Wie mogen aan het avondmaal

Joannah

Re: Wie mogen aan het avondmaal

Bericht door Joannah »

Bert Mulder schreef:
Joannah schreef: jaja...
ik kan me niet voorstellen, dat iemand aan het avondmaal deel zou durven nemen, zonder eerst b.v.de aanwijzing uit Korinthe voor het Heilig Avondmaal ter harte te nemen.
Anders is men schuldig aan het lichaam en bloed des heeren.
Ga jij aan het heilig avondmaal, Bert?
Ja zeker.

Hoop aanstaande zondag ook weer het gebod van mijn Zaligmaker te gehoorzamen, en des Heeren dood te gedenken.

Verder, ben ik 1 dergenen die toezicht houden op niet alleen het sacrament, maar de prediking en de leden der gemeente, als wachters op de muren van Zion.
"Gij zijt allen broeders", de meeste van U zal uw dienaar zijn (matth 23:11)
Heb 13:17 rZijt uw 36voorgangers 37gehoorzaam en zijt hun onderdanig; want zij waken voor uw zielen, sals die 38rekenschap geven zullen; opdat zij dat doen mogen met vreugde en niet 39al zuchtende; want dat is u niet nuttig.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Joannah schreef:"Gij zijt allen broeders", de meeste van U zal uw dienaar zijn (matth 23:11)
En waar slaat dat op, meen je?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Marco

Bericht door Marco »

Joannah schreef:
vogeltje schreef:
Joannah schreef:Er staat toch in 1Korinthe 11:28, dat de mens zichzelf beproeve voordat hij / zij deelneemt aan het heilig avondmaal.

Of te wel, naar ieders eigen verantwoordelijkheid, dus geen kerkelijke authoriteit o.i.d. , die het over MOGEN of moeten gaat hebben.
Wat bedoel je eigenlijk?
Ben je beducht voor tucht?
Nee hoor, ik geloof uit liefde.
De authoritaire toon van sommigen kan ik niet rijmen met het evangelie.
De autoritaire toon van sommigen is geen argument. Die is wellicht niet goed, maar dat heeft op zich met tucht of opzicht door oudsten niets te maken.
Er is als het goed is ook geen tegenstelling tussen tucht en liefde. Tucht staat in dienst van de liefde, als het goed is. Dat wordt nog weleens vergeten. Juist in liefde moet je elkaar de waarheid kunnen zeggen.
Plaats reactie