Vakantie

eilander
Moderator

Re: Vakantie

Bericht door eilander »

Zeeuw schreef:
refo schreef:Ik geloof niet dat in de schepping van de vrouw is meegegeven dat ze beter kan stofzuigen en afwassen.
En als ik de vaatwaaser uitruim, heb ik niet het gevoel toe te geven aan 'afgodsich gelijkheiddenken'. :bobo
Nou, ik denk dat ik vanaf nu toch dat laatste maar eens als argument ga gebruiken :)
Gooi er een karikatuur in, en hop... weg discussie. :nonnon
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Reacties waarvan je wist dat ze zouden komen. :)
Zit vaak een stuk jaloezie achter :haha
Bertiel

Bericht door Bertiel »

merel schreef:
Huh? ik mag toch hopen dat kinderen al die dingen leren voordat ze 18 zijn en het huis uit gaan? Het merendeel van de mensen woont toch eerst op zichzelf voordat ze gaan trouwen?
Blijkbaar niet, gezien reacties van anderen in dit topic.

Ik ben ontzettend blij en dankbaar dat ik mijn vrouw in al deze dingen de ondersteuning kan geven die zij nodig heeft zwanger of niet zwanger.
al die oneliners en opmerkingen hierover ten spijt, het deugt voor geen meter
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Wát deugt voor geen meter?
JvW

Bericht door JvW »

merel schreef:
JvW schreef:Het ligt er inderdaad wel heel erg aan of je je werk (ook het klus-werk) een beetje los kunt laten. Ik kan dat vrij makkelijk, dat scheelt wel. Voor wat betreft mijn vrouw herken ik wel wat hierboven gezegd wordt, een heleboel zaken blijven gewoon doorgaan.
Toch genieten we als gezin ook echt van het thuisblijven.
Twee jaar geleden zijn wij thuis gebleven vanwege een verbouwing en toen lukte het makkelijker om niets te doen. Inmiddels zijn wij verhuisd naar een kluswoning en wij ( lees: mijn man) zou(den) graag alle slaapkamers klaar hebben voordat het winter wordt. De kamers van de kinderen zijn inmiddels klaar en daar hangen gordijnen. Onze slaapkamer staat nog vol rommel, met een beschimmeld plafond zonder gordijnen. Zijn drang om dat aan te pakken en niet te gaan zitten, begrijp ik heel goed
Ik begrijp je helemaal hoor qua werk wat er thuis ligt, wij gaan nu voor het tweede jaar op rij niet op vakantie. Zes jaar geleden zijn we verhuisd naar een dertigerjaren-woning met een nogal grote tuin (voor ons doen dan). Een deel van het huis moet vanbinnen nog steeds geschilderd worden. Aan onze slaapkamer is nog helemaal niets gedaan. We denken er nu over om het schilderwerk (+ behangen ivm verbouwing) maar uit te besteden. Vorig jaar hebben we een verbouwing gehad en gingen we gepland niet op vakantie. Dit jaar is het door omstandigheden ook niet/beperkt mogelijk om op vakantie te gaan.
Er ligt hier altijd een bult werk, want het huis en de tuin zijn nooit af. Toch kan ik er wel van genieten om daar juist in de vakantie weer iets aan te doen omdat het compleet ander werk is dan dat ik normaal gesproken doe. En daarnaast kan ik het dus ook prima even laten voor wat het is...
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

eilander schreef:
Zeeuw schreef:
refo schreef:Ik geloof niet dat in de schepping van de vrouw is meegegeven dat ze beter kan stofzuigen en afwassen.
En als ik de vaatwaaser uitruim, heb ik niet het gevoel toe te geven aan 'afgodsich gelijkheiddenken'. :bobo
Nou, ik denk dat ik vanaf nu toch dat laatste maar eens als argument ga gebruiken :)
Gooi er een karikatuur in, en hop... weg discussie. :nonnon
Ik denk dat jij een beetje raar beeld van een discussie hebt. Iemand post iets, jij doet dan +1, zonder toelichting en verwacht dan een hele serieuze reactie.

Net of een term als 'afgodisch gelijkheidsdenken' irt huishoudelijke taken, echt een fijne basis is voor een gesprek/discussie.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:Reacties waarvan je wist dat ze zouden komen. :)
Zit vaak een stuk jaloezie achter :haha
Nee joh. Zit een stuk afgodisch denken achter. Tis nog veel erger.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik weet niet of het afgodisch, jaloezie, een karikatuur of generaliserend is, maar ik zie een verschil tussen mijn vrouw en mezelf.
Als ik vakantie heb, kan ik rustig een middag in mijn tuin een boek lezen. Of hier in de buurt een dag fietsen of wandelen, en als we 's avonds thuiskomen lekker een boek of de krant lezen. Ongeacht de klussen die nog liggen te wachten, huishoudelijk of anderszins). Of de mails die zich als quasi-urgent aandienen.
Mijn vrouw kan dat niet. Zij gaat dan bijvoorbeeld wel stofzuigen of de was doen. Daarom is het voor haar dan eigenlijk geen of slechts een halve vakantie.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Zeeuw schreef:
eilander schreef:Gooi er een karikatuur in, en hop... weg discussie. :nonnon
Ik denk dat jij een beetje raar beeld van een discussie hebt. Iemand post iets, jij doet dan +1, zonder toelichting en verwacht dan een hele serieuze reactie.

Net of een term als 'afgodisch gelijkheidsdenken' irt huishoudelijke taken, echt een fijne basis is voor een gesprek/discussie.
Grapjas. Nu heb ik de schuld, door mijn +1. Kom op, zeg.
Ik had het over de reactie van @refo op @Bezorgd.

De posting van Bezorgd kun je natuurlijk niet lezen als pleidooi om als man dagelijks je door je vrouw te laten vertroetelen, zonder ook maar één hand uit te steken in het huishouden. Het gaat wel om het principe: taken evenredig verdelen alsof de Heere geen verschil in de schepping heeft gelegd, is geen Bijbels principe.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

eilander schreef:
Zeeuw schreef:

De posting van Bezorgd kun je natuurlijk niet lezen als pleidooi om als man dagelijks je door je vrouw te laten vertroetelen, zonder ook maar één hand uit te steken in het huishouden. Het gaat wel om het principe: taken evenredig verdelen alsof de Heere geen verschil in de schepping heeft gelegd, is geen Bijbels principe.
Dat laatste begrijp ik. Maar een +1 geeft voor mij aan dat je het ook met dat afgodische eens bent. En dat vind ik wat ver gaan.

Wij verdelen huishouden en werktaken, waarbij ik behoorlijk veel werk en mijn vrouw veel huishoudelijke taken heeft. Maar dat kan in percentages door de tijd heen best een beetje schuiven, waarbij ik, op strijken na, behoorlijk in staat ben alle taken ook te vervullen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:Ik weet niet of het afgodisch, jaloezie, een karikatuur of generaliserend is, maar ik zie een verschil tussen mijn vrouw en mezelf.
Als ik vakantie heb, kan ik rustig een middag in mijn tuin een boek lezen. Of hier in de buurt een dag fietsen of wandelen, en als we 's avonds thuiskomen lekker een boek of de krant lezen. Ongeacht de klussen die nog liggen te wachten, huishoudelijk of anderszins). Of de mails die zich als quasi-urgent aandienen.
Mijn vrouw kan dat niet. Zij gaat dan bijvoorbeeld wel stofzuigen of de was doen. Daarom is het voor haar dan eigenlijk geen of slechts een halve vakantie.
Dat komt uitermate bekend voor ja.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

eilander schreef:
Zeeuw schreef:

Ik voel erg met je mee.

Maar dat laatste is wel een interessante discussie. Hoe moet ik dat zien, volgens jou, die takenverdeling?
Orchidee

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door Orchidee »

JvW schreef:
Bertiel schreef:Oostenrijk, dan wil je ieder jaar.
Vond Zwitserland ruiger / mooier. Maar dat laat mijn salaris niet ieder jaar toe :D

Wel vrij ergens augustus maar geen vakantie
Helemaal eens met je opmerking over Oostenrijk! Zwitserland ben ik nog nooit geweest, dus daar kan ik niets over zeggen.
Onze ervaringen in Oostenrijk zijn heel erg goed, zeker met een gezin. Veel afwisseling en veel leuke dingen ook voor de kinderen.
De kinderen gaan het liefst elk jaar naar Oostenrijk, maar voor ons zit dat er (zeer waarschijnlijk) niet meer in helaas. We willen gaan kijken of Denemarken iets voor ons is, iemand nog tips?
Vind je Oostenrijk te ver?
Ik vind 1000 km rijden voor een vakantie eigenlijk wel de max, maar ja als je wat méér van Europa wilt zien moet je vaak verder.
Onze buren hebben een 2e huis in Hongarije, 1600 km rijden, ze rijden zomers in 1 keer, ' s winters overnachten ze meest op de helft.
I
Echt ontspannend lijkt dat me niet maar zij (samen en 50+) vinden het heerlijk!
Ze gaan buiten de zomer en wintervakantie ook nog weleens een week tussendoorAfbeeldingAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
JvW

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door JvW »

Orchidee schreef:
JvW schreef:
Bertiel schreef:Oostenrijk, dan wil je ieder jaar.
Vond Zwitserland ruiger / mooier. Maar dat laat mijn salaris niet ieder jaar toe :D

Wel vrij ergens augustus maar geen vakantie
Helemaal eens met je opmerking over Oostenrijk! Zwitserland ben ik nog nooit geweest, dus daar kan ik niets over zeggen.
Onze ervaringen in Oostenrijk zijn heel erg goed, zeker met een gezin. Veel afwisseling en veel leuke dingen ook voor de kinderen.
De kinderen gaan het liefst elk jaar naar Oostenrijk, maar voor ons zit dat er (zeer waarschijnlijk) niet meer in helaas. We willen gaan kijken of Denemarken iets voor ons is, iemand nog tips?
Vind je Oostenrijk te ver?
Ik vind 1000 km rijden voor een vakantie eigenlijk wel de max, maar ja als je wat méér van Europa wilt zien moet je vaak verder.
Onze buren hebben een 2e huis in Hongarije, 1600 km rijden, ze rijden zomers in 1 keer, ' s winters overnachten ze meest op de helft.
I
Echt ontspannend lijkt dat me niet maar zij (samen en 50+) vinden het heerlijk!
Ze gaan buiten de zomer en wintervakantie ook nog weleens een week tussendoorAfbeeldingAfbeelding
Op zich was 1.000km goed te doen voor ons, totdat mijn vrouw acute RA (reumatoïde artritis) kreeg vorig jaar. Ze kan niet meer zolang in de auto zitten en lopen in Oostenrijk zit er al helemaal niet meer in.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Dat is erg naar voor haar zeg!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie