Lammert, heel veel sterkte. Ga niet bij de pakken neerzitten en probeer positief te blijven (voor zover dit kan).
tukker
Ontslag
Brugwachter op de veluwe lijkt mij wel wat. Nee Lammert alle gekheid op een stokje je zit er maar mee. Volgens de statistieken val jij wat leeftijd en lichamelijke toestand betreft buiten de boot en ook de WAO zit in de verkeerde hoek. Binnen afzienbare tijd dreigt voor jou misschien wel de bijstand en dat is geen pretje. Al met al zijn het geen opbeurende woorden. Kan ik ook niet geven trouwens, ik kan je alleen maar toewensen wat ook de anderen gedaan hebben en dat is dat je je steun krijgt van God die alleen helpen kan. Maar dat helpen doet God vaak via mensen dus wanhoop niet maar probeer positief te blijven [hoe gemakkelijk zeg ik dit] Nogmaals: waar een deur gesloten wordt wordt vaak een raam geopend.Oorspronkelijk gepost door lammertIk ben nu 45 en zit voor 50% in de WAO, maar de WAO gaat voor mij per 19 oktober terug naar 25%.Oorspronkelijk gepost door anemoon
o lammert...
wat akelig
dit is heel wat om te verwerken
zit jij al in een leeftijdscategorie, die men: ouderen noemt?
Volgens de arbeidsdeskundige kan ik nog vleeswarenbereider of brugwachter worden....
Sterkte.
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Ontslag is vervelend en komt bijna altijd ongelegen. Daarom veel sterkte gewenst, Lammert. En nog meer succes bij het vinden van een nieuwe baan.
Ik vind echter de reactie van Rens wel zeer kort door de bocht. Allereerst hebben wij in Nederland nog altijd een zeer vergaand sociaal verzorgingsklimaat. Wat in de praktijk het bedrijfsleven nog wel eens inflexibel maakt.
In goede tijden profiteert een ieder van de lusten. In slechte tijden lijkt het wel eens alsof dan de werkgevers en de overheid voor de lasten op moeten draaien. En als die een stapje terug moeten doen (bezuinigingen, faillissementen), dan worden zij plotseling als hardvochtig, a-sociaal, etc. aangemerkt.
Ik vind echter de reactie van Rens wel zeer kort door de bocht. Allereerst hebben wij in Nederland nog altijd een zeer vergaand sociaal verzorgingsklimaat. Wat in de praktijk het bedrijfsleven nog wel eens inflexibel maakt.
In goede tijden profiteert een ieder van de lusten. In slechte tijden lijkt het wel eens alsof dan de werkgevers en de overheid voor de lasten op moeten draaien. En als die een stapje terug moeten doen (bezuinigingen, faillissementen), dan worden zij plotseling als hardvochtig, a-sociaal, etc. aangemerkt.
Kan je niet tegenhouden.Oorspronkelijk gepost door RensIk had deze reactie wel verwacht, maar mijn mening is en blijft dezelfde.Oorspronkelijk gepost door Wout
Ontslag is vervelend en komt bijna altijd ongelegen. Daarom veel sterkte gewenst, Lammert. En nog meer succes bij het vinden van een nieuwe baan.
We hebben in Nederland niks te klagen! Ga maar eens naar een derde wereldland.Oorspronkelijk gepost door Rens
Waarmee Lammert aan de lijve gaat ondervinden hoe hardvochtig het sociale- en wergeversklimaat in Nederland is.
Een mens wordt gewoon als wegwerpartikel bij het oud vuil op straat gezet: schandalig!
Dit is een reactie op Rens.
Lammert ik wens je veel sterkte! Het zal nu een moeilijke tijd voor je zijn!
Degenen die in de goede tijden het minst profiteren van de lusten worden als het wat minder gaat als eerste geconfronteerd met de lasten. En met het "zeer vergaand sociaal verzorgingsklimaat" heb je waarschijnlijk nog geen kennis gemaakt want dan piep je wel anders.Oorspronkelijk gepost door Wout
En overigens vindt ik het zeer onprettig om deze discussie te moeten voeren in een topic van iemand die zojuist het slachtoffer is geworden van een failiessemetn.
maar in die derde-wereld landen heb je dan wel weer van die relatief puissant rijke toeristen die af en toe geld komen brengen . . . ;-)Oorspronkelijk gepost door kridjeWe hebben in Nederland niks te klagen! Ga maar eens naar een derde wereldland.Oorspronkelijk gepost door Rens
Waarmee Lammert aan de lijve gaat ondervinden hoe hardvochtig het sociale- en wergeversklimaat in Nederland is.
Een mens wordt gewoon als wegwerpartikel bij het oud vuil op straat gezet: schandalig!
Dit is een reactie op Rens.
Lammert ik wens je veel sterkte! Het zal nu een moeilijke tijd voor je zijn!
Moet je niet reageren.Oorspronkelijk gepost door limosaDegenen die in de goede tijden het minst profiteren van de lusten worden als het wat minder gaat als eerste geconfronteerd met de lasten. En met het "zeer vergaand sociaal verzorgingsklimaat" heb je waarschijnlijk nog geen kennis gemaakt want dan piep je wel anders.Oorspronkelijk gepost door Wout
Tja....
En overigens vindt ik het zeer onprettig om deze discussie te moeten voeren in een topic van iemand die zojuist het slachtoffer is geworden van een failiessemetn.
Als het nodig is doe ik het, al is het met tegenzin.Oorspronkelijk gepost door WoutMoet je niet reageren.Oorspronkelijk gepost door limosaDegenen die in de goede tijden het minst profiteren van de lusten worden als het wat minder gaat als eerste geconfronteerd met de lasten. En met het "zeer vergaand sociaal verzorgingsklimaat" heb je waarschijnlijk nog geen kennis gemaakt want dan piep je wel anders.Oorspronkelijk gepost door Wout
Tja....
Ik reageer op de stelling/hartekreet van Rens. De persoon ken ik niet. Zijn werk ook niet. En daar heb ik ook niet over geoordeeld.Oorspronkelijk gepost door ManinneIk vind dat je erg snel over Rens oordeelt, als er één is die veel te maken heeft met het zogenaamde verzorgings klimaat, dan is het Rens wel, als er één veel bezig is , juist voor mensen die tussen de wal en het schip vallen ken ik er één die regelmatig debatteert en gesprekken heeft met ministerie en elke keer tegen de muur loopt, zeker met de wetgeving rond gehandicapten zorg.Oorspronkelijk gepost door Wout
Nu wil ik niet zeggen dat Lammert gehandicapt is, maar als je voor zoveel procent bent afgekeurd dan vóel je je wel gehandicapt, tenminste ik wel, ook ik ben voor zoveel procent afgekeurd.
Gelukkig ben ik "maar" een vrouw en ik hoef de kost niet te verdienen, maar ook wij hebben een failissement achter de rug en mijn man komt ook niet meer aan de bak ivm zijn leeftijd en ook "handicap" want hij kan ook niet meer voor 100% werken ivm gezondheidsklachten.
Nou dan kom je er écht wel achter hoe "sociaal" de overheid is hoor!
Dus oordeel niet te snel als mensen hier een mening plaatsen, de overheid is korter door de bocht !!!
LAMMERT, ik wens je veel sterkte hoor, ik voel met je mee!!!
[Aangepast op 8/9/04 door Maninne]
Dat er veel fout kan of beter kan, weet ik. Dat neemt nog steeds niet weg dat er in Nederland erg veel geregeld is.
Ik durf te beweren dat vele faillissementen, zeker in arbeidsintensieve sectoren, (mede) veroorzaakt worden door het heersende arbeidsrecht.
Nogmaals, hierbij oordeel ik dus niet over het individu.
Wat mij overigens opvalt, de verschillende topics volgend, is dat meningen welke afwijkend zijn van de groep, vaak de reactie oproepen van: oordeelt niet! Ik geef mijn mening zoals een ander die ook geeft. Een mening impliceert uiteraard een oordeel. Maar dat is wederzijds. Dit terzijde.