Schaamte om Nederlander te zijn?

zwartwit

Schaamte om Nederlander te zijn?

Bericht door zwartwit »

Inburgering: Nederland zont topless 3-02-'05

Wie zich in Nederland wil vestigen, moet weten dat topless zonnen aan de Noordzeestranden gewoon is, en dat Nederlanders tolerant zijn ten aanzien van homo's.

Verder moeten ze het juiste antwoord kunnen geven op een vraag als: "Een auto, heeft die twee wielen of vier wielen?". En dat luidt dan ofwel "vier" ofwel "vier wielen".

Ook behoren zij te weten dat het tegenovergestelde van "hoog" "laag" is, en dat van "niet" "wel". Dat blijkt uit de inburgeringsvideo die minister Verdonk van Integratie in Den Haag heeft gepresenteerd.

Kosten
De video maakt deel uit van een cursuspakket à 45 euro dat mensen voorbereidt op het inburgeringscursus die ze binnenkort in hun land van herkomst moeten afleggen.

De migranten moeten het examen op de Nederlandse ambassade of het consulaat in hun vaderland per telefoon afleggen. Ze moeten de kosten zelf betalen.

Volgens het ministerie van Justitie hebben de examenkandidaten ongeveer 250 tot 350 uur voorbereidingstijd nodig.

Wat vinden jullie van onze inburgeringscursus? Schaam je je er soms ook voor om Nederlander te zijn? Of ben ik nu echt zo wereldvreemd?
Laatst ook: Voor m'n werk hadden we bezoek uit India. Werd me gevraagd om een rondleiding te geven door de werkplaats. Nu weet ik niet of jullie weleens in een werkplaats geweest zijn, maar daar hangen nogal eens 'vleselijke' plaatjes. Vraagt de gast op een gegeven moment: Er hangen wel veel van die plaatjes he? Ik schaamde me enorm en baalde ervan dat wij als bedrijf, maar ook als samenleving zo schaamteloos met deze dingen omgaan. Zo ook met de kop van dit NOS artikel... Wat kunnen we hiermee?
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Nou, ik wel ja. Ik schaam me regelmatig dat ik Nederlander ben.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Je raakt er aan gewent. Tis diep tries.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Jammer dat Orck hier niet meer mee doet.... :D

Ik hoef me nergens voor te schamen.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Jammer dat Orck hier niet meer mee doet.... :D

Ik hoef me nergens voor te schamen.
Nouuuuuuuuuuuuuuuu?????
RvP

Bericht door RvP »

:t mmmjah... wel én niet..

Maar als ik zoiets hoor, schaam ik me..

groet,

RvP
Andre

Bericht door Andre »

't is intriest dat er mansen geen schaamtegevoel meer hebben wat die ordinaire plaatjes betreft. 't Zou uitgebannen moeten worden.
Adorote

Bericht door Adorote »

Ben totaal trots Hollander/Nederlander te zijn; alleen dit land is aan een grote schoonmaak toe,zo snel mogelijk.
Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Ben totaal trots Hollander/Nederlander te zijn; alleen dit land is aan een grote schoonmaak toe,zo snel mogelijk.
inderdaad ook de buitenlandse culturen!!!
RvP

Bericht door RvP »

wanneer ik soms staaltjes hoor van hoe men in nederland omgaat met asielzoekers, dan schaam ik me om nederlander te zijn
En wat te denken van als je trouwt met iemand uit het buitenland (´ken iemand uit mijn nabije omgeving)!!

Groet,

RvP
Unionist

Bericht door Unionist »

Nee hoor, die buitenlanders moeten zich maar aanpassen aan onze superieure cultuur en anders moeten ze opzouten.

Tenslotte lopen kamelen ook topless door de woestijn.

Viva la Wilders!
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Nee hoor, die buitenlanders moeten zich maar aanpassen aan onze superieure cultuur en anders moeten ze opzouten.

Viva la Wilders!
Je was toch christen? of 'Nu niet' ?:t
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Unionist

Viva la Wilders!
'Onze' [niet de mijne!] superieure cultuur doet me sterk denken aan de Romeinse cultuur, vlak voor de inval van de Vandalen. Door en door god loos en verrot.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Plaats reactie