Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

DDD

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

parsifal schreef:
DDD schreef:Zeker. Maar dan heb ik het bij de crèche over bijvoorbeeld de mazelen.
Het mazelenvaccin is wel zo goed dat het gevaar voor gevaccineerde kinderen zelfs onder zware blootstelling aan het virus vrij klein is. Verder is er al jaren nauwelijks mazelen in Nederland. Lijkt me niet iets om in het algemeen te verplichten. Tijdens een epidemie wat extra maatregelen nemen lijkt me wel op zijn plaats.

Wat betreft Frankrijk. Mijn grootste probleem is dat de maatregelen ook voor winkelcentra gelden.
Ik heb begrepen dat kinderen onder de zes maanden sowieso niet ingeënt zijn. Dan zijn ongevaccineerde kinderen wel degelijk een risico.
KDD

Bericht door KDD »

Voor wie zijn ze een risico?
Mara

Bericht door Mara »

KDD schreef:Het blijft een verwarrende en verdeeldheid zaaiende fenomeen. De vaccin die heel veel mensen hier gekregen hebben (AstraZeneca) is ineens niet geldig voor vele evenementen in America en nu schijnt het dat het ook voor Europa niet geldig is.
Begin jullie vertrok een groep artsen en verpleegkundigen naar de Kaapverdische eilanden, met A.Z. vaccins.
"De sfeer zit er goed in op het vliegveld bij de voornamelijk Rotterdamse vrijwilligers, bestaande uit onder andere artsen en verplegend personeel. In de rij voor de incheckbalie worden typisch Kaapverdiaanse pasteitjes uitgedeeld en is de stemming opperbest. Aan boord zijn straks niet alleen de vrijwilligers, maar ook 150 duizend AstraZeneca-vaccins van de Nederlandse overheid die binnen een week worden weggeprikt op het eiland Santiago."
Rijnmond.nl

Ik dacht toen, doet leeftijd daar dan niet toe?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Valcke

Bericht door Valcke »

DDD schreef:Dan zijn ongevaccineerde kinderen wel degelijk een risico.
Ik vind dit soort uitingen zó extreem. Jonge kinderen besmetten ouderen niet of nauwelijks en maken zelf de infectie heel mild door - spreek nu niet over een enkele uitzondering op deze regel! Het hele idee dat alles en iedereen beschermd moet zijn voor het kleinst mogelijke risico is ridicuul. Kijk eens hoeveel ongevaccineerde kinderen nu wegens covid in het ziekenhuis liggen en hoeveel kinderen om andere redenen… alles is volstrekt doorgeslagen tot in het meest extreme toe.

En als je dit bedoelt voor de mazelen, dan geldt mutatis mutandis wat mij betreft hetzelfde.
Laatst gewijzigd door Valcke op 13 jul 2021, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Charles

Bericht door Charles »

Eerst ging het om aantal doden, toen over aantal IC-opnamen en nu telt men aantal besmettingen.
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Valcke schreef:Ditbenik: ik vind je ook erg naïef als het gaat om het verwijderen van informatie / meningen. Charles heeft gewoon gelijk dat ook goed gedocumenteerde wetenschappelijke inzichten afgelopen tijd verwijderd zijn van social media omdat deze niet passen in de mainstream opvattingen. Datzelfde kan zich dus ook voordoen als het gaat om andere ‘afwijkende’ opvattingen, bv ten aanzien van gender. Sterker nog: daarop wordt reeds gejaagd.

Je denkt ook wel erg gemakkelijk over vaccinregistraties en -paspoorten. Het is waar dat dit niet het teken is van de antichrist, maar het kan wel een stap zijn in deze richting. In Frankrijk gaat het reeds gebruikt worden voor dwang en uitsluiting. Er is dus alle reden om hier kritisch over te zijn.
Ja, ik ben erg naïef. Maar de social media zijn baas over hun eigen regels. Als ik hier op Refoforum een andere mening heb, krijg ik een waarschuwing of een ban. Zo gebeurt dat ook Facebook, Twitter e.d. Ook in het RD of de Telegraaf krijgt niet iedere mening de ruimte. Dat is afhankelijk van wie welke regels hanteert. Het wordt een heel ander verhaal als je publiek je mening niet meer mag uiten. Ik ben zo naïef om te veronderstellen dat die tijd heel dicht bij is.

Waar ik moeite mee heb is dat er een isgelijkteken wordt gezet tussen vaccineren en het teken van de antichrist. Dat was waar ik op wees. Vaccinatiedwang hadden we in Nederland trouwens al in de 19e eeuw.
Waar ik ook moeite mee heb is dat er wordt gedaan alsof het zo erg is voor ons maar de strijd is niet tegen ons, maar is gericht tegen het Koninkrijk van God en de uitkomst staat vast. Het zijn de barensweeën, de dingen die moeten gebeuren. De Heere heeft ons er op voorbereid én beloofd hoe het zal gaan. En daar houd ik me aan vast.
Marco

Bericht door Marco »

Charles schreef:Eerst ging het om aantal doden, toen over aantal IC-opnamen en nu telt men aantal besmettingen.
Logisch, want eerst was het aantal besmettingen niet vast te stellen. Later was het aantal IC-opnamen een voorpost van het aantal doden en bleek bovendien het aantal IC-opnamen een indicator voor het aantal doden dat een of twee weken later zou volgen.

Dat het nu gaat over het aantal besmettingen is niet meer dan logisch: het rijst de pan uit. Dat doen de opnamen en doden nog niet, maar de vrees bestaat dat dat nog komt. Dat de ontwikkelingen anders zullen lopen dan de vorige golven is duidelijk, maar daarmee zijn de besmettingscijfers niet ineens onbelangrijk geworden.
Valcke

Bericht door Valcke »

Ditbenik schreef:Het wordt een heel ander verhaal als je publiek je mening niet meer mag uiten. Ik ben zo naïef om te veronderstellen dat die tijd heel dicht bij is.
En reeds volop gaande is. Dan zijn we het daar over eens. Wat op social media gebeurt, is echter niet zo onschuldig als je dit duidt. En de publieke meningsuiting staat ook nu ernstig onder druk.
Waar ik moeite mee heb is dat er een isgelijkteken wordt gezet tussen vaccineren en het teken van de antichrist.
Ik heb dat toch echt niet gelezen in de postings waar je afstand van nam, zoals van Charles. Volgens mij noemde hij heel reële zaken en ontwikkelingen die we om ons heen zien. Met die waarschuwingen ben ik het van harte eens. Ongeacht de vraag of we nu wel of niet gevaccineerd zijn en wel of niet principiële bezwaren tegen vaccinatie hebben.
Het zijn de barensweeën, de dingen die moeten gebeuren. De Heere heeft ons er op voorbereid én beloofd hoe het zal gaan. En daar houd ik me aan vast.
Dat is zeker waar. Maar dan is het toch ook nodig dat de tekenen herkend worden en dat er waarschuwingen klinken. Nu lijkt het soms alsof je die tekenen niet serieus neemt.
Laatst gewijzigd door Valcke op 13 jul 2021, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Charles

Bericht door Charles »

Voor de duidelijkheid: ik zet absoluut geen isgelijk teken tussen vaccinatie en antichrist oid. Dat is ook met moeite niet uit mn posts te wringen.
Isala

Bericht door Isala »

Alle coronavaccins zijn onder voorwaarden goedgekeurd. Er moet nog minstens twee jaar aanvullende gegeven aangeleverd worden.
De spoedwet was onder andere nodig om te starten met gentherapie, ter bestrijding van Covid-19:

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 18941.html
Hora est!
Charles

Bericht door Charles »

Link heb ik van LinkedIn pagina van Ira Helsoot. Colleges van hem gehad en zodoende een connectie. Daar zijn veel kritische wetenschappelijke artikelen te vinden. Geen complotverhalen dus.
DDD

Bericht door DDD »

Valcke schreef:
DDD schreef:Dan zijn ongevaccineerde kinderen wel degelijk een risico.
Ik vind dit soort uitingen zó extreem. Jonge kinderen besmetten ouderen niet of nauwelijks en maken zelf de infectie heel mild door - spreek nu niet over een enkele uitzondering op deze regel! Het hele idee dat alles en iedereen beschermd moet zijn voor het kleinst mogelijke risico is ridicuul. Kijk eens hoeveel ongevaccineerde kinderen nu wegens covid in het ziekenhuis liggen en hoeveel kinderen om andere redenen… alles is volstrekt doorgeslagen tot in het meest extreme toe.

En als je dit bedoelt voor de mazelen, dan geldt mutatis mutandis wat mij betreft hetzelfde.
Nee, want als er veel ongevaccineerde kinderen op de chreche zitten, nemen de risico's op besmetting ook aanzienlijk toe door het ontbreken van groepsimmuniteit.

Maar goed, daar is hier op het forum al eerder over gediscussieerd.
parsifal

Bericht door parsifal »

DDD schreef:
parsifal schreef:
DDD schreef:Zeker. Maar dan heb ik het bij de crèche over bijvoorbeeld de mazelen.
Het mazelenvaccin is wel zo goed dat het gevaar voor gevaccineerde kinderen zelfs onder zware blootstelling aan het virus vrij klein is. Verder is er al jaren nauwelijks mazelen in Nederland. Lijkt me niet iets om in het algemeen te verplichten. Tijdens een epidemie wat extra maatregelen nemen lijkt me wel op zijn plaats.

Wat betreft Frankrijk. Mijn grootste probleem is dat de maatregelen ook voor winkelcentra gelden.
Ik heb begrepen dat kinderen onder de zes maanden sowieso niet ingeënt zijn. Dan zijn ongevaccineerde kinderen wel degelijk een risico.
Alleen tijdens een uitbraak, waarbij er inderdaad wat voorzichtiger mee omgegaan kan worden tijdens een uitbraak. Maar dat gebeurt niet zo veel meer (mede dankzij de vele vaccinaties in de gehele bevolking).

Punt blijft wel dat de risicos voor kinderen niet groot zijn en m.i. moet je bij kinderen die ook veel leren over non-verbale communicatie niet de gezichten gaan bedekken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Ik was gisteren met mijn vrouw bij de opa en oma van mijn vrouw. Daar in het plaatselijke verzorgingstehuis zijn er 9 nieuwe gevallen van Covid, en ze waren alle 9 gevaccineerd. Wel apart dat Pfizer beweert dat het tot over de 95% helpt. De kans zou theoretisch gezien zeer klein moeten zijn dat ze alle 9 toch weer Covid-19 hebben.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie