Bijbels tafereel?!

Lambertus

Bericht door Lambertus »

Marjan

Maar Lambertus, je wil toch niet in ernst volhouden dat je alleen iemand mag veroordelen als je zelf van die zonde rein bent? Wie zou dat dan kunnen,
Nou Marjan eigenlijk vind ik daar wel wat inzitten want iemand veroordelen hetgeen jezelf ook doet of gedaan hebt is wat vreemd niet?

Maar ja dan kun je ook weer stellen mogen wij oordelen

(lijkt me een leuke discussie worden dit want bijbels gezien ben je uitgepraat toch ,,,okay gij zult niet begeren en doodslaan ff kort samengevat maar de rechter hier in het aardse tijdelijke leven is ook niet zonder zonde Dus kun je je afvragen wat zal de rechter moeten zeggen of kunnen doen op de dag des oordeels
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Limosa
waarom niet dan?
:,:,:,

Nou Limosa het zal hier op de middenweg in Amsterdam wel errug druk worden hoor als we gaan stenigen voor ieder die bijvoorbeeld overspel pleegt

[Aangepast op 16/3/05 door Lambertus]
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Limosa
waarom niet dan?
:,:,:,

Nou Limosa het zal hier op de middenweg in Amsterdam wel errug druk worden hoor als we gaan stenigen voor ieder die bijvoorbeeld overspel pleegt

[Aangepast op 16/3/05 door Lambertus]
het gaat om een principe-zaak, dan laat men zich toch niet door een praktische bijkomstigheid dat het een beetje druk wordt van het standpunt afbrengen?
Lambertus

Bericht door Lambertus »

je heb wel gelijk Limosa maar weet je ....er wordt vaal schande gesproken over de doodstraf in Amerika maar in dit soort landen wordt het wel goed gevonden

Hou me te goed hoor ik vind dat de man dit verdient heeft maar ja ik heb er etisch wel wat problemen mee
Marjan

Bericht door Marjan »

In het OT ging het om rechtstreekse wetten die door God waren gegeven, daarom was het ook niet verkeerd als het hele volk meedeed aan een steniging. Ik denk dat die mensen heel goed beseften dat ze in opdracht van God handelden. Dat besef zou heden ten dage niet breed aanwezig zijn in de samenleving. Daarnaast zie ik dat praktisch niet zitten om een executie in het openbaar uit te voeren. In de ArenA of zo? Op tv meteen dan maar? Wat voor mensen zouden dat willen zien?
Op het gevaar af dat jullie een andere topic er bij halen, maar in het OT had het volk Israel wel een theocratie... Die situatie kun je hier en nu niet forceren.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Wat is hier nu weer bijbels aan??? :pu:pu:pu
Ik heb de afgelopen dagen het hele boek Ester gelezen... Haman had de plannen om Mordechai op te hangen aan een paal van 50 el lang, waar hij zelf later aan zou sterven....
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Robert

Bericht door Robert »

Jezus oordeelde de vrouw niet omdat hij niet gekomen was om te oordelen maar te bevrijden en te vergeven.

Personen moeten de doodstraf niet uitvoeren, maar rechters. Iemand die 16 jongens heeft verkracht en vermoord heeft wat mij betreft, indien het uiteraard bewezen is, zijn recht om te leven verloren. Die mag voor de Hoogste Rechter geleid worden.
De doodstraf moet niet in het publiek worden uitgevoerd. Maar op een kamertje waar niemand behalve een paar getuigen kunnen kijken.

Dit lijkt me bijbels en rechtvaardig.
Het is onzin om te stellen dat een zondaar een andere zondaar niet mag veroordelen. Dat wil zeggen, niet in de hemelse zin. Maar wel in de aardse zin.
Waarom zou je anders als ene zondaar wel de andere zondaar het gevang in mogen werpen?
Trouwens, het is niet aan personen, maar aan de overheid, de rechterlijke macht om straffen op te leggen en te oordelen. De overheid draagt het zwaart niet tervergeefs.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Plaats reactie