Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Wim Anker

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door Wim Anker »

Ambtenaar schreef:Laten we beginnen met minder vlees eten. Dat is een heel makkelijke maatregel.
Voor de bühne ja. En het klinkt "deugend" op de NPO.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Wim Anker schreef: Voor de bühne ja. En het klinkt "deugend" op de NPO.
Hoezo voor de bühne? Veeteelt gaat nu eenmaal gepaard met uitstoot van veel broeikasgassen. Bovendien is de veehouderij verantwoordelijk voor het grootste deel van de stikstofuitstoot in Nederland. Meerdere vliegen in één klap, waar klimaat, natuur en gezondheid direct van profiteren.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Ambtenaar schreef:
Wim Anker schreef: Voor de bühne ja. En het klinkt "deugend" op de NPO.
Hoezo voor de bühne? Veeteelt gaat nu eenmaal gepaard met uitstoot van veel broeikasgassen. Bovendien is de veehouderij verantwoordelijk voor het grootste deel van de stikstofuitstoot in Nederland. Meerdere vliegen in één klap, waar klimaat, natuur en gezondheid direct van profiteren.
Bullshit. Vermindering van vleesconsumptie gaat veelal gepaard met "kwaliteit van de slager" op overige dagen. De plofkip is het meest milieu vrieindelijk (en daarmee het meest klimaatsparend). Maar juist die wordt on de ban gedaan ten faveure van de slager. Het resultaat voor milieu (en dus op termijn klimaat) is in NL 0 of negatief.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 12 aug 2021, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Dodo

Bericht door Dodo »

Ik ben nu wel benieuwd naar je overige tips. Pak vaker het vliegtuig, misschien? Want treinen zijn zo deugend?
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Wim Anker schreef:
Ambtenaar schreef:Laten we beginnen met minder vlees eten. Dat is een heel makkelijke maatregel.
Kom Wim. Je ging 5 goeie tips geven. Ambtenaar afbranden is er daar niet 1 van vermoed ik.
Mara

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Ik ben nu wel benieuwd naar je overige tips. Pak vaker het vliegtuig, misschien? Want treinen zijn zo deugend?
De overige tips zijn:
1. Stop met eten
2. Stop met drinken
3. Stop met reizen
4. Stop met internetten
5. Stop met leven.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Zeeuw schreef:
Wim Anker schreef:
Kom Wim. Je ging 5 goeie tips geven. Ambtenaar afbranden is er daar niet 1 van vermoed ik.
Haha. Wim zegt: 'Ik hoef maar te geven' en niet 'Ik ga geven'.

Ik dacht dat jij nog 'even' ging werken. Het lijkt een beetje 'Ik zoek een slachtoffer' bij jou Zeeuw. Eerst DIA en nu Wim.

Wellicht vragen ze er enigszins om, in jouw optiek...
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:
Zeeuw schreef:
Wim Anker schreef:
Haha. Wim zegt: 'Ik hoef maar te geven' en niet 'Ik ga geven'.

Ik dacht dat jij nog 'even' ging werken. Het lijkt een beetje 'Ik zoek een slachtoffer' bij jou Zeeuw. Eerst DIA en nu Wim.

Wellicht vragen ze er enigszins om, in jouw optiek...
Dat eerste klopt. Dus vroeg ik er netjes om.
Heb een paar beeldschermen, maar inderdaad, het leidt wel wat af van werken. Gezien mijn vriendelijk manier van communiceren zullen weinigen zich slachtoffer van mij voelen. Dit in tegenstelling tot de communicatie van sommige Forummers...Ad.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Mara schreef:
Dodo schreef:Ik ben nu wel benieuwd naar je overige tips. Pak vaker het vliegtuig, misschien? Want treinen zijn zo deugend?
De overige tips zijn:
1. Stop met eten
2. Stop met drinken
3. Stop met reizen
4. Stop met internetten
5. Stop met leven.
Leef dicht bij de Heere, zoek dagelijks Zijn aangezicht.

Inderdaad klinkt dat heel deugend maar het decadente materialisme van onze gezindte is verdrietig.

-koop tweedehands kleding en draag kleding af
-koop duurzame meubels en doe er levenslang mee of schaf bij noodzakelijke vervanging iets tweedehands aan
-vier vakantie in Nederland, een basale kampeervakantie in het buitenland voldoet ook
-start een moestuin en eet zo lang mogelijk van je eigen groenten of koop lokaal
-werk zo dicht mogelijk bij huis
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Zeeuw schreef:Dat eerste klopt. Dus vroeg ik er netjes om.
Heb een paar beeldschermen, maar inderdaad, het leidt wel wat af van werken. Gezien mijn vriendelijk manier van communiceren zullen weinigen zich slachtoffer van mij voelen. Dit in tegenstelling tot de communicatie van sommige Forummers...Ad.
:) Heel deugend. Smaken verschillen. :hum
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:
Zeeuw schreef:Dat eerste klopt. Dus vroeg ik er netjes om.
:) Heel deugend. Smaken verschillen. :hum
Dat geeft het leven kleur he. Maar je hebt me wel overtuigd: ik log even uit en ga hard werken :)
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

:super
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Zeeuw schreef:
Wim Anker schreef:
Inderdaad. Vanmiddag. Ik moet nu afwassen, spullen pakken en naar de zwemplas, dan meeduiken en meeballen met mijn 3 jongens die ik e.e.a. heb beloofd. Nog even geduld.

En allemaal vanuit een tentje uit 1995 en vanaf een slaapmatje van heel vroeger. Toen reizen nog hard werken was.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Een andere vraag. Is natuurbehoud een intrinsieke waarde die je perse moet onderschrijven als principe, of kunnen we ook leven met een veranderende natuur leven?
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Is een veranderende natuur mogelijk met behoud van biodiversiteit? En natuurlijk evenwicht? Als het antwoord daar ja op is, is behoud van de aanwezige natuur geen doel op zich. Maar ik meen dat het antwoord ontkennend is. Dan zitten we niet ver van het behoud van natuur als noodzakelijk onderdeel van onze samenleving.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie