Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

DDD

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Eens. Maar het heeft wel de voorkeur dat iemand zich in een onderwerp heeft verdiept. De visie van Van der Tang is recent in ondeskundigheid overtroffen door een ondernemer met een visie op aanbod en aanvaarding in de huizenmarkt, maar het scheelde niet veel. En in al zulke gevallen kan het RD beter op zoek gaan naar iemand met verstand van zaken.
Het zit breder dan je denkt. In mijn familie zijn mensen tegen vaccinatie, zijn ze bang voor een great reset en moeten ze helemaal niet hebben van supranationale samenwerking en vinden ze Bill Gates een engerd.

Dat vindt Van der Tang ook allemaal, als het het even plat slaat.
Ik weet wel dat er heel veel mensen zijn met rare opvattingen, maar die hoeven geen artikelen in de krant te schrijven.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:
Ambtenaar schreef:
GerefGemeente-lid schreef: De reden dat Van der Tang tegen vaccinatie is, is toch wel een andere hoor.

Maar verder zou je analyse is wel aardig kunnen kloppen inderdaad.
Ik geef helemaal geen reden waarom mijn familie van mij tegen vaccinatie is.
Inderdaad. ;)
En verder ben ik benieuwd wat GGlid kloppend vindt aan de analyse. Welke analyse? Zou je hier wat nader op in kunnen gaan GGlid?
@Ambtenaar,
Je hebt gelijk. Ik las niet goed.

@Ad Anker,
De analyse dat allerlei complottheorieën de boventoon voeren binnen sommige gelederingen in de gereformeerde gezindte. Volgens mij is Bil Gates gewoon een aardige man, die alleen veel geld heeft op zijn bankrekening. Verder maak ik me niet zoveel zorgen over hem. Hij is net als ik ook maar gewoon een mens.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:
Ik weet wel dat er heel veel mensen zijn met rare opvattingen, maar die hoeven geen artikelen in de krant te schrijven.
Daar heb je een punt.
Laag

Bericht door Laag »

DDD schreef:
Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Eens. Maar het heeft wel de voorkeur dat iemand zich in een onderwerp heeft verdiept. De visie van Van der Tang is recent in ondeskundigheid overtroffen door een ondernemer met een visie op aanbod en aanvaarding in de huizenmarkt, maar het scheelde niet veel. En in al zulke gevallen kan het RD beter op zoek gaan naar iemand met verstand van zaken.
Het zit breder dan je denkt. In mijn familie zijn mensen tegen vaccinatie, zijn ze bang voor een great reset en moeten ze helemaal niet hebben van supranationale samenwerking en vinden ze Bill Gates een engerd.

Dat vindt Van der Tang ook allemaal, als het het even plat slaat.
Wat voor de ene raar is, is voor de ander niet raar. Iemand kan opvattingen hebben, die buiten de opvattingen van de meerderheid liggen, maar die later niet raar blijken te zijn. Ik vind de opvattingen van Van der Tang van gezond wantrouwen getuigen, om het als onnozel weg te zetten, om hem te weren uit het RD, dat vind ik dan weer onnozel.
Wat Noach deed, in zijn dagen, een groot schip bouwen, prediken dat de aarde zou vergaan, dat vonden de meeste mensen toen ook onnozel, maar toch gebeurde het. En nu wil ik Van der Tang of zijn schrijven niet gelijk stellen met Noach, maar, om bepaalde zaken als raar en onnozel weg te zetten, vind ik onnozel.
DDD

Bericht door DDD »

Dat ben ik op zichzelf in het algemeen met jou eens. Maar niet in het geval iemand zomaar wat roept.
Marco

Bericht door Marco »

Van der Tang roept niet zomaar iets, hij signaleert wel degelijk zaken die belangrijk zijn. Maar aan de andere kant presenteert hij die als onderdeel van een vooropgezet plan. Daarin loopt hij volgens mij net iets te hard. Dat is jammer, want daardoor gaat hij alsnog richting complotdenken.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

https://www.theatlantic.com/newsletters ... ng/619470/

In Missouri zijn ze terug bij af, vanwege lage vaccinatiecijfers.
Mara

Bericht door Mara »

De eerste prik zit er in. Ik had me op alles voorbereid, brakke dagen, hoofdpijn, koorts, pijnlijke arm, niets van dat alles.
Het opmerkelijke is dat ik bij de ouderen ook niemand hoor klagen over een bijwerking, wel bij de jongeren.
Is dit toevallig of heeft het met het immuunsysteem te maken?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef:De eerste prik zit er in. Ik had me op alles voorbereid, brakke dagen, hoofdpijn, koorts, pijnlijke arm, niets van dat alles.
Het opmerkelijke is dat ik bij de ouderen ook niemand hoor klagen over een bijwerking, wel bij de jongeren.
Zou kunnen. Bij de eerste had ik wat spierpijn, bij de tweede is de impact wat groter. Veel leeftijdgenoten die zich enkele dagen beroerd voelen. Ben zelf dit weekend aan de beurt voor de tweede prik.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Ik lees zojuist dat virologen erachter zijn gekomen dat gevaccineerden in zulke hoge mate het virus toch alsnog over kunnen dragen dat de maatregelen voor gevaccineerde en niet-gevaccineerde weer hetzelfde moet zijn.

Oftewel, de 70% van Nederland, die zich hebben laten vaccineren voor andere, hadden het niet hoeven doen. Ik vind dat je hier al weer uit kan zien dat de wereld gewoon gek is geworden, massa's worden geprikt, terwijl dit alles totaal niet nodig is. Hoogstens voor oudere en risicogroepen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
Mara schreef:De eerste prik zit er in. Ik had me op alles voorbereid, brakke dagen, hoofdpijn, koorts, pijnlijke arm, niets van dat alles.
Zou kunnen. Bij de eerste had ik wat spierpijn, bij de tweede is de impact wat groter. Veel leeftijdgenoten die zich enkele dagen beroerd voelen. Ben zelf dit weekend aan de beurt voor de tweede prik.
Mijn man heeft de prik afgelopen week gehad en heeft zich een paar dagen ellendig gevoeld. Ik mag aankomende vrijdag.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:Ik lees zojuist dat virologen erachter zijn gekomen dat gevaccineerden in zulke hoge mate het virus toch alsnog over kunnen dragen dat de maatregelen voor gevaccineerde en niet-gevaccineerde weer hetzelfde moet zijn.

Oftewel, de 70% van Nederland, die zich hebben laten vaccineren voor andere, hadden het niet hoeven doen. Ik vind dat je hier al weer uit kan zien dat de wereld gewoon gek is geworden, massa's worden geprikt, terwijl dit alles totaal niet nodig is. Hoogstens voor oudere en risicogroepen.
Dat is wel een heel beperkte blik. Vaccinatie leidt tot minder ziekenhuisopname, en dat is leidend in Nederland.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik lees zojuist dat virologen erachter zijn gekomen dat gevaccineerden in zulke hoge mate het virus toch alsnog over kunnen dragen dat de maatregelen voor gevaccineerde en niet-gevaccineerde weer hetzelfde moet zijn.

Dat is wel een heel beperkte blik. Vaccinatie leidt tot minder ziekenhuisopname, en dat is leidend in Nederland.
Nee hoor, ik vind het pragmatisch. Bijna alleen maar mensen die in de risicogroepen of gewoon oud zijn komen in het ziekenhuis. Dus het is gewoon dom en onnodig om de gezonde mensen te vaccineren, sterker nog, de kinderen zelfs ook...

En niet de ziekenhuisopnames zijn leidend, de besmettingen zijn leidend.

Het klopt gewoon niet.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:
En niet de ziekenhuisopnames zijn leidend, de besmettingen zijn leidend.

Het klopt gewoon niet.
Dan heb je toch iets gemist. In Nederland gaat het om het ontlasten van de zorg, al anderhalf jaar.

De verwachting of hoop was dat gevaccineerden minder besmettelijk zouden zijn, maar dat was bijvangst. Grote winst is dat gevaccineerden de zorg minder belasten.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

dus de samenleving gaat dan iedereen die oud is of in een risicogroep valt maar uitsluiten?

En wat ambtenaar zegt, het is altijd te doen om zwakken te beschermen en de zorg draaiend te houden, dus ik weet niet waar je idee dat het besmettingen leidend is vandaan komt?
Als dat zo was, had alles afgelopen vrijdag weer op slot gegaan
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie