Wat zijn de leugens?Wim Anker schreef:Dit is de NPO versie van de waarheid. (Oftewel leugens). Zoek even info Ad.parsifal schreef:Ik zou me er ook niet al te druk om maken. Het is wel belangrijk dat testen niet waterdicht zijn en vaccinatie niet honderd procent bescherming bieden. Als men zegt dat vaccinatie bescherming biedt is dat zoals de autogordel dat doet. Ook met een gordel om kun je bij een ongeluk omkomen, maar dat betekent niet dat de gordel je niet beschermt.Ad Anker schreef:Één ding begrijp ik niet. Het schijnt dat er gisteren in de persconferentie zorgen waren over vakantiegangers die het virus mee terug nemen. Ik las dat ook in de krant.
Maar al die vakantiegangers zijn (deels) gevaccineerd, hebben een negatieve test voor vertrek. Hoe komen die besmettingen dan?
Kan iemand dat uitleggen?
COVID-19
Re: COVID-19
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Influenzavirus waart ook rond, is nu bewezen d.m.v. een kweek, bij twee gezinsleden.
Het geeft nagenoeg dezelfde klachten, testen waren negatief, maar klachten waren heftig zodat nader onderzoek nodig was.
Influenza *3* en *4*. De cijfers geven de hoeveelheid virussen aan.
1 is dan laag en 5 heel veel.
Het geeft nagenoeg dezelfde klachten, testen waren negatief, maar klachten waren heftig zodat nader onderzoek nodig was.
Influenza *3* en *4*. De cijfers geven de hoeveelheid virussen aan.
1 is dan laag en 5 heel veel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Delftenaar
Dat komt mede omdat al die andere virussen de afgelopen winter niet hebben kunnen rondgaan. RSV heeft nu in de zomer ook een kleine epidemie veroorzaakt.
Gelezen in het AD:
Door het hele land kampen Nederlandse ziekenhuizen met ernstig zieke patiënten of familieleden die beweren dat corona niet bestaat. Het werk van zorgverleners wordt bemoeilijkt doordat deze corona-ontkenners soms verbaal geweld gebruiken en weigeren zich te laten testen.
,Van naasten van patiënten die met ernstige corona-verschijnselen in het ziekenhuis moeten worden opgenomen, krijgen wij soms te horen: ‘Zeg maar wat hij echt heeft, want corona bestaat niet’. Zelfs als je mensen omkeert op hun buik voor de beademing, blijven zij corona ontkennen. Die patiënten en hun naasten houden zich niet altijd aan de geldende regels van het ziekenhuis. Ze gaan wél knuffelen. Doen niet altijd een mondkapje voor, wat je wel geacht wordt te doen. Er wordt ook verbaal geweld gebruikt en gescholden. Zij zeggen bijvoorbeeld dat ‘de regering ons allemaal in de macht heeft’.’’
Best eng, als mensen zo denken.
Door het hele land kampen Nederlandse ziekenhuizen met ernstig zieke patiënten of familieleden die beweren dat corona niet bestaat. Het werk van zorgverleners wordt bemoeilijkt doordat deze corona-ontkenners soms verbaal geweld gebruiken en weigeren zich te laten testen.
,Van naasten van patiënten die met ernstige corona-verschijnselen in het ziekenhuis moeten worden opgenomen, krijgen wij soms te horen: ‘Zeg maar wat hij echt heeft, want corona bestaat niet’. Zelfs als je mensen omkeert op hun buik voor de beademing, blijven zij corona ontkennen. Die patiënten en hun naasten houden zich niet altijd aan de geldende regels van het ziekenhuis. Ze gaan wél knuffelen. Doen niet altijd een mondkapje voor, wat je wel geacht wordt te doen. Er wordt ook verbaal geweld gebruikt en gescholden. Zij zeggen bijvoorbeeld dat ‘de regering ons allemaal in de macht heeft’.’’
Best eng, als mensen zo denken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dat is inderdaad volkomen geschift. Het laat zien hoe dom en wantrouwend bepaalde mensen zijn, en wat een grote risico's dat meebrengt voor de volksgezondheid maar veel breder nog voor de hele samenleving. Alleen als de elite ook het beste met de onderkant van de samenleving voor heeft, kan er het vertrouwen ontstaan dat de overheid het goed met mensen voor heeft. Dit soort gedrag kan ik in ieder geval niet los zien van van New public management en andere technocratische besturingsfilosofieën.
Ik weet niet of dat de oplossing is. Niet al te gepolariseerde politiek helpt wel. In landen als Denemarken en Noorwegen kun je je nog voorstellen dat een minderheidsregering redelijk veel gedaan krijgt. In Nederland lijkt het afbranden van al het beleid van "de andere kant" een doel. Nog niet zo erg als in de VS, maar ook in Nederland krijg je vaak genoeg "tegen D66" of "tegen PVV" is goed genoeg voor een argument.DDD schreef:Dat is inderdaad volkomen geschift. Het laat zien hoe dom en wantrouwend bepaalde mensen zijn, en wat een grote risico's dat meebrengt voor de volksgezondheid maar veel breder nog voor de hele samenleving. Alleen als de elite ook het beste met de onderkant van de samenleving voor heeft, kan er het vertrouwen ontstaan dat de overheid het goed met mensen voor heeft. Dit soort gedrag kan ik in ieder geval niet los zien van van New public management en andere technocratische besturingsfilosofieën.
Het heeft ook geholpen dat in Denemarken, Nieuw-Zeeland en Noorwegen (en andere landen) vanaf het begin duidelijke communicatie was over de doelen en de regeringsleider zich goed opstelde als zorgende ouder (moeder in deze gevallen). Een lachende Rutte die een fout maakt met handschudden en ministers die blunderen bij prive feesten doen niet veel goeds (al was dat laatste waarschijnlijk van weinig invloed).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
In de brief voor het PO van Slob staat het volgende:
Het lijkt me vreemd. Gevaccineerden kunnen besmet raken, worden minder ziek maar kunnen het wel overdragen. Dan toch juist wel testen?Wat verandert er in het primair onderwijs en kinderopvang? Voor het primair onderwijs verandert er zeer weinig. Er is sprake van volledig onderwijs. Wat er verandert, is dat het OMT in haar meest recente advies heeft aangegeven dat het preventief zelftesten door personeel tweemaal per week niet meer hoeft wanneer zij als immuun worden beschouwd. Dat is o.a. wanneer iemand volledig gevaccineerd is en twee weken heeft gewacht om de immuniteit op te bouwen.
Als ik een complotdenker was zou ik denken dat het een extra stimulans is om twijfelaars over de streep te trekken, om gevaccineerden een beetje het gevoel te geven dat ze nu net wat meer mogen en om ongevaccineerden een beetje achter te stellen.
En in een dergelijk op zichzelf vrij onschuldig complot geloof ik ook zelfs een beetje
En in een dergelijk op zichzelf vrij onschuldig complot geloof ik ook zelfs een beetje
- Niet meer zo actief -
De minister heeft dit ook gewoon gezegd hoor.Mannetje schreef:Als ik een complotdenker was zou ik denken dat het een extra stimulans is om twijfelaars over de streep te trekken, om gevaccineerden een beetje het gevoel te geven dat ze nu net wat meer mogen en om ongevaccineerden een beetje achter te stellen.
Het is toch logisch dat gevaccineerden meer vrijheid krijgen? Die zijn een minder groot gevaar voor de volksgezondheid.
Helaas niet. Dat is nu net het probleem.DDD schreef:Het is toch logisch dat gevaccineerden meer vrijheid krijgen? Die zijn een minder groot gevaar voor de volksgezondheid.
Re: RE: Re: COVID-19
Waarschijnlijk wel.Wim Anker schreef:Helaas niet. Dat is nu net het probleem.DDD schreef:Het is toch logisch dat gevaccineerden meer vrijheid krijgen? Die zijn een minder groot gevaar voor de volksgezondheid.
https://www.gezondheidsraad.nl/document ... vaccinatie
https://eu.usatoday.com/story/life/heal ... 579328001/Wim Anker schreef:
Helaas niet. Dat is nu net het probleem.
Dan zul je wel teleurgesteld zijn door je grote held, Donald J.
Zouden er echt nog veel mensen in het onderwijs preventief getest hebben, twee maal per week?
Ik kan het me haast niet voorstellen.
Laten we het hopen. Eerste klassen zitten al weer in quarantaine.eilander schreef:Zouden er echt nog veel mensen in het onderwijs preventief getest hebben, twee maal per week?