Ik vind wel dat dit cultuurgebonden is. Moet je nu de reformatorische meisjes zien met hun rokjes en panties. Prikkelend. Schriftuurlijk dient een vrouw bescheiden kleding te dragen. Een christelijke vrouw is vrij om alleen jurken of rokken te dragen, als dat haar keuze is. Het is een zaak van het geweten van een vrouw voor de Heere. Ik denk dat hierin ook geldt: "Hebt gij geloof? hebt dat bij uzelven voor God. Zalig is hij, die zichzelven niet oordeelt in hetgeen hij voor goed houdt."CvdW schreef:Ik vind het een rare discussie.
Op wintersport ga je niet in in een rok skiën, of zeg je dan gewoon niet op wintersport.
Schaatsen met een rok aan is belachelijk, of toch niet. In ons gezin is het nooit een vraag geweest. Dames met een rok en heren met een lange broek.
Werken in de fruitteelt, dames in een rok geen enkel probleem.
Wanneer er gesproken wordt over een achterhoede gevecht, dan zijn we ver van het rechte pad af.
Gij geheel anders komt tot uiting in alle dingen. We kunnen geen twee heren dienen.
Dit (hieronder) was het eerste filmpje dat ik zag van het RD, de vorige week (dankzij RF). Ik dacht eerst dat de interviewster niet christelijk was, vanwege de lengte van haar jurkje. Niet dat ik het echt storend vond. Maar een eerbare lange broek zou beter geweest zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=kuiswcuK68Q