Geloof kan "Borderline" verhullen........
*wacht uitslag met spanning af* (duurt vast nog erg lang)
Als terugkijken pijn doet...
en vooruitkijken je bang maakt...
kijk dan naast je:
Ik ga met je mee,
Ik ben altijd bij je, alle dagen
mijn weblog
en vooruitkijken je bang maakt...
kijk dan naast je:
Ik ga met je mee,
Ik ben altijd bij je, alle dagen
mijn weblog
Is het soms ook mogelijk dat God je kracht geeft om je overeind te houden? Moeten het persé verklaarbare verschijnselen zijn zoals een kerkelijke structuur o.i.d.?
Overigens betwijfel ik of iemand met een psychologisch probleem overeind blijft door een kerkelijke structuur. Je dichtere familiare banden of je vriendenkring zijn daarbij veel belangerijker. Ik denk dat daar ook de reclame in zit. Toch nog schijnbaar een stuk betere sociaal functionerende omgeving bij een kerklid dan bij mensen in de wereld.
Overigens betwijfel ik of iemand met een psychologisch probleem overeind blijft door een kerkelijke structuur. Je dichtere familiare banden of je vriendenkring zijn daarbij veel belangerijker. Ik denk dat daar ook de reclame in zit. Toch nog schijnbaar een stuk betere sociaal functionerende omgeving bij een kerklid dan bij mensen in de wereld.
- Miscanthus
Ik geloof best dat persoonlijkheidsstoornisen ook het kerkelijke leven niet ontzien. Zo geloof ik dat heel wat gewaardeerde en bekwame predikanten bij een psychiater best hoog zouden scoren op "theatrale persoonlijkheid met narcistische trekjes. ( maarja, dat heb ik ook wel een beetje....:bo
Ik vind het een beetje slap om de kerk als canmouflagemiddel neer te zetten. Als je mensen hun werk ontneemt moet je eens kijken wat voor depressies daaruit voort zouden komen.....zo lust ik er nog wel een paar....
Ik vind het een beetje slap om de kerk als canmouflagemiddel neer te zetten. Als je mensen hun werk ontneemt moet je eens kijken wat voor depressies daaruit voort zouden komen.....zo lust ik er nog wel een paar....
- Miscanthus
Nouja, niet eens....
Het is natuurlijk wel zo dat structuren en sociale netwerken helpen om mensen te laten functioneren en dat die zeer belangrijk zijn voor het welbevinden/welzijn van mensen. Mensen ontlenen status aan hun positie binnen een context en dragen bij aan een stuk zingeving. Heel gezond allemaal.
Het is natuurlijk wel zo dat structuren en sociale netwerken helpen om mensen te laten functioneren en dat die zeer belangrijk zijn voor het welbevinden/welzijn van mensen. Mensen ontlenen status aan hun positie binnen een context en dragen bij aan een stuk zingeving. Heel gezond allemaal.
Pluk een aantal willekeurige mensen van de straat, zet ze in een TBS kliniek, onderwerp ze aan de behandeling die een veroodeelde TBS-er ook zou krijgen en ze komen er noooooit meer uit.
Ga nou alsjeblieft niet mensen onderzoeken die geen beroep doen op het psychologen-circuit. Mensen met een 'zwakke persoonlijkheidsstructuur' kunnen blijkbaar op andere wijze die structuur stutten. Mogelijk door een kerkstructuur (krijgen we nu een onderzoek van), mogelijk een "werkstructuur" (al door iemand genoemd), of misschien een andere structuur, voor mijn part de kroegvrienden, die hem voluit accepteren. Noem maar iets 'geks'.
Wat voor probleem is er als iemand eigenlijk 'hulp' nodig heeft, die niet vraagt en geen probleem ervaart en het ook niet is?
Ga nou alsjeblieft niet mensen onderzoeken die geen beroep doen op het psychologen-circuit. Mensen met een 'zwakke persoonlijkheidsstructuur' kunnen blijkbaar op andere wijze die structuur stutten. Mogelijk door een kerkstructuur (krijgen we nu een onderzoek van), mogelijk een "werkstructuur" (al door iemand genoemd), of misschien een andere structuur, voor mijn part de kroegvrienden, die hem voluit accepteren. Noem maar iets 'geks'.
Wat voor probleem is er als iemand eigenlijk 'hulp' nodig heeft, die niet vraagt en geen probleem ervaart en het ook niet is?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Het is niet zo dat als de persoon is kwestie geen hulp vraagt, er dan ook geen probleem is. Niet alleen de persoon zélf, maar ook zijn omgeving kan last hebben van de ziekte.Wat voor probleem is er als iemand eigenlijk 'hulp' nodig heeft, die niet vraagt en geen probleem ervaart en het ook niet is?
- Miscanthus
Dat is dan pech voor de omgeving. Volgens de wet BOPZ moet iemand een gevaar voor eigen- of andermans leven zijn, wil hij gedwongen een psychiater zien.Oorspronkelijk gepost door mementoHet is niet zo dat als de persoon is kwestie geen hulp vraagt, er dan ook geen probleem is. Niet alleen de persoon zélf, maar ook zijn omgeving kan last hebben van de ziekte.Wat voor probleem is er als iemand eigenlijk 'hulp' nodig heeft, die niet vraagt en geen probleem ervaart en het ook niet is?
Ik heb het ook niet over dwingen. Alleen maar over dat het beter zou zijn dat...Oorspronkelijk gepost door MiscanthusDat is dan pech voor de omgeving. Volgens de wet BOPZ moet iemand een gevaar voor eigen- of andermans leven zijn, wil hij gedwongen een psychiater zien.Oorspronkelijk gepost door mementoHet is niet zo dat als de persoon is kwestie geen hulp vraagt, er dan ook geen probleem is. Niet alleen de persoon zélf, maar ook zijn omgeving kan last hebben van de ziekte.Wat voor probleem is er als iemand eigenlijk 'hulp' nodig heeft, die niet vraagt en geen probleem ervaart en het ook niet is?