Hij is erg veranderdJantje schreef: Ds. De Waard wijst vaccinatie niet direct af hoor.
En hij heeft binnen de GG toch zeer verschillende gemeenten gediend.
Maatregelen kerk ivm coronavirus
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Hoe kan er nu een fragment uit de preek op Twitter komen?
Dan moet iemand het in de kerk hebben opgenomen, toch?
https://twitter.com/PaulVerspeek/status ... 3866563592
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Stond 'gewoon' open op de website. Dus zo vreemd is dat niet.Mara schreef:Hoe kan er nu een fragment uit de preek op Twitter komen?

Ja, sorry, ik zie het net.Hollander schreef:Stond 'gewoon' open op de website. Dus zo vreemd is dat niet.Mara schreef:Hoe kan er nu een fragment uit de preek op Twitter komen?

Er staat in een ander artikel een link naar de volgende dienst, op Goede Vrijdag.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/205122/D ... vaccineren
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Altijd al een fijne predikant geweest.Tom schreef:Hij is erg veranderdJantje schreef: Ds. De Waard wijst vaccinatie niet direct af hoor.
En hij heeft binnen de GG toch zeer verschillende gemeenten gediend.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
In wat voor zin erger en heftiger? Het afwijzen van vaccinatie an sich is geen grond om te komen tot de stelling dat de GG aan het radicaliseren is. Dit standpunt werd namelijk ook vroeger gehuldigd.KB_ schreef:'k Merk dat er wel echt sprake is van radicalisering in onze kringen. Wij luisteren doordeweeks vaak nederlandse preek van ds. Beens. Het afwijzen van vaccinatie en coronaregels is verloop van de tijd steeds erger en heftiger geworden. Dan is er sprake van extremer worden dus van radicalisatie.
Dat is juist, maar wat ik min of meer begrijp is dat het ook reflecteert op de rest van het overheidsgezag.GGotK schreef:In wat voor zin erger en heftiger? Het afwijzen van vaccinatie an sich is geen grond om te komen tot de stelling dat de GG aan het radicaliseren is. Dit standpunt werd namelijk ook vroeger gehuldigd.
En dat is weer verklaarbaar door de vaccinatie campagne van deze overheid. Maatregel na maatregel, met als licht aan het einde van de tunnel de reddende prik. Ik begrijp daarmee de weerstand wel.Herman schreef:Dat is juist, maar wat ik min of meer begrijp is dat het ook reflecteert op de rest van het overheidsgezag.GGotK schreef:In wat voor zin erger en heftiger? Het afwijzen van vaccinatie an sich is geen grond om te komen tot de stelling dat de GG aan het radicaliseren is. Dit standpunt werd namelijk ook vroeger gehuldigd.
Objectief/wetenschappelijk gezien is dat natuurlijk ook wel het licht aan het einde van de tunnel.Ad Anker schreef:En dat is weer verklaarbaar door de vaccinatie campagne van deze overheid. Maatregel na maatregel, met als licht aan het einde van de tunnel de reddende prik. Ik begrijp daarmee de weerstand wel.Herman schreef:Dat is juist, maar wat ik min of meer begrijp is dat het ook reflecteert op de rest van het overheidsgezag.GGotK schreef:In wat voor zin erger en heftiger? Het afwijzen van vaccinatie an sich is geen grond om te komen tot de stelling dat de GG aan het radicaliseren is. Dit standpunt werd namelijk ook vroeger gehuldigd.
Je ziet dit nu al in de cijfers terug bij de 80+ jarigen.
En daarmee ontkent men het simpele feit dat vaccineren werkt.Ad Anker schreef: En dat is weer verklaarbaar door de vaccinatie campagne van deze overheid. Maatregel na maatregel, met als licht aan het einde van de tunnel de reddende prik. Ik begrijp daarmee de weerstand wel.
Nee, dat is echt niet eerlijk. Je gaat dan helemaal voorbij aan de pandemie als sprake Gods waar het antwoord op moet zijn wederkeer en verootmoediging. En in sommige denominaties wordt het licht aan het einde van de tunnel gekoppeld aan Gods barmhartigheid en trouw voor een wederstrevig volk. In een weg van wederkeer en verootmoediging is er uitkomst te verwachten. En dat staat haaks op de boodschap van de vaccinatie lobby.Ambtenaar schreef:En daarmee ontkent men het simpele feit dat vaccineren werkt.Ad Anker schreef: En dat is weer verklaarbaar door de vaccinatie campagne van deze overheid. Maatregel na maatregel, met als licht aan het einde van de tunnel de reddende prik. Ik begrijp daarmee de weerstand wel.
Als je hier geen oog voor wil hebben kom je tot uitspraken die jij doet.
Ik begrijp niet waarom de uitkomst na een weg van wederkeer en verootmoediging niet een vaccinatie kan zijn.Ad Anker schreef:Nee, dat is echt niet eerlijk. Je gaat dan helemaal voorbij aan de pandemie als sprake Gods waar het antwoord op moet zijn wederkeer en verootmoediging. En in sommige denominaties wordt het licht aan het einde van de tunnel gekoppeld aan Gods barmhartigheid en trouw voor een wederstrevig volk. In een weg van wederkeer en verootmoediging is er uitkomst te verwachten. En dat staat haaks op de boodschap van de vaccinatie lobby.Ambtenaar schreef:En daarmee ontkent men het simpele feit dat vaccineren werkt.Ad Anker schreef: En dat is weer verklaarbaar door de vaccinatie campagne van deze overheid. Maatregel na maatregel, met als licht aan het einde van de tunnel de reddende prik. Ik begrijp daarmee de weerstand wel.
Prachtig middel dat God ons geeft om de pandemie te beëindigen.
Ik vind dat wel interessant om verder over na te denken.Ad Anker schreef:Nee, dat is echt niet eerlijk. Je gaat dan helemaal voorbij aan de pandemie als sprake Gods waar het antwoord op moet zijn wederkeer en verootmoediging. En in sommige denominaties wordt het licht aan het einde van de tunnel gekoppeld aan Gods barmhartigheid en trouw voor een wederstrevig volk. In een weg van wederkeer en verootmoediging is er uitkomst te verwachten. En dat staat haaks op de boodschap van de vaccinatie lobby.Ambtenaar schreef:En daarmee ontkent men het simpele feit dat vaccineren werkt.Ad Anker schreef: En dat is weer verklaarbaar door de vaccinatie campagne van deze overheid. Maatregel na maatregel, met als licht aan het einde van de tunnel de reddende prik. Ik begrijp daarmee de weerstand wel.
Dus:
- Een ramp is een straf van God.
- Er is alleen uitkomst door wederkeer en verootmoediging tot God.
Maar wat als er geen wederkeer en verootmoediging komt? Dan zouden alle rampen op aarde oneindig duren?
En wat betekent het als een ramp 'opgelost' wordt zonder wederkeer en verootmoediging?
Geeft God alleen de ramp of in dit geval ook de 'oplossing'?
En geldt dit alleen voor rampen op grote schaal, of ook voor 'kleine' rampen in elk persoonlijk leven?
Ik denk dat het grootste oordeel dat een land kan treffen te lezen is in Romeinen 1:18-32
"Daarom heeft God hen overgegeven..."
En voor dat oordeel helpt geen enkele 'menselijke oplossing'.
Daarom is het zo erg dat kerken vooruit willen lopen op wanneer God deze sprake Zelf zal stillen.Ad Anker schreef:Nee, dat is echt niet eerlijk. Je gaat dan helemaal voorbij aan de pandemie als sprake Gods waar het antwoord op moet zijn wederkeer en verootmoediging. En in sommige denominaties wordt het licht aan het einde van de tunnel gekoppeld aan Gods barmhartigheid en trouw voor een wederstrevig volk. In een weg van wederkeer en verootmoediging is er uitkomst te verwachten. En dat staat haaks op de boodschap van de vaccinatie lobby.Ambtenaar schreef:En daarmee ontkent men het simpele feit dat vaccineren werkt.Ad Anker schreef: En dat is weer verklaarbaar door de vaccinatie campagne van deze overheid. Maatregel na maatregel, met als licht aan het einde van de tunnel de reddende prik. Ik begrijp daarmee de weerstand wel.
Omdat er mensen zijn de vaccinatie zijn als in strijd met het geloof in Gods voorzienigheid. Dus ik begrijp wel dat bij die mensen vaccinatie niet de uitkomst is.Profesto schreef:Ik begrijp niet waarom de uitkomst na een weg van wederkeer en verootmoediging niet een vaccinatie kan zijn.Ad Anker schreef:Nee, dat is echt niet eerlijk. Je gaat dan helemaal voorbij aan de pandemie als sprake Gods waar het antwoord op moet zijn wederkeer en verootmoediging. En in sommige denominaties wordt het licht aan het einde van de tunnel gekoppeld aan Gods barmhartigheid en trouw voor een wederstrevig volk. In een weg van wederkeer en verootmoediging is er uitkomst te verwachten. En dat staat haaks op de boodschap van de vaccinatie lobby.Ambtenaar schreef:En daarmee ontkent men het simpele feit dat vaccineren werkt.Ad Anker schreef: En dat is weer verklaarbaar door de vaccinatie campagne van deze overheid. Maatregel na maatregel, met als licht aan het einde van de tunnel de reddende prik. Ik begrijp daarmee de weerstand wel.
Prachtig middel dat God ons geeft om de pandemie te beëindigen.