De Bijbel geeft aan hoe wij voor ons lichaam moeten zorgen, zo bouwen we een weerstand op die dit soort ziektes te baas kan, door onze slechte leefstijl worden we ziek, een ziekte in je gezonde lijf spuiten kan nooit de bedoeling van God zijn.parsifal schreef:Nee vaccinaties zouden merkbare infectie moeten voorkomen. Natuurlijk kan het virus nog steeds je neus in komen en licht vermeningvuldigen, maar het immuunsysteem is er in het ideale geval zo snel bij dat het niet tot nauwelijks meetbaar is. Dit werkt niet altijd, en soms is het immuunsysteem niet snel genoeg (maar nog steeds sneller dan zonder vaccinatie) en soms werkt het helemaal niet goed (maar dat is vrij zeldzaam). Ik meen dat een week na de tweede vaccinatie de RNA vaccins voor meer dan 90% zouden moeten beschermen voor wat betreft meetbare infectie. Zes weken na de tweede vaccinatie is het nog meer. AZ en Jansen zijn iets minder effectief wat voorkomen van infectie betreft.Valcke schreef:Dat begrijp ik eerlijk gezegd niet goed. Waarom zou dit vaccinatie in een ander licht zetten?Zeeuw schreef:Ik hoorde deze week over iemand die na 2 vaccinaties Corona kreeg en niet meer leeft. Dat zet de vaccinatie ook wel in een iets ander licht voor mij.merel schreef:Zo ken ik een 80+-er die zich niet wilde laten vaccineren, omdat hij toch nergens kwam behalve in de supermarkt en bij de slager. Daar heeft waarschijnlijk ook de besmetting plaatsgevonden en hij is door het oog van de naald gekropen. Nu haalt hij toch maar de tweede vaccinatie. De kans is klein, maar het kan blijkbaar wel.
M.i. is vaccinatie er niet op gericht dat je de ziekte niet meer kunt krijgen, maar alleen dat het ziekteverloop - wanneer je het krijgt - milder is.
Waar komt toch al die angst voor Corona vandaan? Maken we ons ook zorgen als we een bigmac eten of een sigaret roken of te hard op de snelweg rijden?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk