PvdA blokkeert gekozen burgemeester

refo

Bericht door refo »

Leuke poll met voorspelbare uitslag op refdag.nl. D66 heeft onder ons weinig vrienden.

Het regeerakkoord moet worden opengebroken.

Oneens, laat D66 maar opstappen. 65.7 %
Eens, de regeringspartijen moeten samen verder. 15.1 %
Oneens, dat blaast de coalitie op. 13.3 %
Eens, D66 verdient meer steun. 6 %
Totaal aantal stemmers: 166
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Wat een vent zeg.
Je bedoelt dit negatief?
Ik denk dat hij wel moest, omdat de gekozen burgemeester zijn "kindje" was.
Ik verlies ook wel eens een opdracht. Maar om dan gelijk de handdoek in de ring te gooien :t
Dit is geen handdoek in de ring gooien, hij kan zijn missie niet voltooien, nou dan moet hij de eer aan zichzelf houden. Hij heeft groot gelijk vind ik.

Maarreh, zouden de SGP en de CU er alsnog bijgehaald worden om CDA en VVD te steunen? Of gaat het kabinet vallen? Als dat laatste gebeurt kan Balkenende ook wel met de VUT denk ik......
Een minderheidskabinet met gedoogsteun van CU en SGP is een theoretische optie.

Maar ik zou er maar niet vanuitgaan dat er een kabinet CDA/VVD/CU/SGP komt.
RvP

Bericht door RvP »

Oorspronkelijk gepost door refo
Leuke poll met voorspelbare uitslag op refdag.nl. D66 heeft onder ons weinig vrienden.

Het regeerakkoord moet worden opengebroken.

Oneens, laat D66 maar opstappen. 65.7 %
Eens, de regeringspartijen moeten samen verder. 15.1 %
Oneens, dat blaast de coalitie op. 13.3 %
Eens, D66 verdient meer steun. 6 %
Totaal aantal stemmers: 166
Update:

Oneens, laat D66 maar opstappen.

62.7 %

Eens, de regeringspartijen moeten samen verder.

17.5 %

Oneens, dat blaast de coalitie op.

15.3 %

Eens, D66 verdient meer steun. 4.4 %

Totaal aantal stemmers: 496

groet,

RvP
Robert

Bericht door Robert »

Veel reacties hier worden meer gevoed vanuit een anti D66 gevoel dan vanuit rationaliteit. Slechte zaak.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Jelle

Bericht door Jelle »

D66 is dan ook voor christelijk Nederland en bijzonder slechte partij.

Nu proberen ze via een kinderachtige opstelling nog meer in de melk te kunnen brokkelen.

Dat het afgestemd is dat is hun eigen schuld, dan had het voorstel maar ook veel beter en doordachter uitgedacht zijn.
En waarom gewoon niet zoveel jaar uitgetstel, zoals vele wilden.
Unionist

Bericht door Unionist »

Ben net terug uit de Tweede Kamer. Daar heerste een echte crisissfeer. We spraken een NOS-journalist en die verwachtte zeer binnenkort een crisis.

CDA en VVD kunnen natuurlijk ook doorgaan met gedoogsteun van de LPF. Rouvoet houdt er rekening mee dat zij weer gevraagd worden aan onderhandelingen deel te nemen, maar of ze dat doen, moet nog in de fractie besproken worden.

Volgens mij heeft er bijna niemand belang bij verkiezingen op dit moment. Dus zullen ze het wel zonder proberen te doen.

Dit was uw correspondent voor Om Sions WIl vanuit Den Haag.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Jelle

Bericht door Jelle »

Altijd handig om overal in ons land OSW correspondenten te hebben.
:D
Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Altijd handig om overal in ons land OSW correspondenten te hebben.
:D
OSW is ook zo maar niet wat! ;)
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Veel reacties hier worden meer gevoed vanuit een anti D66 gevoel dan vanuit rationaliteit. Slechte zaak.
Totaal geen slechte zaak, en niks geen gevoel,maar kwestie van nadenken en lezen en horen ; alles Wat God en Zijn Heilige Kerk weerstaat , zal te maken krijgen met de Christenstrijders.

D66(6) is de partij de die Christenvervolging in zou zetten, ze zijn totaal antichristelijk , dat is de werkelijke werkelijkheid.Maar waarschijnlijk staan ze weer niet ver af van opheffing, laat het ons een feestdag zijn.

[Aangepast op 25/3/05 door Adorote]
refo

Bericht door refo »

Het ziet er naar uit dat Ed van Thijn (+ zijn hele fractie, dat wordt wel eens vergeten) de paasvakantie van veel politici heeft bedorven.

Hoe houden we d66 erbij zonder d66 weer een 'kroonjuweel' te geven?

D66 speelt wel slim, maar als CDA en VVD ****** hebben dan zeggen ze: 'sorry Boris, maar de PvdA hebben we niet in de hand'. En als d66 dan opstapt zijn ze een beetje dom. Want ik vrees dat niemand erg rouwig is om dat burgemeestersgedoe. Ik ziet niet dat dat de PvdA veel stemmen zal kosten of de d66 veel zal opleveren. Sterker, voor d66 is dit mogelijk de doodsteek. Toegbracht door een PvdA veteraan.

Schiet me opeens in gedachten: straks nieuwe verkiezingen met Hans Wiegel voor de VVD, Ed van Thijn voor de PvdA en Jan Terlouw voor D66. Bij gebrek aan aansprekende lijsttrekkers onder de huidige generatie.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Robert

Bericht door Robert »

D66(6) is de partij de die Christenvervolging in zou zetten, ze zijn totaal antichristelijk , dat is de werkelijke werkelijkheid.Maar waarschijnlijk staan ze weer niet ver af van opheffing, laat het ons een feestdag zijn.
Wat een dikke vette onzin.
Heb je een enig idee wat 'anti-christelijk' is?
D66 is niet anti-christelijk. Het moraal van D66 is vaak immoreel, dat zeker, maar dat is heel wat anders dan anti-christelijk zijn.

Behalve CDA, SGP en CU zijn alle nederlandse partijen voor het homohuwelijk, voor abortus, voor euthenasie, voor vrije drugs, tegen het godslasteringsartikel in de grondwet, etc.
Om een blinde anti-D66 campagne te voeren is dom en getuigt alleen maar meer van oogkleppen politiek.

En in dit geval treft D66 geen blaam. Het is de PvdA die heeft gehandeld vanuit om een politiek slaatje te slaan, en heeft de PvdA zelfs haar ideaal geofferd aan politieke winst. Dat is pas verachterlijk.

Ik zou het van politiek realisme hier getuichen als jullie niet je pijlen op de voor jullie voor-de-hand liggende partij (D66) te richten (een pure pavlof reactie) maar gewoon op de partij die hier echt smerig spel speelt. De PvdA.
limosa

Bericht door limosa »

We zijn helemaal niet toe aan de gekozen burgemeester, laat ze in de lokale politiek eerst maar eens aan het duale stelsel wennen. Prima dus dat de Eerste kamer op de rem trapt, hier zien we weer het grote nut van de Eerste kamer voor de samenleving.

D66 kan wat mij betreft het politieke toneel wel verlaten, is nooit wat geweest en gaat nooit wat worden
Robert

Bericht door Robert »

De gekozen burgemeester is toch hopelijk geen principe kwestie.
Maar daar gaat het hier niet over. Het is mooi dat dat geblokkeerd is. Maar de reden waarom het is gebokkeerd, het vieze spelletje van de PvdA, ik vind het echt heel raar dat jullie daar allemaal overheen stappen.
Plaats reactie