Charles schreef:Erskinees schreef:Charles schreef:Over zoveel jaar kan je geen vliegtuig meer instappen zonder vaccinatiepaspoort.
Daar mag je zeker bang voor zijn. Toch is de EU nu bezig om een heel testprogramma en app te ontwikkelen, zodat ook degenen die niet ingeënt willen worden toch op vakantie naar het buitenland kunnen. En onlangs las ik dat president Biden niets zit in een vaccinatiepaspoort voor de VS. Dus die ontwikkelingen vallen alles reuze mee. Neigt jouw angst niet een beetje naar complotdenken?
Ik ken een complotdenker (in mijn ogen) en gesprekken daarover eindigen altijd beetje in de irritatiezone en geruzie omdat ik moet lachen om die complotten (de overheid krijgt een normaal plan al niet voor elkaar - laat staan een groot overkoepelend plan). Aan de andere kant liet diegene me jaren en jaren geleden al weten dat we allemaal aan de vaccins en vaccinatiepaspoorten moeten. Hetgeen ik toen ook weglachte. Sterker nog, een docent op mn refo middelbare school waarschuwde hier 25 jaar geleden al voor.
En ja, het valt reuze mee tot nu toe. Maar er is wel een wissel omgezet. En waar staan we dus over 10 jaar?
Waar staan we over 10 jaar, dat is een moeilijke vraag. Persoonlijk denk ik dat de technologieën ons ingehaald hebben. En dan bedoel ik met ons, onze samenleving. De technologieën zijn zo ver gevorderd dat onze huidige samenleving de verdere ontwikkeling in de weg staan. Wie is wereldleider als het gaat om technologie? Dat is China, dat weet een ieder. Maar als je goed gaat kijken naar China, dan zie je dat niemand daar nog in vrijheid leeft. Er word gewoon heel erg veel bepaald, want dat word nodig geacht door de regering. Kijk naar de USA, daar heeft iedereen heel veel vrijheid, maar dat land leeft wel echt heel ouderwets. Ze werken daar nog met cheques etc, dat is niet voor te stellen hier.
Ik denk dat Europa er ook langzaam achterkomt dat de technologieën, die steeds verder en verder gaan, niet in ons systeem past. Bijvoorbeeld de chips, die gaan echt gebruikt worden. Wat is er mooier dan een chip die precies bijhoudt wat al je waardes zijn? Superhandig toch? Mooi dat dat kan. De meeste mensen denken nu, ik wil geen chip in mijn lichaam, maar als het zover is laat iedereen het gewoon gebeuren. Kijk maar naar het volg gedrag wat nu in onze samenleving naar voren komt, wat maakt het uit, het is maar een prikje.
We staan op een kantelpunt, ons systeem is achterhaalt. Ook ons rechtssysteem. Nederland is straks een EU departement, want losse landen passen ook niet in het nieuwe systeem. Ons huidige financieële systeem werkt ook niet goed. Het moet anders, en je merkt tijdens deze corona periode heel duidelijk dat de EU het probeert.