merel schreef:Als er nieuwe verkiezingen komen, krijgt Rutte mijn stem ipv Segers. En ik heb heel veel mensen in mijn omgeving die er zo over denken.
Dat begrijp ik echt niet. De partijstandpunten verschillen een hoop. Ook doen Segers en de CU weinig vreemds hier. Een motie van afkeuring is heel sterk. Ze zeggen meteen we gaan niet mee met motie van wantrouwen, want dan krijg je een situatie die nog slechter is voor het land (oa noodzakelijke snelle overgang van premier). In de media lees je nu al overal rondzingen, alle partijen buiten de huidige regering hebben de motie van wantrouwen gesteund, dus die kunnen niet geloofwaardig verder met VVD. Daarom moet het weer VVD, D66, CDA en CU worden. Dat Segers dan meteen duidelijk maakt dat dat niet gaat gebeuren met Rutte is een nuttige verduidelijking.
VVD heeft gewoon nog een hoop in handen, maar Rutte heeft geen steun in het parlement. Ze moeten wat verder kijken nu. Misschien Frank de Grave of Ed Nijpels afstoffen, of in de huidige Kamer rondkijken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."