Maatregelen kerk ivm coronavirus
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Ds Kort z’n reactie is ook bekend
https://visie.eo.nl/artikel/2021/03/kla ... ij-de-kerk
Ook een inkijk over zn ideeen mbt vaccinatie
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Verkeerde link denk ik...Bertiel schreef:Ds Kort z’n reactie is ook bekend
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Op het NOS Journaal heel kort GG ouderling Eikelboom op minuut 9: https://www.npostart.nl/nos-journaal/29 ... W_04819186
Nette berichtgeving ook van de NOS.
Nette berichtgeving ook van de NOS.
Recent hoorde ik een citaat van iemand uit de vervolgde kerk. Als reactie op westerse klaagzangen over de houding van de overheid richting kerk in de coronapandemie.
De christen uit de vervolgde kerk (ik meen uit een islamitisch land uit het Midden-Oosten) keek verbaasd. Even was het stil. Daarna tegen de klagende westerling: "Je weet echt niet waarover je praat."
Ik weet het ook echt niet. Jullie wel?
De christen uit de vervolgde kerk (ik meen uit een islamitisch land uit het Midden-Oosten) keek verbaasd. Even was het stil. Daarna tegen de klagende westerling: "Je weet echt niet waarover je praat."
-
De uitlatingen zijn in ieder geval helder en duidelijk. Daar kunnen veel predikanten in de GG nog een voorbeeld aan nemen. De vergelijking met de SS is onnodig grievend en minder adequaat, dat zou ik hopelijk anders gezegd hebben. Maar verder ben ik het niet met je eens.Silo schreef:Dankzij de kerkenraad escaleert dit volledig uit de klauwen....
Wat mij betreft wordt deze gemeente uit het kerkverband gezet.
---knip--- dat is nog steeds geen reden om kerkgangers te intimideren. En trouwens ook niet om journalisten te schoppen, dat is natuurlijk heel erg en een slecht voorbeeld.Bertiel schreef:Ds Kort z’n reactie is ook bekend
Je kunt het ook omdraaien. De afhankelijkheid, het vertrouwen, het onvoorwaardelijk vertrouwen op hun Verlosser en Heiland, ik ben bang dat wij dan ook moeten zeggen: ik weet echt niet waar ik over praat.Hollander schreef:Recent hoorde ik een citaat van iemand uit de vervolgde kerk. Als reactie op westerse klaagzangen over de houding van de overheid richting kerk in de coronapandemie.
-
Dat is wel een arm geloofsleven, als je daar geen weet van hebt. Dus omdraaien zou ik niet doen. Erkennen dat de vervolgde christenen meer in afhankelijkheid en uit vertrouwen leven, dat kan wel. Maar geef God wel de eer die Hem toekomt voor wat Hij ons geeft. Dat is ook vertrouwen en afhankelijkheid. En dat is ook genade en vergeving. Dat is juist in deze lijdenstijd zo duidelijk !!Ad Anker schreef:Je kunt het ook omdraaien. De afhankelijkheid, het vertrouwen, het onvoorwaardelijk vertrouwen op hun Verlosser en Heiland, ik ben bang dat wij dan ook moeten zeggen: ik weet echt niet waar ik over praat.Hollander schreef:Recent hoorde ik een citaat van iemand uit de vervolgde kerk. Als reactie op westerse klaagzangen over de houding van de overheid richting kerk in de coronapandemie.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Edit: Reactie weggehaald, het was persoonlijk in reactie op Ad Anker. Ad heeft het gelezen. Bij nader inzien te persoonlijk om langdurig te laten staan op een openbaar forum.
Laatst gewijzigd door Hollander op 29 mar 2021, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooi Hollander. Dank je!
Je vindt journalisten dus wel terreur uitoefenen? Ik heb het idee dat sommigen hier en in Urk en Kampen kortsluiting in de bovenkamer hebben.DDD schreef:
De uitlatingen zijn in ieder geval helder en duidelijk. Daar kunnen veel predikanten in de GG nog een voorbeeld aan nemen. De vergelijking met de SS is onnodig grievend en minder adequaat, dat zou ik hopelijk anders gezegd hebben. Maar verder ben ik het niet met je eens.