Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

Panny

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Panny »

Valcke schreef:Natuurlijk zijn er ook risico’s van het niet vaccineren. Maar niet iedereen vindt dat je die risico’s tegen elkaar mag wegstrepen. Ik vind dat ook niet: een mens kiest er niet voor om ziek te worden, dat overkomt hem/haar, of liever gezegd: dat wordt hem/haar opgelegd.
Een mens kan wel kiezen om zoveel mogelijk zijn/haar verantwoording te nemen om ziektes te voorkomen.
Denk aan goede hygiëne, gezond leven, etc.
merel

Bericht door merel »

Valcke schreef:Natuurlijk zijn er ook risico’s van het niet vaccineren. Maar niet iedereen vindt dat je die risico’s tegen elkaar mag wegstrepen. Ik vind dat ook niet: een mens kiest er niet voor om ziek te worden, dat overkomt hem/haar, of liever gezegd: dat wordt hem/haar opgelegd. Maar voor een vaccinatie kiest een mens wel. En dus ook voor eventuele risico’s van vaccinatie.

De moeder had overigens gewoon gelijk dat er gevallen bekend zijn dat jongens (of mannen) aan bijwerkingen van het hart (hartspierontsteking of hartzakjeontsteking) door vaccinatie overleden zijn. In GB zijn twee sterfgevallen van deze bijwerking officieel gerapporteerd. De kinderarts ontkende de sterfgevallen. Hier had de moeder gewoon gelijk op basis van feiten.
De overlijdensgevallen heb ik ook niet gezien in het nieuws. Wel de melding dat dit in Israël speelde, maar dat alle mannen gezond en behandeld ontslagen zijn uit het ziekenhuis.
Valcke

Bericht door Valcke »

merel schreef:
Valcke schreef:Natuurlijk zijn er ook risico’s van het niet vaccineren. Maar niet iedereen vindt dat je die risico’s tegen elkaar mag wegstrepen. Ik vind dat ook niet: een mens kiest er niet voor om ziek te worden, dat overkomt hem/haar, of liever gezegd: dat wordt hem/haar opgelegd. Maar voor een vaccinatie kiest een mens wel. En dus ook voor eventuele risico’s van vaccinatie.

De moeder had overigens gewoon gelijk dat er gevallen bekend zijn dat jongens (of mannen) aan bijwerkingen van het hart (hartspierontsteking of hartzakjeontsteking) door vaccinatie overleden zijn. In GB zijn twee sterfgevallen van deze bijwerking officieel gerapporteerd. De kinderarts ontkende de sterfgevallen. Hier had de moeder gewoon gelijk op basis van feiten.
De overlijdensgevallen heb ik ook niet gezien in het nieuws. Wel de melding dat dit in Israël speelde, maar dat alle mannen gezond en behandeld ontslagen zijn uit het ziekenhuis.
Het staat onder meer in de Belgische krant De Morgen. Dat lijkt mij echt wel betrouwbaar.
Valcke

Bericht door Valcke »

Panny schreef:
Valcke schreef:Natuurlijk zijn er ook risico’s van het niet vaccineren. Maar niet iedereen vindt dat je die risico’s tegen elkaar mag wegstrepen. Ik vind dat ook niet: een mens kiest er niet voor om ziek te worden, dat overkomt hem/haar, of liever gezegd: dat wordt hem/haar opgelegd.
Een mens kan wel kiezen om zoveel mogelijk zijn/haar verantwoording te nemen om ziektes te voorkomen.
Natuurlijk, geheel mee eens.
Persoonlijk keur ik ook vaccinatie niet af voor risicogroepen. Voor niet-risicogroepen is het voor mij echter een ander verhaal. Zo zat die moeder er ook in, en een omroep kan dat gewoon respecteren, lijkt mij. En een arts ook.
merel

Bericht door merel »

Valcke schreef:
Panny schreef:
Persoonlijk keur ik ook vaccinatie niet af voor risicogroepen. Voor niet-risicogroepen is het voor mij echter een ander verhaal. Zo zat die moeder er ook in, en een omroep kan dat gewoon respecteren, lijkt mij. En een arts ook.
De arts zal zeker haar visie respecteren. Alleen heeft de dochter geen toestemming van haar moeder nodig voor vaccinatie

https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/artikel450

Dat is ook hetgeen ik trouwens om mij heen zie. Ouders gaan erover in gesprek met hun kinderen. Spreken over de voor-en nadelen, maar de keuze maakt het kind zelf
Valcke

Bericht door Valcke »

merel schreef:
Valcke schreef:
Panny schreef:
De arts zal zeker haar visie respecteren. Alleen heeft de dochter geen toestemming van haar moeder nodig voor vaccinatie

https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/artikel450

Dat is ook hetgeen ik trouwens om mij heen zie. Ouders gaan erover in gesprek met hun kinderen. Spreken over de voor-en nadelen, maar de keuze maakt het kind zelf
Ik kom terug bij mijn eerdere opmerking: respecteer als omroep gewoon de argumenten van zowel moeder als dochter. Het feit dat deskundigen aan tafel zitten om de moeder te weerleggen, lijkt mij een slechte formule voor een praatprogramma. De arts was overigens zeker respectvol richting moeder; de moeder had haar zaakjes echter goed voor elkaar, ze was op heel goed op de hoogte.
merel

Bericht door merel »

Valcke schreef:
merel schreef:

Het staat onder meer in de Belgische krant De Morgen. Dat lijkt mij echt wel betrouwbaar.
Ik ga zoeken!
Valcke

Bericht door Valcke »

Het heeft ook in de Volkskrant gestaan, 25 juni. In VS is de kans op deze bijwerking voor jongens van 12-18 jaar gerapporteerd als 1 op 15.000 (350 gevallen bij jonge mannen in US). Overigens vooral bij de tweede prik. Wordt nu ook officieel als bijwerking geregistreerd, zowel voor Pfizer als voor Moderna. De Volkskrant noemt ook de twee sterfgevallen in GB, al zijn de medische details daarvan niet bekend.
Klavart

Bericht door Klavart »

In de Verenigde Staten zijn (tot 18 juni 2021) zeven voorheen gezonde kinderen in de leeftijd van 12 tot 17 jaar bekend die kort na vaccinatie met een Covid-19-vaccin zijn overleden, onder andere door hart- en vaatziekten. Onderzoek naar de mogelijke relatie tussen het overlijden en de vaccinatie loopt nog.

https://edition.cnn.com/2021/06/17/heal ... index.html
Susanna

Bericht door Susanna »

Is het normaal als een twintiger 48 uur na de eerste vaccinatie gaat hoesten, verkouden wordt en keelpijn krijgt?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Klavart schreef:In de Verenigde Staten zijn (tot 18 juni 2021) zeven voorheen gezonde kinderen in de leeftijd van 12 tot 17 jaar bekend die kort na vaccinatie met een Covid-19-vaccin zijn overleden, onder andere door hart- en vaatziekten. Onderzoek naar de mogelijke relatie tussen het overlijden en de vaccinatie loopt nog.

Op basis waarvan concludeer je dat er 7 kinderen zijn overleden? In het artikel staat:

The seven youths had chest pain, fever and other symptoms and test results looked like those seen in people having acute myocardial infarctions -- the technical term for a heart attack. But none of the teenagers was having a heart attack. The patients all were better within days. Different treatments were tried, including aspirin, ibuprofen and steroids.
Marco

Bericht door Marco »

Susanna schreef:Is het normaal als een twintiger 48 uur na de eerste vaccinatie gaat hoesten, verkouden wordt en keelpijn krijgt?
Dat is heel goed mogelijk. Ook als hij niet gevaccineerd is.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Marco schreef:
Susanna schreef:Is het normaal als een twintiger 48 uur na de eerste vaccinatie gaat hoesten, verkouden wordt en keelpijn krijgt?
Dat is heel goed mogelijk. Ook als hij niet gevaccineerd is.
Klopt, mijn directeur hoest al weken na de vaccinatie, maar ik weet niet of het ook komt door de vaccinatie.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Klavart schreef:In de Verenigde Staten zijn (tot 18 juni 2021) zeven voorheen gezonde kinderen in de leeftijd van 12 tot 17 jaar bekend die kort na vaccinatie met een Covid-19-vaccin zijn overleden, onder andere door hart- en vaatziekten. Onderzoek naar de mogelijke relatie tussen het overlijden en de vaccinatie loopt nog.

In Israël is er ook een onderzoek naar een bepaalde bijwerking voor jonge mensen. Ik geloof dat het zou gaan om hartontsteking, maar ik heb me er nog niet helemaal goed in verdiept.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mara

Bericht door Mara »

Het is mogelijk.
Ik hoor de meest uiteenlopende klachten van mensen.
Sommigen zijn een week echt ziek, met koorts, zware vermoeidheid, geen eetlust.
Het RIVM zegt:

"Als je binnen 48 uur na de vaccinatie koorts krijgt, is de kans groot dat het bijwerking is van de vaccinatie. Je kunt het beste zelf wel thuis blijven, maar uw huisgenoten hoeven niet thuis te blijven. Heb je naast koorts ook nog andere klachten die passen bij corona, zoals verkoudheidsklachten, hoesten, plotseling verlies van reuk of smaak, maak dan een afspraak voor een corona-test."
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie