Ja, zonder serieuze capaciteit kun je geen 400 gasten ontvangen. Men kwam op drukken zondagen samen in een kerkgebouw wat niet meer in gebruik was.Zeeuw schreef:Die evangelisatiepost had een serieuze capaciteit? Dat laatste vind ik overigens nogal apart en wereldvreemd overkomen.Ditbenik schreef:Ik kan me daar iets bij voorstellen. Ik heb het gezien op een evangelisatiepost waar zo'n tien personen uit die plaats aanwezig waren en vervolgens 400 reformatorische toeristen binnen stroomden. Toen ging er ook een stel weg, al voordat de dienst begonnen was. Bij die mevrouw sloeg inderdaad de angst om het hart. De manier waarop mensen gekleed waren, de manier waarop naar hen gekeken werd en de massa. Alles bij elkaar werd dat als zeer beangstigend ervaren. Tegenwoordig worden daar aparte diensten belegd voor toeristen om deze cultuurshock te voorkomen.Susanna schreef:Ik ben bang in een "zware" reformatorische kerk, waar veel mensen zwarte kleren aan hebben. Ik krijg er buikpijn van en flashbacks.
Wat vind je apart en wereldvreemd overkomen? De cultuurshock of de aparte diensten?