nwe donor wet wat vind jij

Lambertus

nwe donor wet wat vind jij

Bericht door Lambertus »

zie
http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1204875

Ik ben het er niet mee eens dit is de omgekeerde wereld van de democratie

als ikiets wil zeg ik het en niet andersom
limosa

Bericht door limosa »

tja, als manier om meer donoren te krijgen verdient het niet de schoonheidsprijs. maar 't is blijkbaar nodig omdat een veel te groot deel van de Nederlanders te be***** is om even een formuliertje op te sturen . . . dat is eigenlijk veel schandaliger dan de wetswijziging die nu aan de orde is
Unionist

Bericht door Unionist »

Er zijn natuurlijk ook voldoende middelen om aan te geven dat je GEEN donor wilt worden.

Ik begrijp de argumenten tegen wel, maar is er een alternatief voorhanden om aan meer donoren te komen?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Pff ik vind het toch al zo'n moeilijk onderwerp dat donorschap en nu gaan ze zulke dingen beslissen!!! Ik ben er zowiezo nog niet uit.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Lambertus

Bericht door Lambertus »

het gevaar is mijninziens is dat er meerdere van dergelijke besluiten komen en dat kan zeer varieerend zijn denk ik

Als men wat wil moet je het vragen en niet meedelen !

Zal lekker worden .....oh u wilde dat en dat niet jammer ...had u ff moet zeggen

kom op zeg
Lambertus

Bericht door Lambertus »

moet er niet aan denken dat de overheid een dergelijke stunt uithaalt met euthanasie....
draaf ik door ???? kweet het niet inj dit gekke land met straks een niet te verteren europese grondwet !

Kost namelijk geld al die zieke mensen dus waarom niet euthaniseren ? als je het niet wilt moet je het ff zeggen

het wordt echt steeds gekker hier
Lambertus

Bericht door Lambertus »

of nog een

je wordt voortaan ge cremeerd want we hebben weinig ruimte !!!!
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik ben het wel met Limosa eens. Het is treurig dat mensen niet bewust een keuze maken, welke keuze dan ook.
Maar een geenbezwaarsysteem wil ik niet. Dat hebben verzekeringen me al een paar keer geprobeerd te lappen. Kom nou, ik ben bijdehand genoeg om mijn eigen zaken te regelen.
Be yourself, there are plenty of others.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
moet er niet aan denken dat de overheid een dergelijke stunt uithaalt met euthanasie....
draaf ik door ???? kweet het niet inj dit gekke land met straks een niet te verteren europese grondwet !

Kost namelijk geld al die zieke mensen dus waarom niet euthaniseren ? als je het niet wilt moet je het ff zeggen

het wordt echt steeds gekker hier
Je hebt wel gelijk, maar het klinkt wel een beetje sarcastisch vind ik. Heb ik ook weleens last van hoor, dat ik sarcastisch word over iets wat ik niet begrijp.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Bar Yamino

Bericht door Bar Yamino »

Helemaal voor ... De ChristenUnie krijgt nog steeds niet mijn stem, maar sinds vandaag wel weer een beetje meer sympathie. :)

Vind het inderdaad jammer dat het op deze manier moet (druist in tegen mijn liberale politieke principes), maar het gaat om het welzijn van mensen.

Het voorstel van Hoogervorst vond ik ook wel aardig: donoren krijgen voorrang wanneer zij een orgaan nodig hebben.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Heel goed voorstel!

Jaren geleden hebben we allemaal een brief thuis gehad. Bedroevend laag percentage heeft deze toen teruggestuurd. Schandalig eigenlijk. Reden zal wel zijn dat het voor de meesten niet leeft.

Zelfde soort vraagstuk vind ik of je mensen die geen donor willen zijn ook donororganen zou moeten weigeren. ???
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Bar Yamino

Misschien aardig idee voor een peiling?
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Bar Yamino
Ingevuld. Ben benieuwd hoe het zit met onze verantwoordelijkheden.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Bar Yamino

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door Bar Yamino
Ingevuld. Ben benieuwd hoe het zit met onze verantwoordelijkheden.
Eerlijk gezegd vind ik het tot de plichten van een christen behoren. Trouwens, ook van een jood, moslim, boeddhist, of atheïst. ;)
Plaats reactie