Dat is trouwens een misvatting, het stikstofdossier ontspint zich rondom de Natura2000 gebieden. Die ene kalkoenboer uitkopen zorgt voor minder stikstof op de Veluwe, niet voor geheel Nederland, terwijl de snelheidsverlaging wel op geheel Nederland effect heeft. Evenals dat het uitkopen van een boer in Groningen zorgt voor woningbouw in de Randstad.Ambtenaar schreef:Nou zeg, wat een prestatie. Het is een van compromissen aan elkaar hangende wet. Er worden geen knopen doorgehakt, het is een beetje doormodderen.Zeeuw schreef:De stikstofwet is zowel door 1e als 2e kamer aangenomen. Dat noem ik zeker verder brengen. En dat op een dergelijk complex dossier.
Waarom niet de grootste agrarische uitstoters afkopen? De grootste kalkoenboer stoot zoveel uit dat de snelheidsverlaging te niet kan worden gedaan.
Overigens zou het ook wel zo eerlijk zijn om in het rekenmodel mee te nemen dat stikstof van het wegverkeer ook verder dan 5 kilometer van de weg kan neerdalen evenals die van de veestallen. Dat gebeurt nu namelijk niet. https://www.raadvanstate.nl/@124103/sti ... uit-via15/
Wat mij betreft gaan we ook meer nadenken over welke natuur wij in Nederland willen behouden, i.p.v. maatregelen nemen die complete sectoren kunnen deporteren.