Is het wel eerlijk dat degenen die tegen vaccineren zijn, moeten meebetalen aan het rijksvaccinatie programma, dat diegenen meebetalen aan de Covid vaccinaties?DDD schreef:Ik vind het anders helemaal geen vervolging. Het zou mijns inziens oneerlijk zijn als gevaccineerden belasting zouden moeten betalen voor onbeperkt testen.
Vaccinatie met het oog op COVID-19
Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19
Doorzie de tijden!! Iedereen is in paniek. Christenen zullen als spelbreker worden gezien. O wee als je niet meegaat in het liberale seculiere verhaal dat wij corona wel onder controle zullen krijgen. De Heere blaast erin! Ook gevaccineerden worden ziek en besmetten anderen.DDD schreef:Ik vind het anders helemaal geen vervolging. Het zou mijns inziens oneerlijk zijn als gevaccineerden belasting zouden moeten betalen voor onbeperkt testen.
Net zo eerlijk als dat iemand die voor 45 euro eet, meebetaalt aan het eten van iemand die voor 25 euro besteld heeft als je met een groep uit eten gaat en de kosten deelt.Laag schreef:Is het wel eerlijk dat degenen die tegen vaccineren zijn, moeten meebetalen aan het rijksvaccinatie programma, dat diegenen meebetalen aan de Covid vaccinaties?DDD schreef:Ik vind het anders helemaal geen vervolging. Het zou mijns inziens oneerlijk zijn als gevaccineerden belasting zouden moeten betalen voor onbeperkt testen.
Het is toch voor iedereen duidelijk dat de kosten voor covid-zorg enorm zijn. Vaccinaties zijn relatief goedkoop, zeker als je ervan uit gaat dat de meerderheid van de mensen anders ook covid krijgt.
Ik zie nauwelijks iemand in paniek, afgezien van christenen die geen onderscheid maken tussen hoofd- en bijzaken en menen dat vervolging nabij is.Bogerman schreef:Doorzie de tijden!! Iedereen is in paniek. Christenen zullen als spelbreker worden gezien. O wee als je niet meegaat in het liberale seculiere verhaal dat wij corona wel onder controle zullen krijgen. De Heere blaast erin! Ook gevaccineerden worden ziek en besmetten anderen.DDD schreef:Ik vind het anders helemaal geen vervolging. Het zou mijns inziens oneerlijk zijn als gevaccineerden belasting zouden moeten betalen voor onbeperkt testen.
Dat laatste is nog maar de vraag. Kijk ook naar de variant die begin augustus in België opdook.vriend-en-metgezel schreef:Is dat een terechte beschuldiging? Zonder vaccinaties zaten we nog steeds in een lock-down. Voor ongevaccineerden blijft dat zo, tenzij ze kunnen aantonen dat ze niet ziek zijn. Voor gevaccineerde mensen is het risico op een ernstige besmetting sterk gereduceerd, dus voor hen wordt weer meer mogelijk.Habitat schreef:https://nos.nl/artikel/2396350-kabinet- ... a-en-musea
Dit is gewoon ongevaccineerden pesten. Want er komt ook een eigen bijdrage voor de test. Dus dat wordt flink betalen voor een terrasje of een museumbezoek.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Als ziekenhuiszorg voor mensen die zich niet hebben laten inenten categorisch wordt uitgesloten (zelfs als er capaciteit beschikbaar is) dan zou er sprake zijn van vervolging. Nu gaat het er alleen om dat je de consequenties van je keuzes voor je eigen rekening neemt.
Maar goed, zolang mensen die roken geen hogere premie hoeven te betalen, zelfs niet na behandelingen voor longkanker en hart- en vaatziekten, zal het met de vervolging van niet-gevaccineerden wel loslopen.
Maar goed, zolang mensen die roken geen hogere premie hoeven te betalen, zelfs niet na behandelingen voor longkanker en hart- en vaatziekten, zal het met de vervolging van niet-gevaccineerden wel loslopen.
Dan is het dus ook eerlijk dat het testen gratis blijft.DDD schreef:Net zo eerlijk als dat iemand die voor 45 euro eet, meebetaalt aan het eten van iemand die voor 25 euro besteld heeft als je met een groep uit eten gaat en de kosten deelt.Laag schreef:Is het wel eerlijk dat degenen die tegen vaccineren zijn, moeten meebetalen aan het rijksvaccinatie programma, dat diegenen meebetalen aan de Covid vaccinaties?DDD schreef:Ik vind het anders helemaal geen vervolging. Het zou mijns inziens oneerlijk zijn als gevaccineerden belasting zouden moeten betalen voor onbeperkt testen.
Het is toch voor iedereen duidelijk dat de kosten voor covid-zorg enorm zijn. Vaccinaties zijn relatief goedkoop, zeker als je ervan uit gaat dat de meerderheid van de mensen anders ook covid krijgt.
Degenen waar een vaccinatie geen resultaat heeft, of die niet gevaccineerd kunnen worden, vanwege gezondheidsredenen, die hebben gewoon pech.
Vervolging is ook een veel te groot woord. Toch zou ik belasting willen betalen voor m'n broeders en zusters die vanwege hun geweten niet vaccineren.DDD schreef:Ik vind het anders helemaal geen vervolging. Het zou mijns inziens oneerlijk zijn als gevaccineerden belasting zouden moeten betalen voor onbeperkt testen.
We betalen toch voor zoveel dingen belasting waar we echt niet achter staan? Ja, wat zelfs foute boel is.
Waarom in dit dan niet? Wat zie ik over het hoofd?
Voor mensen voor wie inenten geen nut heeft, kan natuurlijk redelijkerwijs een uitzondering gelden.
Maar voor mensen die zich beklagen dat voor hen de lockdown verder gaat, terwijl dat hun eigen keuze is, kan ik weinig begrip hebben.
@Terri:
Daar is ook wel iets voor te zeggen, maar ik vind dat de overheid mensen met financiële prikkels moet stimuleren verstandige keuzes te maken. Anders wordt onze samenleving onbetaalbaar.
Maar voor mensen die zich beklagen dat voor hen de lockdown verder gaat, terwijl dat hun eigen keuze is, kan ik weinig begrip hebben.
@Terri:
Daar is ook wel iets voor te zeggen, maar ik vind dat de overheid mensen met financiële prikkels moet stimuleren verstandige keuzes te maken. Anders wordt onze samenleving onbetaalbaar.
Heel de samenleving is in angst voor het virus: als we maar niet ziek worden, samen krijgen we corona onder controle, enz. Daarom is iedereen zo verbeten tegen christenen die niet willen vaccineren.DDD schreef:Ik zie nauwelijks iemand in paniek, afgezien van christenen die geen onderscheid maken tussen hoofd- en bijzaken en menen dat vervolging nabij is.Bogerman schreef:Doorzie de tijden!! Iedereen is in paniek. Christenen zullen als spelbreker worden gezien. O wee als je niet meegaat in het liberale seculiere verhaal dat wij corona wel onder controle zullen krijgen. De Heere blaast erin! Ook gevaccineerden worden ziek en besmetten anderen.DDD schreef:Ik vind het anders helemaal geen vervolging. Het zou mijns inziens oneerlijk zijn als gevaccineerden belasting zouden moeten betalen voor onbeperkt testen.
Vervang het woordje museum door kerk en de situatie zit tegen verdrukking aan. Het gaat mij totaal niet om geld.
Welnee. Er zijn heel veel mensen totaal niet bang. Ik zie allerlei mensen zonder mondkapje en die geen afstand houden.
Niet vaccineren om des gewetens wil is een onverstandige keuze?DDD schreef:@Terri:
Deze Nederlandse "pass sanitaire" gaat een vervelende samenleving opleveren. Toen ik een jaar geleden de beelden zag van China, en hoe daar alleen de mensen met een groen vinkje een restaurant mochten bezoeken, dacht ik: dat zal in ons democratische Europa niet snel gebeuren. Maar het gebeurt toch, nu al in Frankrijk en Italie, straks wellicht in Nederland. Wat een samenleving ...
@eilander:
Daar had ik het niet over. Maar dat is natuurlijk in mijn optiek in rationele zin een onverstandige keuze. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat onmogelijk moet worden gemaakt. Want het oprechte geweten kan een overheid niet snel genoeg honoreren.
Ik kan zo gauw niet overzien of er vergelijkbare kostenposten zijn die de overheid draagt.
@Habitat:
Het alternatief is dat niemand iets mag, óf dat er voor mensen die ingeënt zijn, onevenredige beperkingen zijn om het gemiddelde risico aanvaardbaar te maken.
Daar had ik het niet over. Maar dat is natuurlijk in mijn optiek in rationele zin een onverstandige keuze. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat onmogelijk moet worden gemaakt. Want het oprechte geweten kan een overheid niet snel genoeg honoreren.
Ik kan zo gauw niet overzien of er vergelijkbare kostenposten zijn die de overheid draagt.
@Habitat:
Het alternatief is dat niemand iets mag, óf dat er voor mensen die ingeënt zijn, onevenredige beperkingen zijn om het gemiddelde risico aanvaardbaar te maken.
@DDD:
Ik ben zelf gevaccineerd maar heb liever een lockdown dan de verschrikkelijke scheiding in de samenleving die nu gemaakt wordt.
Daarnaast wijzen verschillende studies op het feit dat gevaccineerden evengoed besmettelijk kunnen zijn. Die kunnen, in hun onbezorgdheid, nog voor flinke besmetingshaarden gaan zorgen dit najaar. Maar de schuld zal bij de ongevaccineerden liggen.
Ik ben zelf gevaccineerd maar heb liever een lockdown dan de verschrikkelijke scheiding in de samenleving die nu gemaakt wordt.
Daarnaast wijzen verschillende studies op het feit dat gevaccineerden evengoed besmettelijk kunnen zijn. Die kunnen, in hun onbezorgdheid, nog voor flinke besmetingshaarden gaan zorgen dit najaar. Maar de schuld zal bij de ongevaccineerden liggen.