Mee eens. Ik heb het idee dat in Nederland ook veel opiniemakers tegen vaccinatieplicht zijn en dat is geruststellend.Habitat schreef:Rosanne Hertzberger werd in Frankrijk geconfronteerd met de 'passe sanitaire'. Goede column daarover in NRC:
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/08/14/te ... n-a4054718
Vaccinatie met het oog op COVID-19
Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
- Delftenaar
Afgelopen zaterdag ben ik in Frankrijk geweest. Daar hebben we rustig op terrasjes etc. kunnen zitten zonder dat iemand om vaccinatiebewijzen enz. vroeg.
Ook daarin geldt meestal de Franse slag. Uiteraard kun je pech hebben....
Ik moest vandaag in Denemarken mijn vaccinatiebewijs laten zien om toegang te krijgen tot een zwembad.Delftenaar schreef:Afgelopen zaterdag ben ik in Frankrijk geweest. Daar hebben we rustig op terrasjes etc. kunnen zitten zonder dat iemand om vaccinatiebewijzen enz. vroeg.
In Duitsland werden wij botweg in enkele winkels geweigerd omdat we geen FFP2 masker (maar een gewoon wegwerp-mondkapje) op hadden. Duitsers geloven kennelijk nog in schijnveiligheid. 

Moet je je maar aan de regels houden of naar een ander gebied in Duitsland gaan.Tiberius schreef:In Duitsland werden wij botweg in enkele winkels geweigerd omdat we geen FFP2 masker (maar een gewoon wegwerp-mondkapje) op hadden. Duitsers geloven kennelijk nog in schijnveiligheid.
- Niet meer zo actief -
Ik ben sowieso tegen verplichte kledij.Mannetje schreef:Moet je je maar aan de regels houden of naar een ander gebied in Duitsland gaan.Tiberius schreef:In Duitsland werden wij botweg in enkele winkels geweigerd omdat we geen FFP2 masker (maar een gewoon wegwerp-mondkapje) op hadden. Duitsers geloven kennelijk nog in schijnveiligheid.
Tja, dan moet je naar een naturistencamping 

- Niet meer zo actief -
Dat is denk ik ook niets voor mij: ook weer een verplichting op het gebied van kledij.Mannetje schreef:Tja, dan moet je naar een naturistencamping
- Delftenaar
Moraal van het verhaal: al die regels hangen af van de mate van serieusheid waarmee de beambte van dienst een en ander moet controleren.
Hoewel ietwat cliche geloof ik direct dat ze daar in Duitsland of Denemarken serieuzer mee omgaan dan in Frankrijk.
Sinds wanneer zijn op refoforum.nl naturisten aanwezig?
Verlangen naar het leven voor Genesis 3?
Hoewel ietwat cliche geloof ik direct dat ze daar in Duitsland of Denemarken serieuzer mee omgaan dan in Frankrijk.
Sinds wanneer zijn op refoforum.nl naturisten aanwezig?
Verlangen naar het leven voor Genesis 3?
Nee, het is de instelling van de inwoners van een land.
Duitsland : als Fpp2 verplicht is, gebruik je die.
Nederland : als er geen controles zijn, doe ik het niet.
Dat was in de Harz wel anders. Veel blauwe kapjes, ffp2 werd vooral door Nederlanders gedragen.refo schreef:Nee, het is de instelling van de inwoners van een land.
- Niet meer zo actief -
-
Blauwe zijn toch FFP2?Mannetje schreef:Dat was in de Harz wel anders. Veel blauwe kapjes, ffp2 werd vooral door Nederlanders gedragen.refo schreef:Nee, het is de instelling van de inwoners van een land.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
- Delftenaar
Hoe een land met de pandemie wil omgaan is een andere discussie: de realiteit is dat er nu een pandemie is. Vandaag zijn er in Zuidoost-Azie en Australië veel besmettingen in landen die eerder dachten de pandemie buiten de deur te houden.refo schreef:Nee, het is de instelling van de inwoners van een land.
Dus niet zoals ze nu in Australië en Nieuw-Zeeland doen: je kunt zoals nu in Australië meer dan een jaar in lockdown zijn. Uiteindelijk raakt het virus je deze winter (in Australië is het nu winter) alsnog.
Uiteindelijk zijn er twee oplossingen: vaccinatie of het het virus door de samenleving laten gaan, met wellicht veel slachtoffers.
Dat laatste lijkt mij een vals dilemma. Ook bij/na vaccinatie kan het virus door de samenleving gaan.Delftenaar schreef:Hoe een land met de pandemie wil omgaan is een andere discussie: de realiteit is dat er nu een pandemie is. Vandaag zijn er in Zuidoost-Azie en Australië veel besmettingen in landen die eerder dachten de pandemie buiten de deur te houden.refo schreef:Nee, het is de instelling van de inwoners van een land.
Dus niet zoals ze nu in Australië en Nieuw-Zeeland doen: je kunt zoals nu in Australië meer dan een jaar in lockdown zijn. Uiteindelijk raakt het virus je deze winter (in Australië is het nu winter) alsnog.
Uiteindelijk zijn er twee oplossingen: vaccinatie of het het virus door de samenleving laten gaan, met wellicht veel slachtoffers.
Aha, je hebt ook blauwe ffp2.\
Ik dacht aan deze variant:
Maar je hebt ook deze:
En die lijken ook ffp2 te heten.
Ik dacht aan deze variant:

Maar je hebt ook deze:

En die lijken ook ffp2 te heten.
- Niet meer zo actief -