De man is volledig van het padje, als je het mij vraagt.Jantje schreef: Ik begrijp de ouderling heel goed.
Maatregelen kerk ivm coronavirus
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
-
- Verbannen
Och, ik misschien ook wel. Maar ik blijf erbij dat ik vind dat hij volkomen gelijk heeft.Ambtenaar schreef:De man is volledig van het padje, als je het mij vraagt.Jantje schreef: Ik begrijp de ouderling heel goed.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Ik niet, vind dit maar lomp verwoord. Waarom moet je de oorlog erbij halen? Dat is sowieso al een zwaktebod. Verder kun je ook op een normale manier aangeven hoe je vind dat je behandeld wordt. Ik snap het niet, zou de plaatselijke dominee gisteren gepreekt hebben over Christus die de andere wang toekeerde? Nee, je hoef niet alles over je heen te laten komen, maar gebruik fatsoenlijke woorden. En kom op, die actie van de BMW rijder is toch niet goed te keuren? Natuurlijk is die kerel van pow irritant aanwezig. Maar moet je dan zo reageren? Kwaad met kwaad vergelden?Jantje schreef:Ik begrijp de ouderling heel goed.
Natuurlijk het is best een hele menselijke reactie.Jantje schreef:Ik begrijp de ouderling heel goed.
Maar het is geen reactie zoals een getuige van Jezus Christus zou moeten geven.
Geen houding die getuigd dat je het Evangelie begrijpt en net als Christus je vijanden lief hebt.
Laatst gewijzigd door Panny op 29 mar 2021, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga weg Jantje.
Zo dom dit.
Met zn SS
Zo dom dit.
Met zn SS
-
- Verbannen
Ja. Dat over de oorlog had hij misschien beter achterwege kunnen laten. Maar zijn inhoudelijke reactie ondersteun ik van harte.Bezorgd schreef:Ga weg Jantje.
Zo dom dit.
Met zn SS
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Hij heeft een punt als hij vraagt om wat meer rust. Maar de wijze waarop hij zich meent te moeten uiten en de vergelijkingen die hij maakt, gaan wat mij betreft alle redelijkheid en fatsoensnormen te boven.Jantje schreef:Och, ik misschien ook wel. Maar ik blijf erbij dat ik vind dat hij volkomen gelijk heeft.
Daarnaast bewijst hij medechristenen geen enkele dienst.
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 29 mar 2021, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
GerGem waardig taalgebruik

Heeft ook duidelijk de oorlog niet meegemaakt.
Aanrijding ontkennen heeft geen zin, er zijn genoeg video beelden.
Heeft waarschijnlijk zelf niet door dat hij het hiermee alleen maar erger maakt.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
-
Nee ook niet echt, daarnaast klopt het ook gewoon niet. We zien juist een afname van het aantal corona besmettingen onder de 80 plussers door vaccinatie.
-
Beelden gezien? Die journalist springt er echt niet voor hoor, de bestuurder kon hem zien en stoppen maar reed door.Jantje schreef:Ja. Dat over de oorlog had hij misschien beter achterwege kunnen laten. Maar zijn inhoudelijke reactie ondersteun ik van harte.Bezorgd schreef:Ga weg Jantje.
Zo dom dit.
Met zn SS
Welnee joh.Silo schreef:Dankzij de kerkenraad escaleert dit volledig uit de klauwen....
Wat mij betreft wordt deze gemeente uit het kerkverband gezet.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-
Ik ook, verstandige man die ouderling. Goed gewogen woordkeuze, gaat echt wat van uitJantje schreef:Ik begrijp de ouderling heel goed.
Bij deze wat geestelijker reacties op het gebeuren van gisteren!
https://visie.eo.nl/artikel/2021/03/kla ... ij-de-kerk
Onderstaand bericht kwam ik op facebook tegen.
Journalisten welkom in de kerk.
Wat zou het mooi geweest zijn als in die kerken waar zoveel journalisten op af kwamen er een welkom was geheten aan de pers. Op het parkeerterrein had de koster een bordje geplaatst: speciale plekken voor journalisten. In de kerk een vak in de zijvleugel geheel voor de pers gereserveerd, verschillende gemeenteleden hebben daarvoor hun plaatsen afgestaan en bleven thuis. Een gastvrij onthaal aan begin van de dienst voor alle gasten, niet alleen de journalisten maar ook al die duizenden kijkers achter de camera. Trouwens betere camerabeelden kun je je niet wensen in de kerk, met dank. Wie wij zijn en wat we doen, en waarom? Tja, wij zijn vreemde snuiters die tegen de mainstream in geloven in God. We lijken wel wappies die geloven in een andere werkelijkheid, namelijk van het verborgen koninkrijk van God. Maar de consequentie daarvan is geen aanval op de gevestigde orde. We volgen de wetten van dat koninkrijk van liefde voor je naaste, vertaald in bv als je geslagen wordt, de andere wang toekeren. Van niet oordelen, maar omarmen. Waarom? Omdat de Koning van dat koninkrijk het voor ons deed. In zijn opoffering zien we Gods liefde voor deze wereld. Zo, ik hoop dat er nog een paar journalisten zullen zijn gebleven en de kijkerscijfers niet te drastisch gedaald zijn. Dit is wat we graag deze wereld willen vertellen. Maar helaas, het lukt ons zo vaak niet. Als er volgende week zondag journalisten op ons kerkplein staan, dan hoop ik dat de gemeente ze welkom heet. Kom maar op! We willen wel een plaatsje voor jullie reserveren binnen de dertig toegestane aanwezigen.
Ds. Hoolwerf
https://visie.eo.nl/artikel/2021/03/kla ... ij-de-kerk
Onderstaand bericht kwam ik op facebook tegen.
Journalisten welkom in de kerk.
Wat zou het mooi geweest zijn als in die kerken waar zoveel journalisten op af kwamen er een welkom was geheten aan de pers. Op het parkeerterrein had de koster een bordje geplaatst: speciale plekken voor journalisten. In de kerk een vak in de zijvleugel geheel voor de pers gereserveerd, verschillende gemeenteleden hebben daarvoor hun plaatsen afgestaan en bleven thuis. Een gastvrij onthaal aan begin van de dienst voor alle gasten, niet alleen de journalisten maar ook al die duizenden kijkers achter de camera. Trouwens betere camerabeelden kun je je niet wensen in de kerk, met dank. Wie wij zijn en wat we doen, en waarom? Tja, wij zijn vreemde snuiters die tegen de mainstream in geloven in God. We lijken wel wappies die geloven in een andere werkelijkheid, namelijk van het verborgen koninkrijk van God. Maar de consequentie daarvan is geen aanval op de gevestigde orde. We volgen de wetten van dat koninkrijk van liefde voor je naaste, vertaald in bv als je geslagen wordt, de andere wang toekeren. Van niet oordelen, maar omarmen. Waarom? Omdat de Koning van dat koninkrijk het voor ons deed. In zijn opoffering zien we Gods liefde voor deze wereld. Zo, ik hoop dat er nog een paar journalisten zullen zijn gebleven en de kijkerscijfers niet te drastisch gedaald zijn. Dit is wat we graag deze wereld willen vertellen. Maar helaas, het lukt ons zo vaak niet. Als er volgende week zondag journalisten op ons kerkplein staan, dan hoop ik dat de gemeente ze welkom heet. Kom maar op! We willen wel een plaatsje voor jullie reserveren binnen de dertig toegestane aanwezigen.
Ds. Hoolwerf
-
Waarom reageert ds de Waard niet ?
Ik vind het apart dat hij zich afzijdig houd.
Ik vind het apart dat hij zich afzijdig houd.