Herverkaveling Gereformeerde Gezindte (uit Gereformeerde Gemeenten)

Thea

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Thea »

Ik ben nu in Limburg, maar zie echt niets wat op vervolging lijkt. Ik zie alleen roomse kerken en talloze kruizen langs de weg staan.
KDD

Bericht door KDD »

Ditbenik schreef:
KDD schreef:Oké. Het begon met DIA’s post en daar waren de reacties op. Ik denk dat vervolging ook subjectief en relatief kan zijn.
Natuurlijk is het altijd subjectief en relatief. Daarom beschrijf ik alleen wat ik zelf zie.
Is het altijd zo? In rechtszaken wordt al gauw gezegd dat het een vervolging is maar dat is vaak niet zo.
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

KDD schreef:
Ditbenik schreef:
KDD schreef:Oké. Het begon met DIA’s post en daar waren de reacties op. Ik denk dat vervolging ook subjectief en relatief kan zijn.
Natuurlijk is het altijd subjectief en relatief. Daarom beschrijf ik alleen wat ik zelf zie.
Is het altijd zo? In rechtszaken wordt al gauw gezegd dat het een vervolging is maar dat is vaak niet zo.
Geen flauw idee. Ik volg niet alle rechtszaken in Nederland. Ik gaf aan dat ik alleen beschreef wat ik zelf zie.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Er zijn zaken die subjectief beleefd worden, maar het is heel wat anders de zaken objectief te beoordelen. Met uitsluiting van eigen mening.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Thea schreef:Ik ben nu in Limburg, maar zie echt niets wat op vervolging lijkt. Ik zie alleen roomse kerken en talloze kruizen langs de weg staan.
Dan kijk je niet op de juiste plaatsen. Ga eens praten met mensen die tot geloof gekomen zijn.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Bezorgd schreef:
Wim Anker schreef:@Bezorgd is een scheurmaker
Je bedoelt 'realist'? ;)
Het is dat ik je grappig vindt, dus ik kan het wel hebben, maar het is natuurlijk best op de persoon.
Hoezo? Op dit forum is in de loop der jaren best e.e.a. gedeeld. En ik snap niet zo goed dergelijke opmerkingen over een kerkverband wat het jouw niet (meer) is. En dat is - helaas - niet voor het eerst.

HSV: Maar laat niemand van u
lijden als een moordenaar of
dief, of kwaaddoener, of als
iemand die zich met de zaken
van iemand anders bemoeit.

Er bestaat een soort van
geestelijke griep en dat is je te
bemoeien met andermans
zaken in plaats van vol ijver en
trouw je eigen zaken te
behartigen.

Bemoeizucht staat in
bovengenoemde tekst op één
lijn met moord en diefstal en
dat is dus een ernstige
overtreding!
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Beste Wim, deze hele discussie ging over de hele gezindte.
Bogerman

Bericht door Bogerman »

Wim Anker schreef:
Bezorgd schreef:
Wim Anker schreef:@Bezorgd is een scheurmaker
Je bedoelt 'realist'? ;)
Het is dat ik je grappig vindt, dus ik kan het wel hebben, maar het is natuurlijk best op de persoon.
Hoezo? Op dit forum is in de loop der jaren best e.e.a. gedeeld. En ik snap niet zo goed dergelijke opmerkingen over een kerkverband wat het jouw niet (meer) is. En dat is - helaas - niet voor het eerst.

HSV: Maar laat niemand van u
lijden als een moordenaar of
dief, of kwaaddoener, of als
iemand die zich met de zaken
van iemand anders bemoeit.

Er bestaat een soort van
geestelijke griep en dat is je te
bemoeien met andermans
zaken in plaats van vol ijver en
trouw je eigen zaken te
behartigen.

Bemoeizucht staat in
bovengenoemde tekst op één
lijn met moord en diefstal en
dat is dus een ernstige
overtreding!
Maar nu doe je toch hetzelfde als Bezorgd? Nu bemoei jij je weer met hem.
En wat Bezorgd zei was toch geen bemoeien. Het was zorgen neerschrijven. En daar is veel reden voor.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Tiberius schreef:@Wim Anker: Ik denk dat het met verschillen leren omgaan een beter uitgangspunt is dan die verschillen in een herverkaveling onder te brengen. Want dan wordt het precies wat Jongere zegt een repeterende breuk.
En goed, ik begrijp ook wel dat er een punt is waarop verschillende meningen niet meer in één verband passen, maar m.i. is dat punt zeker nog lang niet bereikt.
Helemaal eens. Een van bovenaf georkestreerde herverkaveling is uiteraard onzinnig. Van onderaf vind er overigens een continue herverkaveling plaats, leden die elders hun heil zoeken.
Tiberius schreef:Je ziet dat met de zwarte-pakken-discussie, hierboven door Bezorgd gestart: na enig gesprek zou er voldoende ruimte over moeten blijven voor beide partijen. Maar die ruimte moet er wel zijn: zowel voor de 100%-zwart-aanhangers als voor de 100%-niet-zwart-aanhangers. Dat is niet spottend bedoeld, maar om het even duidelijk neer te zetten, omdat je anders het effect krijgt, dat degene met de strengste ideeën altijd voorrang krijgt, zoals GG-lid tijdens het typen van dit bericht al claimt.
Ach, zoals overal moeten extremen gewoon genegeerd worden. Voor wat het waard is, elke keer lees ik met verbazing dat dingen blijkbaar 'moeten' en dat er anders 'commentaar' komt. Of sancties? Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Ik denk dat het veel reageren is op 'hear say'. En verder, wat boeit het? Velen mensen scheren zich elke dag zodat men eruit ziet als (overjarige) romeinse schandknapen. Moeten ze zelf weten.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 19 aug 2021, 20:18, 3 keer totaal gewijzigd.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Bezorgd schreef:Beste Wim, deze hele discussie ging over de hele gezindte.
Deze (onnodige) discussie is door jouw begonnen. Als er even geen fikkie ergens is moet er blijkbaar weer wat worden aangestoken?
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Wim Anker schreef:
Deze (onnodige) discussie is door jouw begonnen. Als er even geen fikkie ergens is moet er blijkbaar weer wat worden aangestoken?
Zolang het maar niet met hout wordt gedaan dan. Dat is schadelijk.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Wim Anker schreef:
Kom op Wim.
Wat is dit voor onzinnig verwijt. We zitten hier op een discussieforum.
Daarnaast zat er niets stekends bij, maar was het niet meer dan een realistische opmerking over een onderwerp dat me al langer bezighoudt.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Bezorgd schreef:
Wim Anker schreef:
Kom op Wim.
Wat is dit voor onzinnig verwijt. We zitten hier op een discussieforum.
Daarnaast zat er niets stekends bij, maar was het niet meer dan een realistische opmerking over een onderwerp dat me al langer bezighoudt.
Blijkbaar was het Wim opgevallen dat er een link was met de GG waar jij zeker in het verleden je moeite mee hadt. Terecht dat het naar een ander topic verplaatst is. Nu kan er makkelijker gelinkt worden met de gehele gezindte.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef:Er zijn zaken die subjectief beleefd worden, maar het is heel wat anders de zaken objectief te beoordelen. Met uitsluiting van eigen mening.
Objectiviteit bestaat niet.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ambtenaar schreef:
-DIA- schreef:Er zijn zaken die subjectief beleefd worden, maar het is heel wat anders de zaken objectief te beoordelen. Met uitsluiting van eigen mening.
Objectiviteit bestaat niet.
In zekere zin toch zeker wel, zoals ik dat zie: Vanzelf geen mens kan zichzelf uitsluiten, maar daarom zijn er wel onwankelbare vastigheden en waarheden.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Plaats reactie