PrekenWeb

Unionist

Bericht door Unionist »

Op mijn werk werd een boekje te koop aangeboden met preken over Hizkia van Ds. A. Schot.

Niemand vroeg zich af of dit niet teveeel eer was voor Ds. Schot, zo'n boekje met alleen preken van hem.

Niemand vroeg: Waarom staan deze preken niet gewoon tussen de andere preken in series als Uit de schat des Woords of Een zaaier ging uit...?

Nog nooit heb ik kritiek gehoord op het feit dat er een heel jaar lang Catechismuspreken van één dominee in een gemeente gelezen werd.

Dus waarom ineens wel als het om een website gaat?
JaGi

Bericht door JaGi »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Overigens denk ik dat je de initiatiefnemers van de ds. Huisman site niet bereikt met reacties op OSW. Die lezen nl. ws. niet mee.
Ik denk van wel...
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door JaGi
Overigens denk ik dat je de initiatiefnemers van de ds. Huisman site niet bereikt met reacties op OSW. Die lezen nl. ws. niet mee.
Ik denk van wel...
Denk je dat of weet je dat?
JaGi

Bericht door JaGi »

Oorspronkelijk gepost door JaGi
Ik denk van wel...
Denk je dat of weet je dat?
Ze lezen zeker mee maar reageren niet zo vaak. Ik verwacht ook dat positieve kritiek -voor zover mogelijk- meegenomen zal worden in de website.
refo

Bericht door refo »

Misschien wordt prekenweb ooit nog eens een soort startpagina met links naar de eigen sites van predikanten.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Kislev

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door jacob
nou van mij mogen ze het hele internet volpompen met preken van deze man.
Grijns, ja inderdaad!

Lange tijd gedacht dat ik zo'n beetje de enige was die de preken van ds. Huisman waardeert. Dat is gelukkig niet zo merk ik hier wel.
Auto

Re: PrekenWeb

Bericht door Auto »

Dit stond van de week in het RD
Den Hertog ziet op zijn beurt een gestage teruggang bij prekenboeken. „We hebben concurrentie van bijvoorbeeld PrekenWeb. Mensen downloaden tegenwoordig een preek, naar eigen smaak, keus en selectie.”
Toen ik dit zo las, kwam bij mij de gedacht op dat Den Hertog de huidige tijd niet begrijpt. Er is op media/ict gebied binnen no-time veel veranderd. Maar als je dit zo neerzet, dan maak je toch een onterecht verwijt en laat je zien dat je niet weet hoe je moet anticiperen op de wensen van de consumenten in de reformatorische gezindte?

Of zie ik dit verkeerd?
huisman

Bericht door huisman »

Auto schreef:Dit stond van de week in het RD
Den Hertog ziet op zijn beurt een gestage teruggang bij prekenboeken. „We hebben concurrentie van bijvoorbeeld PrekenWeb. Mensen downloaden tegenwoordig een preek, naar eigen smaak, keus en selectie.”
Toen ik dit zo las, kwam bij mij de gedacht op dat Den Hertog de huidige tijd niet begrijpt. Er is op media/ict gebied binnen no-time veel veranderd. Maar als je dit zo neerzet, dan maak je toch een onterecht verwijt en laat je zien dat je niet weet hoe je moet anticiperen op de wensen van de consumenten in de reformatorische gezindte?

Of zie ik dit verkeerd?
Het werd hoog tijd dat die vele prekenbundels van huidige predikanten die soms net in het ambt staan niet meer uitgegeven worden.
Laat den Hertog zich maar richten op de vele schatten uit vorige eeuwen. Ik heb een tijdje geleden bij deze uitgeverij mijn verlanglijstje ingediend. Kijken wat er van komt. :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Auto

Bericht door Auto »

huisman schreef: Laat den Hertog zich maar richten op de vele schatten uit vorige eeuwen. Ik heb een tijdje geleden bij deze uitgeverij mijn verlanglijstje ingediend. Kijken wat er van komt. :OO3
:super
DDD

Bericht door DDD »

Of zie ik dit verkeerd?
Is het niet een neutrale constatering dan? Ik begrijp überhaupt niet zo goed dat er nog prekenboeken worden uitgegeven.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Het naar eigen keus, eigen smaak etc. is een serieus gevaar maar uiteraard niet veroorzaakt door de opkomst van de nieuwe media. Dat bestond eerder ook. Wel is het nog eenvoudiger, ook door zoekfuncties etc. om een eigen wereld en een eigen beeld te creeren.
Wat ook op dit forum wel blijkt, o.a. lukt het prima om b.v. de erskines door selectief te citeren t.o.v b.v. de GGiN te zetten.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:

Of zie ik dit verkeerd?
Is het niet een neutrale constatering dan? Ik begrijp überhaupt niet zo goed dat er nog prekenboeken worden uitgegeven.
Prekenboeken uit het verleden zijn nog steeds de moeite waard. Ben nog altijd dankbaar dat ik bundels heb mogen lezen met preken van Kohlbrugge,Watson,Spurgeon,Edwards,Flavel,Boston,gebr.Erskine,Hellenbroek,Smijtegeld enz. enz.

Ik heb het altijd wat hoogmoedig gevonden van predikanten die nog geen 5 jaar in het ambt stonden en dan al zulke bundels publiceerden. Vooral in de GG zie je dit fenomeen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Wim Anker schreef:Het naar eigen keus, eigen smaak etc. is een serieus gevaar maar uiteraard niet veroorzaakt door de opkomst van de nieuwe media. Dat bestond eerder ook. Wel is het nog eenvoudiger, ook door zoekfuncties etc. om een eigen wereld en een eigen beeld te creeren.
Wat ook op dit forum wel blijkt, o.a. lukt het prima om b.v. de erskines door selectief te citeren t.o.v b.v. de GGiN te zetten.
De Erskines bestreden meerdere zaken die in de GG in Ned geleerd worden dus zo vreemd is dat niet.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:Het naar eigen keus, eigen smaak etc. is een serieus gevaar maar uiteraard niet veroorzaakt door de opkomst van de nieuwe media. Dat bestond eerder ook. Wel is het nog eenvoudiger, ook door zoekfuncties etc. om een eigen wereld en een eigen beeld te creeren.
Dan leest men i.i.g. DWS niet, want daarin staan gewoon stukken van de Erskines.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie