Het woordje 'stel' is een afkorting van 'veronderstel', jouw definitie heeft daar niets mee te maken en de inhoud van je opmerking trouwens ook niets met het onderwerp van gesprek.Hoopvol schreef:Dat de prediking van de gekruiste Christus een dwaze prediking is in de ogen van de wereld en van de godsdienst.DDD schreef:Wat bedoel je dan met de zin over het dwaze middel?
Wat betekent het woordje 'stel' dan in jouw beleving?
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Stel betekent niet dat die mogelijkheid er is.Hoopvol schreef:Ik bedoelde dat de mogelijkheid er is.DDD schreef: Wat betekent het woordje 'stel' dan in jouw beleving?
Wat is er op tegen om zondags 3x naar de kerk te gaan of mee te luisteren? Velen die doen zondags middags een dutje van een aantal uur, dan kan je toch beter naar de kerk gaan waar Gods Geest werkt?
Ik ben helemaal niet tegen drie diensten. Ik vind juist dat het heel goed is om keuzeopties te hebben, maar wat je zegt, hoeft daarom nog niet waar te zijn. Je zegt nu trouwens weer iets heel anders. De zondag is niet om de hele dag te slapen, maar als je op zaterdag een dutje doet, mag je dat op zondag ook.
Een dutje van een aantal uur is naar mijn idee niet mogelijk, maar dat zal ook een kwestie van definitie zijn.
Met andere woorden, ik heb onzin geantwoord.DDD schreef:Het woordje 'stel' is een afkorting van 'veronderstel', jouw definitie heeft daar niets mee te maken en de inhoud van je opmerking trouwens ook niets met het onderwerp van gesprek.Hoopvol schreef:Dat de prediking van de gekruiste Christus een dwaze prediking is in de ogen van de wereld en van de godsdienst.DDD schreef:Wat bedoel je dan met de zin over het dwaze middel?
Wat betekent het woordje 'stel' dan in jouw beleving?
Dankjewel voor je feedback. Ik leer graag van jouw diepzinnige weloverwogen wijze woorden.
https://www.rd.nl/artikel/935320-evange ... in-ecuador
Evangelist Peter Fris beëindigt per 1 oktober zijn werkzaamheden voor Zending Gereformeerde Gemeenten (ZGG) in Ecuador. Hij nam een beroep aan naar een andere gemeente.
Evangelist Peter Fris beëindigt per 1 oktober zijn werkzaamheden voor Zending Gereformeerde Gemeenten (ZGG) in Ecuador. Hij nam een beroep aan naar een andere gemeente.
Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten
Zo komen de gedachten, die ik echt wel aanvoelde, hier woordelijk openbaar. Ik weet wel hoe er over gedacht wordt. Maak me maar niets wijs.Orchidee schreef:Jij bent er waarschijnlijk op tegen om er op tegen te zijn!?-DIA- schreef:Er schijnt sprake te zijn geweest, ik hoor soms wat, en niet alles is definieerbaar, dat er stemmen op zijn gegaan, dat nadat Noord en Zuid samen in Zuid kerkten i.v.m. renovatie van de Noorderkerk, om de middagdienst af te schaffen. Ik zou hier in elk geval tegen zijn.newton schreef:Nee, 3 diensten op een zondag doet maar een handjevol mensen. De 3e dienst wordt hier wel gebruikt als argument om geen kinderoppas te gaan regelen. Met thuisblijvende kinderen kan nog steeds 1 van beide ouders 2x naar de kerk.Dodo schreef:Is de norm niet dat je drie keer gaat, als er drie keer kerk is? Zeker als je geen kleine kinderen thuis hebt waar iemand bij thuis moet blijven?
De leesdiensten zijn hier over het algemeen met een goed uurtje afgelopen, dus je ziet ook veel ouders met jonge kinderen waarvoor het stilzitten nog wel wat uitdaging is.
Je kunt beter 2 inhoudelijk goede preken horen dan 3 magere "moetdiensten"!

© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dat is toch prima!
Uw gedachten zijn niet mijn gedachten en andersom is dat ook!
Niet gezegd dat onze wederzijdse gedachten, uitingen en meningen DE waarheid zijn!
Je moet wel openstaan voor kritiek en andere gedachten/meningen!
Wellicht kan je van elkaar leren en op andere gedachten/meningen komen.
Nooit te oud om te leren toch!?
Niet gezegd dat onze wederzijdse gedachten, uitingen en meningen DE waarheid zijn!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik bedoel dit: U spreekt over en mening/gedachten. Ik niet, ook al heb ik die wel. Maar ik ga verder terug naar het fundamentele menszijn na de val.Orchidee schreef:Dat is toch prima!
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Jammer en veroordelend wel, dat u denkt dat ik daar niet bij stil sta en daar niet aan denkt!
En eigenlijk geeft u géén antwoord op mijn posting

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik denk dat DIA wel antwoord geeft. Het is een beetje vreemd om de valse tegenstelling tussen 2 'goede' en drie 'moeten'diensten te maken.Orchidee schreef:Jammer en veroordelend wel, dat u denkt dat ik daar niet bij stil sta en daar niet aan denkt!
O ja dat is vals natuurlijk, sorry!
Ik weet overigens dat mijn kerkenraad leden aanspreekt wanneer leden maar 1x komen i.p.v. de 2x. Dat doen ze op een positieve wijze gelukkig. De argumentatie die dan vaak gebruikt wordt is, hoewel de Bijbel geen twee diensten voorschrijft, je lid bent van een gemeente waar twee diensten worden gehouden en je dus ook beide diensten hoort te komen. Iedere eredienst is immers bedoeld voor de gehele gemeente. Ik vraag me af hoe dat werkt in gemeenten met drie diensten, waarbij de tweededienst bijna niemand komt opdagen. Worden leden daar op aangesproken? Is twee keer gaan daar genoeg? Zo ja, wat is dan nog de functie van de extra dienst?
Toen we nog thuis woonden zei ons moeder tegen ons, twee keer moet je en drie keer mag je. Als er en derde dienst was ging ze altijd. Psalm 84 was haar leven ...
- J.C. Philpot
Mooi dat je dat deelt. Woorden wekken, voorbeelden trekken.KDD schreef:Toen we nog thuis woonden zei ons moeder tegen ons, twee keer moet je en drie keer mag je. Als er en derde dienst was ging ze altijd. Psalm 84 was haar leven ...
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
.
Laatst gewijzigd door TSD op 12 jul 2021, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
.
Laatst gewijzigd door Zeeuw op 12 jul 2021, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.