Ik hoop het helemaal niet. We lijken wel gek geworden met z'n allen. Bij klachten testen, dat kan ik goed billijken. Maar het hele jaar door je kiplekker voelen en dan twee maal per week preventief testen... mij niet gezien.Ambtenaar schreef:Laten we het hopen. Eerste klassen zitten al weer in quarantaine.eilander schreef:Zouden er echt nog veel mensen in het onderwijs preventief getest hebben, twee maal per week?
Ik kan het me haast niet voorstellen.
COVID-19
Re: COVID-19
Enige maatschappelijke verantwoordelijkheid kan jou in deze niet worden toegedicht. Je weigert vaccinatie en je weigert zelftesten, die slechts een kleine inspanning vergen. Komt mij behoorlijk egocentrisch over.eilander schreef: Ik hoop het helemaal niet. We lijken wel gek geworden met z'n allen. Bij klachten testen, dat kan ik goed billijken. Maar het hele jaar door je kiplekker voelen en dan twee maal per week preventief testen... mij niet gezien.
@Ambtenaar raakt ietwat gefrustreerd geloof ik 

Het klopt bijna. Ik doe een zelftest als ik de omschreven klachten heb, niet als ik me fit voel.Ambtenaar schreef:Enige maatschappelijke verantwoordelijkheid kan jou in deze niet worden toegedicht. Je weigert vaccinatie en je weigert zelftesten, die slechts een kleine inspanning vergen. Komt mij behoorlijk egocentrisch over.eilander schreef: Ik hoop het helemaal niet. We lijken wel gek geworden met z'n allen. Bij klachten testen, dat kan ik goed billijken. Maar het hele jaar door je kiplekker voelen en dan twee maal per week preventief testen... mij niet gezien.
Gezondheid is een groot goed. Maar niet het allergrootste.
Het is ook doorgeslagen! Waar gaat dit heen?? Vooral met de kerk. We rennen overal achteraan.eilander schreef:Ik hoop het helemaal niet. We lijken wel gek geworden met z'n allen. Bij klachten testen, dat kan ik goed billijken. Maar het hele jaar door je kiplekker voelen en dan twee maal per week preventief testen... mij niet gezien.Ambtenaar schreef:Laten we het hopen. Eerste klassen zitten al weer in quarantaine.eilander schreef:Zouden er echt nog veel mensen in het onderwijs preventief getest hebben, twee maal per week?
Ik ben er ook zo een. Ik merk dat ik de rare regel over zelftesten moeilijk vind. Een beetje nuchter blijven maar.Ambtenaar schreef:Enige maatschappelijke verantwoordelijkheid kan jou in deze niet worden toegedicht. Je weigert vaccinatie en je weigert zelftesten, die slechts een kleine inspanning vergen. Komt mij behoorlijk egocentrisch over.eilander schreef: Ik hoop het helemaal niet. We lijken wel gek geworden met z'n allen. Bij klachten testen, dat kan ik goed billijken. Maar het hele jaar door je kiplekker voelen en dan twee maal per week preventief testen... mij niet gezien.
Goede vraag, ik ben benieuwd hoe het de komende weken gaat.Bogerman schreef:Het is ook doorgeslagen! Waar gaat dit heen?? Vooral met de kerk. We rennen overal achteraan.eilander schreef:Ik hoop het helemaal niet. We lijken wel gek geworden met z'n allen. Bij klachten testen, dat kan ik goed billijken. Maar het hele jaar door je kiplekker voelen en dan twee maal per week preventief testen... mij niet gezien.Ambtenaar schreef:Laten we het hopen. Eerste klassen zitten al weer in quarantaine.eilander schreef:Zouden er echt nog veel mensen in het onderwijs preventief getest hebben, twee maal per week?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Nee hoor. De recente reacties op dit forum van vaccinatieweigeraars versterken enkel mijn opvatting dat vaccinatieplicht moet worden ingevoerd dan wel dat meer maatregelen moeten worden getroffen om niet gevaccineerden te isoleren.Wim Anker schreef:@Ambtenaar raakt ietwat gefrustreerd geloof ik
Vaccinatieweigeraars geven namelijk blijk dat ze aanvullende maatregelen om te voorkomen dat ze anderen mogelijkerwijs besmetten, niet in acht willen nemen.
Ik ben gevaccineerd. Maar ik voldoe niet aan je beeld @Ambtenaar. Ik heb hier thuis ook een doos zelftesten liggen. Die ik alleen gebruik bij klachten. Ik weiger mijzelf door testen het leven te laten regeren. Er is massa's geld in de test en vaccinatie samenleving gestopt. We zien nu al het effect dat tegenvalt. Hadden ze dat niet beter kunnen stoppen inonderzoek naar herstel, of in de gezondheidszorg zelf? En ja ik ook ben niet gerust over het komende winterseizoen qua school maar zeker ook kerk.Ad Anker schreef:Ik ben er ook zo een. Ik merk dat ik de rare regel over zelftesten moeilijk vind. Een beetje nuchter blijven maar.Ambtenaar schreef:Enige maatschappelijke verantwoordelijkheid kan jou in deze niet worden toegedicht. Je weigert vaccinatie en je weigert zelftesten, die slechts een kleine inspanning vergen. Komt mij behoorlijk egocentrisch over.eilander schreef: Ik hoop het helemaal niet. We lijken wel gek geworden met z'n allen. Bij klachten testen, dat kan ik goed billijken. Maar het hele jaar door je kiplekker voelen en dan twee maal per week preventief testen... mij niet gezien.
Laatst gewijzigd door Lilian197 op 27 aug 2021, 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Is dit niet generaliserend? Kent u geen mensen die niet vaccineren en best rekening willen houden met anderen?Ambtenaar schreef:Nee hoor. De recente reacties op dit forum van vaccinatieweigeraars versterken enkel mijn opvatting dat vaccinatieplicht moet worden ingevoerd dan wel dat meer maatregelen moeten worden getroffen om niet gevaccineerden te isoleren.Wim Anker schreef:@Ambtenaar raakt ietwat gefrustreerd geloof ik
Vaccinatieweigeraars geven namelijk blijk dat ze aanvullende maatregelen om te voorkomen dat ze anderen mogelijkerwijs besmetten, niet in acht willen nemen.
Als niet wordt gedacht als ik dan dwang....Ambtenaar schreef:Nee hoor. De recente reacties op dit forum van vaccinatieweigeraars versterken enkel mijn opvatting dat vaccinatieplicht moet worden ingevoerd dan wel dat meer maatregelen moeten worden getroffen om niet gevaccineerden te isoleren.Wim Anker schreef:@Ambtenaar raakt ietwat gefrustreerd geloof ik
Overigens komt die verplichting er niet, het is veel te fijn voor dit kabinet de ongevaccineerden de schuld te geven. Als deze worden geïsoleerd hoe moeten ze dan de vollopende ic verklaren?
Het is een beetje als met een blok ijs. Als je het bij 20 graden buiten zet smelt het. Als je het bij -2 buiten op het terras zet met wat terrasverwarmers smelt het ook. Als je het met -20 buiten zet, moet je heel hard je best doen om het te smelten.
Vaccinatie van de hele bevolking gaat denk ik geen groepsimmuniteit opleveren en scheelt voor de meeste vatbare mensen maar een paar weken tot wanneer ze het virus weer tegenkomen. Algemene vaccinatieverplichting lijkt daarom volslagen zinloos. Bij zo'n aanslag op lichamelijke integriteit moet er wel een heel goede reden zijn. Ik ben al tegen vaccinatiebewijzen voor scholen als het om mazelen gaat en daar denk ik dat vaccinatieplicht wel een verschil zou kunnen gaan maken in de toekomst (maar nog steeds verwerpelijk is).
En ja met vaccinatie houd je waarschijnlijk mensen uit het ziekenhuis, maar dat doe je ook als je mountainbiken verbied (1 bezoek aan spoedeisende eerste hulp per 4000 uur en 10% leidt tot ziekenhuisopname) of als eindelijk de fietshelm eens verplicht wordt.
Vaccinatieplicht voor zorgpersoneel kan ik wel weer begrijpen en ben ik niet op tegen. Het virus weghouden bij mensen die tijdelijk erg kwetsbaar zijn of die maar een kleine groep mensen regelmatig ontmoeten kan (waarschijnlijk) levens redden. De gezondheid van kwetsbare mensen zo goed mogelijk beschermen is juist een taak van zorgpersoneel.
De suggestie dat de regering tegen vaccinatieplicht is om controle te behouden is trouwens vrij vreemd. Men heeft tot nu nooit echt pogingen gedaan om mazelenvaccinatie te verplichten terwijl daar wel een redelijke roep voor was (met VVD voorop, maar andere regeringspartijen gingen blijkbaar niet mee).
Vaccinatie van de hele bevolking gaat denk ik geen groepsimmuniteit opleveren en scheelt voor de meeste vatbare mensen maar een paar weken tot wanneer ze het virus weer tegenkomen. Algemene vaccinatieverplichting lijkt daarom volslagen zinloos. Bij zo'n aanslag op lichamelijke integriteit moet er wel een heel goede reden zijn. Ik ben al tegen vaccinatiebewijzen voor scholen als het om mazelen gaat en daar denk ik dat vaccinatieplicht wel een verschil zou kunnen gaan maken in de toekomst (maar nog steeds verwerpelijk is).
En ja met vaccinatie houd je waarschijnlijk mensen uit het ziekenhuis, maar dat doe je ook als je mountainbiken verbied (1 bezoek aan spoedeisende eerste hulp per 4000 uur en 10% leidt tot ziekenhuisopname) of als eindelijk de fietshelm eens verplicht wordt.
Vaccinatieplicht voor zorgpersoneel kan ik wel weer begrijpen en ben ik niet op tegen. Het virus weghouden bij mensen die tijdelijk erg kwetsbaar zijn of die maar een kleine groep mensen regelmatig ontmoeten kan (waarschijnlijk) levens redden. De gezondheid van kwetsbare mensen zo goed mogelijk beschermen is juist een taak van zorgpersoneel.
De suggestie dat de regering tegen vaccinatieplicht is om controle te behouden is trouwens vrij vreemd. Men heeft tot nu nooit echt pogingen gedaan om mazelenvaccinatie te verplichten terwijl daar wel een redelijke roep voor was (met VVD voorop, maar andere regeringspartijen gingen blijkbaar niet mee).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Welja…, dwang…Ambtenaar schreef:Nee hoor. De recente reacties op dit forum van vaccinatieweigeraars versterken enkel mijn opvatting dat vaccinatieplicht moet worden ingevoerd dan wel dat meer maatregelen moeten worden getroffen om niet gevaccineerden te isoleren.Wim Anker schreef:@Ambtenaar raakt ietwat gefrustreerd geloof ik
En dat wordt dan gezegd door een christelijk iemand?? Ziet u niet welke krachten er schuilgaan achter deze vaccinatiecampagne? Ziet u niet dat gevaccineerden ook gewoon ziek worden en besmettelijk zijn? Wat gaat dit soort vaccins die iets met eiwitten doen op de lange termijn uitwerken? Waarom wordt de farmaceutische industrie geholen terwijl er veel minder geld wordt gestopt in medicijnen?
Het vaccin gaat ons niet helpen. Alleen de Heere!
Ja, altijd door middel van vaccins en (als die er zijn) medicijnen.Bogerman schreef:Welja…, dwang…Ambtenaar schreef:Nee hoor. De recente reacties op dit forum van vaccinatieweigeraars versterken enkel mijn opvatting dat vaccinatieplicht moet worden ingevoerd dan wel dat meer maatregelen moeten worden getroffen om niet gevaccineerden te isoleren.Wim Anker schreef:@Ambtenaar raakt ietwat gefrustreerd geloof ik
En dat wordt dan gezegd door een christelijk iemand?? Ziet u niet welke krachten er schuilgaan achter deze vaccinatiecampagne? Ziet u niet dat gevaccineerden ook gewoon ziek worden en besmettelijk zijn? Wat gaat dit soort vaccins die iets met eiwitten doen op de lange termijn uitwerken? Waarom wordt de farmaceutische industrie geholen terwijl er veel minder geld wordt gestopt in medicijnen?
Het vaccin gaat ons niet helpen. Alleen de Heere!
Het verschil tussen jou en eilander & de gebroeders Anker is, is dat jij je hebt laten vaccineren. Daarmee heb je de kans verlaagd om anderen te besmetten en in het ziekenhuis terecht te komen bij besmetting.Lilian1975 schreef: Ik ben gevaccineerd. Maar ik voldoe niet aan je beeld @Ambtenaar. Ik heb hier thuis ook een doos zelftesten liggen. Die ik alleen gebruik bij klachten. Ik weiger mijzelf door testen het leven te laten regeren. Er is massa's geld in de test en vaccinatie samenleving gestopt. We zien nu al het effect dat tegenvalt. Hadden ze dat niet beter kunnen stoppen inonderzoek naar herstel, of in de gezondheidszorg zelf? En ja ik ook ben niet gerust over het komende winterseizoen qua school maar zeker ook kerk.