COVID-19

Adagio

Re: COVID-19

Bericht door Adagio »

Ambtenaar schreef:Waarom zou je allerlei onzinnige claims moeten weerleggen met uitgebreide onderbouwing?
Ambtenaar schreef:Wappies en mensen die tegen wappies aanschurken laten zich niet overtuigen door redelijke argumenten.
Wappies kunnen vinden dat andere mensen wappies zijn. Dus het wel dan niet gebruiken van redelijke argumenten, al naar gelang het vooraf ingenomen oordeel, is kenmerkend voor o.a. de techniek van navelstaren. Misschien ben je dat zelfs met mij eens.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef:Da's mooi. Vooral die onderbouwing.
Waarom zou je allerlei onzinnige claims moeten weerleggen met uitgebreide onderbouwing?
Ik denk dat je het niet helemaal volgt. Ik moet van deze theorie ook niets hebben.
Dus de negatieve formulering kan ik goed volgen: er is niet gebleken dat het enig gevolg voor vruchtbaarheid heeft.
Nu wordt het echter positief geformuleerd: het heeft geen gevolg voor vruchtbaarheid.
Dan is de vraag op z'n plaats: o, hoe weet je dat dan?
Dodo

Bericht door Dodo »

eilander schreef:
Dodo schreef:Er wordt zoveel geleuterd over bijwerkingen. Een jonge man die ik ken, wil niet dat zijn vrouw zich laat inenten, want "je weet niet wat het doet met de vruchtbaarheid".
Er is geen enkele reden voor zulke ideeën!
Weet jij wel wat het doet met vruchtbaarheid dan?
Er is geen enkele aanleiding of reden om te vermoeden dat dit vaccin iets doet met vruchtbaarheid. Je kunt net zo goed speculeren dat je van dit vaccin vroeg grijs wordt, of hamertenen krijgt, of een kromme rug.
parsifal

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:
parsifal schreef:In Engeland is het wel duidelijk dat vaccinaties helpen en veel helpen ook tegen de delta variant. Het vaccin geeft geen 100% bescherming en dat moet je ook niet verwachten. De verdeling van wie op de IC komt is echt wel anders dan eerder.
Hoeveel procent van het vaccin, dat in Engeland is toegediend, werkt na één prik?

Nou ja oke dan, wat is het percentage na de tweede prik? En dan voor de delta variant bedoel ik.
https://www.gov.uk/government/news/vacc ... ta-variant

https://www.barrons.com/articles/uk-vac ... 1624020189

Verder laat ik voor de meest recente cijfers het googlen aan jezelf over.

Ondertussen komen er trouwens weer onzinberichten over heel lage Infectie mortaliteit ratios, waarbij het RIVM als bron wordt gebruikt. Echter als je naar de cijfers kijkt zie je dat er ondertussen al meer officiële Covid doden per miljoen inwoners per leeftijdsgroep in Nederland zijn dan die IFR suggereert (bijvoorbeeld in Nederland is in de groep 60-69 jarigen ongeveer 1 op de 1000 inwoners overleden.) Dat is in Nederland met goede zorg, in Brazilie kun je het met een factor tien vermenigvuldigen, in door Wappies veel geprezen Texas zit je in de groep 50 tot 59 al op 1 Covid dode per 600 inwoners.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
parsifal

Bericht door parsifal »

Dodo schreef:
eilander schreef: Weet jij wel wat het doet met vruchtbaarheid dan?
Er is geen enkele aanleiding of reden om te vermoeden dat dit vaccin iets doet met vruchtbaarheid. Je kunt net zo goed speculeren dat je van dit vaccin vroeg grijs wordt, of hamertenen krijgt, of een kromme rug.
Mee eens. Verder verbaas ik me over de plotselinge zorg over vruchtbaarheid. Zelf had ik nooit waarschuwingen gehad over de gevolgen van een regelmatig warm bad voor de vruchtbaarheid van de man, en daar zijn de gevolgen aantoonbaar.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

parsifal schreef:
Dodo schreef:
eilander schreef: Weet jij wel wat het doet met vruchtbaarheid dan?
Mee eens. Verder verbaas ik me over de plotselinge zorg over vruchtbaarheid. Zelf had ik nooit waarschuwingen gehad over de gevolgen van een regelmatig warm bad voor de vruchtbaarheid van de man, en daar zijn de gevolgen aantoonbaar.
Het antwoord op mijn vraag is dus: nee, dat weten we niet. We hebben ook geen aanleiding om het omgedraaide te veronderstellen, maar we weten het niet.

Grappig voorbeeld over dat bad. Je zou niet vermoeden dat dat effect zou hebben, maar zie daar...
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Roundup is ook jarenlang bejubeld.
Langzamerhand bekruipt mij het gevoel dat vaccinatie net zoiets is als chemische gewasbescherming. Helpt prima, maar de - slechte -- langetermijn gevolgen volgen.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Wim Anker schreef:Roundup is ook jarenlang bejubeld.
Langzamerhand bekruipt mij het gevoel dat vaccinatie net zoiets is als chemische gewasbescherming. Helpt prima, maar de - slechte -- langetermijn gevolgen volgen.
waarop basseer je de langetermijn gevolgen?
Andere vaccinaties (BMR / griep) hebben die bewezen, algemeen voorkomende lange termijn gevolgen?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Medicijnen hebben over het algemeen bijwerkingen. Die kunnen zelfs gevaarlijk zijn. Toch kan het nodig zijn die medicijnen in te nemen. Je speelt nooit 100% safe als je iets doet. Als je in de auto stapt, kun je ook een gevaarlijk ongeluk krijgen met gevolgen voor de langere termijn.
Overigens heb ik mezelf ook niet laten vaccineren. ;)
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Posthoorn schreef:Medicijnen hebben over het algemeen bijwerkingen. Die kunnen zelfs gevaarlijk zijn. Toch kan het nodig zijn die medicijnen in te nemen. Je speelt nooit 100% safe als je iets doet. Als je in de auto stapt, kun je ook een gevaarlijk ongeluk krijgen met gevolgen voor de langere termijn.
Ook bij medicijnen is het heel verstandig om een afweging te maken: wat kunnen de mogelijke bijwerkingen zijn, en weegt dat op tegen het voordeel dat ik ervan heb? Zo is het bij een vaccin ook, met die kanttekening dat je nu nog niet alles weet.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Posthoorn schreef:Medicijnen hebben over het algemeen bijwerkingen. Die kunnen zelfs gevaarlijk zijn. Toch kan het nodig zijn die medicijnen in te nemen. Je speelt nooit 100% safe als je iets doet. Als je in de auto stapt, kun je ook een gevaarlijk ongeluk krijgen met gevolgen voor de langere termijn.
.
Even een paar stapjes verder denken. Ik heb het niet over een particuliere afweging maar over de gevaren op lange termijn op populatie niveau.

De effecten van chemische bestrijding werden pas na jaren helder. Vernietiging van de ecologische omgeving. Milieuvervuiling idem. De - schadelijke - gevolgen van gierkelders t.o.v de ouds gebruikte methoden waren ook nooit voorzien. Zo zijn er vele voorbeelden te noemen. Issue van technologische maatregelen is vaak dat we gewoon niet weten......

Bij mazelen is b.v. de verminderde (natuurlijke) weerstand zichtbaar bij zuigelingen met ingeente ouders.

Moraal van het verhaal? Komt iets in de natuur niet voor? Doe het dan niet. Dat geld voor landbouw, fossiele brandstoffen (dat beginnen we te snappen) EN ook voor vaccinatie. (dat zien we niet dus bestaat het niet aldus de wetenschap)
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Wim Anker schreef: Moraal van het verhaal? Komt iets in de natuur niet voor? Doe het dan niet. Dat geld voor landbouw, fossiele brandstoffen (dat beginnen we te snappen) EN ook voor vaccinatie. (dat zien we niet dus bestaat het niet aldus de wetenschap)
het systeem van vaccinatie is opbouwen van weerstand tegen ziektes. Dit is een volledig natuurlijk proces, echter gaan we met vaccinaties dit opbouwen voor ziekte en zonder ziekte, in plaats van door ziekte
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
merel

Bericht door merel »

Wim Anker schreef:
.
Even een paar stapjes verder denken. Ik heb het niet over een particuliere afweging maar over de gevaren op lange termijn op populatie niveau.

De effecten van chemische bestrijding werden pas na jaren helder. Vernietiging van de ecologische omgeving. Milieuvervuiling idem. De - schadelijke - gevolgen van gierkelders t.o.v de ouds gebruikte methoden waren ook nooit voorzien. Zo zijn er vele voorbeelden te noemen. Issue van technologische maatregelen is vaak dat we gewoon niet weten......

Bij mazelen is b.v. de verminderde (natuurlijke) weerstand zichtbaar bij zuigelingen met ingeente ouders.

Moraal van het verhaal? Komt iets in de natuur niet voor? Doe het dan niet. Dat geld voor landbouw, fossiele brandstoffen (dat beginnen we te snappen) EN ook voor vaccinatie. (dat zien we niet dus bestaat het niet aldus de wetenschap)
https://www.nvkp.nl/veelgestelde-vragen ... accinatie/

Als je hierop doelt is dat echt onzin.

De pokken kwamen ook in de natuur voor en hadden een mortaliteit van 10-96% en de gevaarlijkste variant kwam vooral voor bij kinderen. Ik ben toch blij dat indertijd besloten is om het risico te nemen om te vaccineren, waardoor wij het nu niet meer kunnen krijgen.. Ook al was de mortaliteit van vaccinatie indertijd ook hoog. Idem met polio. Ik ben erg dankbaar dat dit vaccin er is en dat mijn kinderen geen risico lopen om in een ijzeren long te komen.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Bertiel schreef:
Wim Anker schreef: Moraal van het verhaal? Komt iets in de natuur niet voor? Doe het dan niet. Dat geld voor landbouw, fossiele brandstoffen (dat beginnen we te snappen) EN ook voor vaccinatie. (dat zien we niet dus bestaat het niet aldus de wetenschap)
het systeem van vaccinatie is opbouwen van weerstand tegen ziektes. Dit is een volledig natuurlijk proces, echter gaan we met vaccinaties dit opbouwen voor ziekte en zonder ziekte, in plaats van door ziekte
Dat is niet zo natuurlijk. Serologische testen kunnen achterhalen of antistoffen van een vaccinatie komen of van een doorgemaakte infectie. Ook is er verschil tussen de 'houdbaarheid' van de antistoffen.

Zie ook mijn opmerking over de weerstand van zuigelingen bij mazelen.

Maar de pr van het rijk werkt prima!
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Wim Anker schreef:
Dat is niet zo natuurlijk. Serologische testen kunnen achterhalen of antistoffen van een vaccinatie komen of van een doorgemaakte infectie. Ook is er verschil tussen de 'houdbaarheid' van de antistoffen.

Zie ook mijn opmerking over de weerstand van zuigelingen bij mazelen.

Maar de pr van het rijk werkt prima![/quote]

Ik ben niet zo heel erg gevoelig voor PR van het rijk, of de anti PR van refoforum, maar dit geheel terzijde.

Ik kijk alleen maar wat een NPV en andere eveneens betrouwbare partijen aan informatie geeft.
Het inenten met een vaccin zet een natuurlijk proces in werking dat is geheel bewezen
Plaats reactie