Griekse letters gebruiken we ook niet. Alleen de namen ervan.Dodo schreef:Ik denk dat je nu iets schrijft wat je niet bedoelt.-DIA- schreef:Als we nu gaan filosoferen.... Het virus is in China voor het eerst waargenonem.
Is dat een reden om een globale pandemie (dat is al dubbel gezegd) te benoemen met een alfabet dat in de wereld vreemd is, en geen chistelijke beschaving kent. Daarbij zeg ik (geen wantrouwen, dat is dodelijk!) dat er in China geen christenen zijn want dat is wel bekend. Maar China is nooit een christelijke beschaving geweest, meer meer nam altijd een min of meer antichristelijke houding aan.
Het Griekse alfabet is, dunkt me, meer globaal bekend. Denk aan het Nieuwe Testament. Ja, ik weet het, China moet volop meedoen, en daarvoor kan een gebruikt van het Chinese logografisch schrift best. Dat kunnen we een beetje moeilijk als een alfabet zien.
Bij voorbaat mijn excuses als ik hier iemand mee raak, want dat is geenszins mijn bedoeling. Ik heb alleen wat gedachten opgeworpen. En denken is niet per definitie verkeerd.
Verder is het meer een grapje dat we Chinese tekens zouden moeten gaan gebruiken, dat is geen praktisch uitvoerbaar idee.
COVID-19
Re: COVID-19
Ik bedoel het vanzelf ook cultuurhistorisch. Als een gekerstend Europa hebben we veel meer met het Griekse dan het Chinese. Ik snap wel dat China bezig is om wakker en machtig te worden, maar wat dat betekent, daar heb ik wel mijn vragen over.refo schreef:Griekse letters gebruiken we ook niet. Alleen de namen ervan.Dodo schreef:Ik denk dat je nu iets schrijft wat je niet bedoelt.-DIA- schreef:Als we nu gaan filosoferen.... Het virus is in China voor het eerst waargenonem.
Is dat een reden om een globale pandemie (dat is al dubbel gezegd) te benoemen met een alfabet dat in de wereld vreemd is, en geen chistelijke beschaving kent. Daarbij zeg ik (geen wantrouwen, dat is dodelijk!) dat er in China geen christenen zijn want dat is wel bekend. Maar China is nooit een christelijke beschaving geweest, meer meer nam altijd een min of meer antichristelijke houding aan.
Het Griekse alfabet is, dunkt me, meer globaal bekend. Denk aan het Nieuwe Testament. Ja, ik weet het, China moet volop meedoen, en daarvoor kan een gebruikt van het Chinese logografisch schrift best. Dat kunnen we een beetje moeilijk als een alfabet zien.
Bij voorbaat mijn excuses als ik hier iemand mee raak, want dat is geenszins mijn bedoeling. Ik heb alleen wat gedachten opgeworpen. En denken is niet per definitie verkeerd.
Verder is het meer een grapje dat we Chinese tekens zouden moeten gaan gebruiken, dat is geen praktisch uitvoerbaar idee.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- Maanenschijn
Grappig dat deze term opduikt. In de Sovjet tijd was het Nomenklatura een interssant fenomeen. Soms denk ik dat onze refowereld ook wel een beetje een Nomenklatura heeft.-DIA- schreef: Gaan we dan de nomenclatuur nu veranderen?
Maar, dit is geheel off-topic.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ik bedoel met de nomenclatuur de vorm van benoemen. We kennen de taxonomische nomenclatuur, die in feite teruggaat op Carl Linnaeus.Maanenschijn schreef:Grappig dat deze term opduikt. In de Sovjet tijd was het Nomenklatura een interssant fenomeen. Soms denk ik dat onze refowereld ook wel een beetje een Nomenklatura heeft.-DIA- schreef: Gaan we dan de nomenclatuur nu veranderen?
Maar, dit is geheel off-topic.
Het systeem is nog steeds in gebruik, hoewel er enorm veel in de taxonomie
is veranderd, blijft de grondslag van deze nomenclatuur nog hetzelfde.
Een nomenclatuur is ook een systeem van benoemen. Als we van Griekse letters naar Chinese karakters zouden gaan, zouden we een andere nomenclatuur hanteren.
Dat er in China geen christenen zijn, is natuurlijk niet waar. Het zijn er tientallen miljoenen. En vergis je niet, al vanaf de 7e eeuw zijn er christenen in China. Dat ze onder druk staan, is evident.-DIA- schreef: Daarbij zeg ik (geen wantrouwen, dat is dodelijk!) dat er in China geen christenen zijn want dat is wel bekend. Maar China is nooit een christelijke beschaving geweest, meer meer nam altijd een min of meer antichristelijke houding aan.
https://www.kerkinnood.nl/dossiers/china/
https://www.opendoors.nl/ranglijst/china/
In China géén christen 

Wij konden nog weleens jaloers worden als we echt wisten hoeveel

Wij konden nog weleens jaloers worden als we echt wisten hoeveel

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Het was een typefout, beste mensen. Als je even terugleest, kun je dat zien.
Lees gerust ook de correctie van Dia op 03 Sep 2021 09:50 am
Wel een fout van het niveau "wicked bible" https://en.wikipedia.org/wiki/Wicked_Bible
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
In een citaat van een citaat corrigeren is niet bepaald helder.eilander schreef:Het was een typefout, beste mensen. Als je even terugleest, kun je dat zien.
Ik heb veel gemerkt dat er ergens een diep wantrouwen zit. Normaal nadenkend zouden bovenstaande gedachten immers niet bij ons belijden passen? En toch steeds weer, meer dan 10 lange jaren dat moedeloos makende wantrouwen, dat mijns inziens enkel ontstaat uit misvatting en soms onbekendheid met de gereformeerde belijdenis. Want daar willen wij niets af hebben. Dat kan bekend zijn. Kan iemand deze moedeloosheid begrijpen?
Ik had je aanpassing niet gezien, vandaar mijn reactie. Daar hoef je niet wantrouwend over te zijn.-DIA- schreef:Ik heb veel gemerkt dat er ergens een diep wantrouwen zit. Normaal nadenkend zouden bovenstaande gedachten immers niet bij ons belijden passen? En toch steeds weer, meer dan 10 lange jaren dat moedeloos makende wantrouwen, dat mijns inziens enkel ontstaat uit misvatting en soms onbekendheid met de gereformeerde belijdenis. Want daar willen wij niets af hebben. Dat kan bekend zijn. Kan iemand deze moedeloosheid begrijpen?
Dat ben ik van nature niet zo, maar dat kan wel groeien door veel tegenstand, maar ook dan is wantrouwen niet goed te praten. Wantrouwen komt voort uit onze val in Adam, waar we zo diep bedorven zijn, en waar er enkel door de algemene genade van God nog kunnen samenleven. Ook weer zoiets wat we nu in deze verlichte tijden niet meer zomaar aannemen. Het moet immers eerst bewezen worden? Alsof het dat niet al 6000 jaar is.Ambtenaar schreef:Ik had je aanpassing niet gezien, vandaar mijn reactie. Daar hoef je niet wantrouwend over te zijn.-DIA- schreef:Ik heb veel gemerkt dat er ergens een diep wantrouwen zit. Normaal nadenkend zouden bovenstaande gedachten immers niet bij ons belijden passen? En toch steeds weer, meer dan 10 lange jaren dat moedeloos makende wantrouwen, dat mijns inziens enkel ontstaat uit misvatting en soms onbekendheid met de gereformeerde belijdenis. Want daar willen wij niets af hebben. Dat kan bekend zijn. Kan iemand deze moedeloosheid begrijpen?
Terug naar het onderwerp hier, graag.
Willen ze in Nederland ook invoeren lees ik wel op site van de NOS . Verschrikkelijk. En dan nog doodleuk zeggen dat er geen sprake is van dwang of drang. Bah.Charles schreef:In Frankrijk op vakantie voelde ik me net een Jood in het Duitsland van begin jaren 30. Allerlei verbodsborden voor mensen die niet gevaccineerd zijn. Geen terrassen, geen kastelen, zelfs geen tuinen kon je bezoeken.
De kikker die langzaam gekookt wordt...