Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

HersteldHervormd

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Isala schreef:Vorige week moest ik met mijn schoonmoeder naar de tandarts in Nijmegen.
We namen plaats, schoonmoeder in tandartsstoel en ik op een stoel in de hoek.
"Zo", opende de tandarts het gesprek, "allebei ook al gevaccineerd?"

Mijn schoonmoeder kon volmondig ja zeggen, ik niet.
Ik vond het ook niet de plaats om aan - de voor mij volslagen onbekende tandarts - uit te leggen waarom ik liever afzie van een vaccin.
ik vind het toch lastig om steeds het idee te hebben dat als je op deze vraag 'nee' antwoord, direct in het wappie-kamp terecht kunt komen.
Moeilijk hoor, maar als je je goed verdiept, kun je met feiten komen, er klopt een hoop niet, dat zou al een rede op zichzelf zijn om niet te vaccineren.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mannetje

Bericht door Mannetje »

De beste reden om niet te vaccineren is het geloofsvertrouwen in Gods voorzienigheid.*
Maar ik begrijp dat dat niet het eerste is wat je aan een wildvreemde vertelt.

*dus niet een wantrouwen in de medische wetenschap.
- Niet meer zo actief -
DDD

Bericht door DDD »

Mijns inziens is juist het geloof in Gods voorzienigheid de beste reden om wel te vaccineren.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

HersteldHervormd schreef: Moeilijk hoor, maar als je je goed verdiept, kun je met feiten komen, er klopt een hoop niet, dat zou al een rede op zichzelf zijn om niet te vaccineren.
Feiten? Zoals?

Het feit dat je reden zonder n schrijft zou op zich al een reden zijn om vraagtekens te plaatsen bij je reactie.
Als je roept dat er een hoop niet klopt, zorg dan ten minste dat je spelling wél klopt.
~~Soli Deo Gloria~~
HersteldHervormd

Hendrikus schreef:
HersteldHervormd schreef: Moeilijk hoor, maar als je je goed verdiept, kun je met feiten komen, er klopt een hoop niet, dat zou al een rede op zichzelf zijn om niet te vaccineren.
Feiten? Zoals?

Het feit dat je reden zonder n schrijft zou op zich al een reden zijn om vraagtekens te plaatsen bij je reactie.
Als je roept dat er een hoop niet klopt, zorg dan ten minste dat je spelling wél klopt.
Leuk hoor, wat een aparte vergelijking.

Het feit dat de mortaliteit niet hoog genoeg is voor een klasse A status bijvoorbeeld.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
HersteldHervormd

Mannetje schreef:De beste reden om niet te vaccineren is het geloofsvertrouwen in Gods voorzienigheid.*
Maar ik begrijp dat dat niet het eerste is wat je aan een wildvreemde vertelt.

*dus niet een wantrouwen in de medische wetenschap.
Bij mij is dat wel het eerste wat ik zeg.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Hendrikus schreef:
Feiten? Zoals?

Je vraag is terecht. De rest vind ik onzin, of erger.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:
Het feit dat de mortaliteit niet hoog genoeg is voor een klasse A status bijvoorbeeld.
Laat ik het anders formuleren. Jij bent deskundig om deze materie te doorgronden? Je gebruikt in ieder geval een argument dat heel belangrijk klinkt.

Of lijk je meer op familie van mij? Dat zijn MAVO-ers die denken dat ze na het kijken van YouTube films deskundig zijn.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Ambtenaar schreef:
Laat ik het anders formuleren. Jij bent deskundig om deze materie te doorgronden? Je gebruikt in ieder geval een argument dat heel belangrijk klinkt.

Of lijk je meer op familie van mij? Dat zijn MAVO-ers die denken dat ze na het kijken van YouTube films deskundig zijn.
btw, wat heb jij gestudeerd eigenijk? En waarom is jouw visie beter onderbouwd?
pierre27

Bericht door pierre27 »

Ambtenaar schreef:

Rare opmerking, ik ken tal van dergelijke MAVO-ers die vaak zinvolle dingen zeggen en ook nog onderbouwd. Daar ontbreekt het nu al aan.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

eilander schreef:
Hendrikus schreef:
Feiten? Zoals?

Je vraag is terecht. De rest vind ik onzin, of erger.
ik had niet anders verwacht :huhu
~~Soli Deo Gloria~~
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Wim Anker schreef: btw, wat heb jij gestudeerd eigenijk? En waarom is jouw visie beter onderbouwd?
Ik heb geen visie op categorisering van infectieziektes. Simpelweg omdat ik daar geen verstand van heb. @Hersteldhervormd heeft nogal een uitgesproken mening hierover. Het aantal doden is volgens hem ontoereikend om Covid-19 te categoriseren als een groep A infectieziekte.

De Wet publieke gezondheid spreekt over categoriseren in het kader van de volksgezondheid, zie artikel 20 Wpg. Het gaat dus duidelijk over een bredere afweging dan louter het aantal dodelijke slachtoffers.

Als titulatuur zou ik MSc BA mogen gebruiken.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Ambtenaar schreef:
Wim Anker schreef: btw, wat heb jij gestudeerd eigenijk? En waarom is jouw visie beter onderbouwd?
Ik heb geen visie op categorisering van infectieziektes. Simpelweg omdat ik daar geen verstand van heb. @Hersteldhervormd heeft nogal een uitgesproken mening hierover. Het aantal doden is volgens hem ontoereikend om Covid-19 te categoriseren als een groep A infectieziekte.

De Wet publieke gezondheid spreekt over categoriseren in het kader van de volksgezondheid, zie artikel 20 Wpg. Het gaat dus duidelijk over een bredere afweging dan louter het aantal dodelijke slachtoffers.
Ik mag hopen dat een categorisering begrijpelijk - en uitlegbaar - is. Lettend op de vragen hierover is dat niet zo en dat is WVS kwalijk te nemen.
Ambtenaar schreef:Als titulatuur zou ik MSc BA mogen gebruiken.
Waar staat BA voor?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

pierre27 schreef: Rare opmerking, ik ken tal van dergelijke MAVO-ers die vaak zinvolle dingen zeggen en ook nog onderbouwd. Daar ontbreekt het nu al aan.
Er wordt tijdens voetbalkampioenschappen gezegd dat Nederland 17 miljoen bondscoaches heeft. Hetzelfde geldt voor de huidige pandemie. Nederland kent opeens 17 miljoen epidemiologen en andere deskundigen op het gebied van infectieziektes en volksgezondheid.

Ik neem in mijn omgeving waar dat mensen zonder noemenswaardige opleiding en intellectueel vermogen doen voorkomen dat ze exact weten hoe de vork in de steel zit op basis van o.a. de website xandernieuws en het Youtubekanaal BLCKBX.
HersteldHervormd

Ambtenaar schreef:

Of ik op je familie lijkt weet ik niet, misschien weet jij het?
Niemand is deskundig na het kijken van filmpjes, een mediabron is (bijna) altijd wel gekleurd.

Het gaat mij om simpele statistieken, en dat controleer ik wel. Je doet namelijk alsof ik slechts filmpjes kijk, en alleen maar artikelen lees op Xandernieuws bewijze van spreken, maar dat is echt niet zo. Ik probeer zoveel mogelijk verschillende bronnen erbij te pakken, maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ik wel ook een bepaalde kleur heb, dat klopt.
Plaats reactie