Politici bekennen het probleem wel, maar dóen ze er ook wat aan; behalve medeleven betuigen? Ik vrees dat ze in het "oude" terugvallen.
Frisse wind in de politiek is zeker eens nodig.
Maar liever geen Pim Fortuyn.
Maar persoonlijk ben ik niet geheel-ontevreden over JPB. Maar er kan nog veel veranderd worden, in Nederland. Gedoogbeleid kan toch makkelijk worden opgeheven? strengere straffen geven is toch niet zo moeilijk?
Overleden docent in Den Haag
De politie heeft vrijdag een 16-jarige jongen uit Middelburg op school aangehouden omdat hij twee leraren zou hebben bedreigd. Dat heeft de politie Zeeland zaterdag laten weten.
De jongen had enkele dagen terug op school verbale bedreigingen geuit aan het adres van de twee docenten. Naar aanleiding hiervan stelde de politie een onderzoek in. Tijdens een doorzoeking van het huis van de jongen trof de politie een neppistool en enkele gestolen auto-emblemen aan.
De jongen is ingesloten voor verhoor. De politie sluit meerdere aanhoudingen niet uit.
De jongen had enkele dagen terug op school verbale bedreigingen geuit aan het adres van de twee docenten. Naar aanleiding hiervan stelde de politie een onderzoek in. Tijdens een doorzoeking van het huis van de jongen trof de politie een neppistool en enkele gestolen auto-emblemen aan.
De jongen is ingesloten voor verhoor. De politie sluit meerdere aanhoudingen niet uit.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Wat ik soms in de bus hoor en zie! Vreselijk, dat tuig zit allemaal bij me op school. Het zijn over het algemeen de leerplichtige jongentjes, die nog een jaartje of wat moeten, geen doel in het leven hebben...Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Je hoort en leest de laatste tijd nogal veel van die berichten. Komt natuurlijk ook omdat het heel actueel is. Toch denk ik dat we maar een topje van de ijsberg zien en lezen.
Er bevinden zich meer mensen met wapens op scholen dan je denkt.
Dom
Ja, je hoort er niks meer van... wanneer komt Murat voor?
Gepubliceerd op donderdag 22 januari 2004
HILVERSUM (ANP) - De Haagse scholier Murat D. die vorige week conrector Van Wieren van het Terra Collega doodschoot, heeft volgens zijn vertrouwensman ,,heel erg spijt''. R. Kaya zei dat donderdag in Netwerk.
Murat had eerst niet door dat het zo ernstig was. Toen Kaya hem dat vertelde, was hij heel erg geschrokken. ,,Hij weet het niet meer. Hij heeft het gevoel dat hij zijn eigen leven en dat van Van Wieren heeft verpest, heeft doodgemaakt'', aldus Kaya in Netwerk.
Murat wilde tegen Kaya en zijn grootvader, die hem naar de politie hebben gebracht, niet zeggen van wie hij het wapen had gekocht. Eerst zei hij tot tweemaal toe van een junk, daarna dat hij het van een ,,gewone'' man had gekocht, wat Kaya en de grootvader ook niet geloofden. ,,Hij moet diegene goed hebben gekend'', aldus Kaya.
De vertrouwensman erkende dat hij zelf tweemaal met justitie in aanraking is geweest wegens wapenbezit en dat de vader van Murat in de gevangenis zit, ,,maar gelukkig niet voor moord''. Op de vraag of het wapen uit die kringen kwam, zei Kaya: ,,Dat denk ik totaal niet''. De man die een wapen aan een kind van zestien jaar verkoopt, moet volgens Kaya ,,goed gek in zijn hoofd zijn''.
Wapen
Murat had aan Kaya verteld dat hij het wapen ,,al lang'' had, maar wilde niet zeggen sinds wanneer. Zijn ouders waren volgens de vertrouwensman niet op de hoogte van het wapenbezit. Zijn moeder maakte Murats kamer elke week schoon.
Kaya vermoedt dat het wapenbezit van Murat samenhangt met het feit dat Murats vader gevangen zit. Het wegvallen van de vader heeft volgens Kaya een grote rol gespeeld in het gedrag van Murat en in de psychische toestand waarin hij terecht was gekomen.
Kaya bevestigde dat Murats moeder nog geen contact met de nabestaanden van Van Wieren had gezocht. ,,Met behulp van professionals proberen wij een geschikte mogelijkheid te vinden'', aldus Kaya.
En gaat de regering er nog wat aan doen?
Heb via vertrouwde bron gehoord dat de vermoorde docent, van Wieren, een surinaamse pleegdochter, van ik meen 13 jaar, in huis had. Dit meisje was na de begravenis als eerste naar huis gegaan en toen de rest van de familie thuis kwam had ze zich opgehangen in het trapgat. Ze zag het leven niet meer zitten na de moord op haar pleegvader.
TRIEST, TRIEST, TRIEST...
Dat is inderdaad triest.
Wanneer ik dat soort verhalen hoor denk ik altijd aan Efeze 2: 'vreemdelingen van de verbonden der belofte, geen hoop hebbende, en zonder God in de wereld'
Gelukkig voor ons komt er nog wat achter aan: 'maar nu in Christus, zijt gij, die eertijds verre waart, nabij geworden door het bloed van Christus'.
Waarom wij, waarom ik? Ben ik beter of anders dan zo'n jongen als Murat? Moeten we dan niet elke minuut dankbaar zijn dat God ons apart gezet heeft, en ons in Christus geplaatst heeft?
Wanneer ik dat soort verhalen hoor denk ik altijd aan Efeze 2: 'vreemdelingen van de verbonden der belofte, geen hoop hebbende, en zonder God in de wereld'
Gelukkig voor ons komt er nog wat achter aan: 'maar nu in Christus, zijt gij, die eertijds verre waart, nabij geworden door het bloed van Christus'.
Waarom wij, waarom ik? Ben ik beter of anders dan zo'n jongen als Murat? Moeten we dan niet elke minuut dankbaar zijn dat God ons apart gezet heeft, en ons in Christus geplaatst heeft?
Oorspronkelijk gepost door Lucy
Heb via vertrouwde bron gehoord dat de vermoorde docent, van Wieren, een surinaamse pleegdochter, van ik meen 13 jaar, in huis had. Dit meisje was na de begravenis als eerste naar huis gegaan en toen de rest van de familie thuis kwam had ze zich opgehangen in het trapgat. Ze zag het leven niet meer zitten na de moord op haar pleegvader.
Is dit waar, kan het haast niet geloven. Waarom hebben we dit niet eerder gehoord.
Kan haast niet, want dan was dit zeer breed in de media uitgepakt.