist schreef:Iemand heeft een gedragsstoornis. Een gevolg van de zondeval en de gebrokenheid van de wereld.
Hij krijgt door deze stoornis regelmatig driftbuien en kan moeilijk met gezag omgaan.
Dat is zonde.

Maar toch hebben wij meer begrip voor zijn drift en ongehoorzaamheid dan wanneer het een 'normaal' iemand betreft.

Niet dat het oké is dat hij die driftbuien heeft, maar toch zijn we eerder geneigd om hem te begeleiden dan te straffen of botweg te zeggen: "Dat mag jij niet doen".
Ik heb een vriend die ADHD heeft, manisch depressief is en waar Gilles de la Tourette en Asperger is gediagnostiseerd. Ik ken hem al 15 jaar en waar hij geen baat bij heeft is dat hem niet de waarheid wordt verteld. Hij heeft de waarheid nodig als houvast om door dit leven te komen, want als hij op zichzelf aangewezen is voor de waarheid, dan loopt het helemaal fout en dat is al een paar keer bijna gebeurd. Bij hem is oorzaak en gevolg wel heel duidelijk te zien, maar natuurlijk geldt dit ook voor ons. Er is geen slechtere vader dan de vader die zodanig begrip toont voor de zonden van zijn zoon dat hij hem niet kastijdt. Indien ons begrip het gevolg heeft dat we de gevolgen accepteren van iemands afwijking, dan is daar helemaal niemand bij gebaat. Maar daarom kunnen we wel begrip hebben! We kunnen begrip hebben voor de positie en moeiten van homofiele broeders en zusters, zonder dat we doorslaan in het accepteren van een door de bijbel afgekeurde seksvorm.
Plaats reactie